Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jaksan syödä terveellisesti viikolla, kun saan viikonloppuna herkutella"

Vierailija
16.06.2022 |

Jotenkin typerä lause. Monien ruokailu saattaa olla kuitenkin juuri tuollaista.

Terve syöminen mielletään sellaiseksi, että sitä pystyy tekemään vain kun saa viikonloppuna "palkinnon" kärsimyksestä.

Varsinaista syömishäiriöisen touhua.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta siis tyrmää ajatuksen ns. karkkipäivästä. Mikä sitten olisi oikea tyyli? Herkutella joka päivä?

Mä herkuttelen joka päivä. Ja herkuttelulla tarkoitan karkkia/suklaata/sipsejä enkä mitään mansikoita. Kerran viikossa syön yleensä jotain pikaruokaa. Olen ikäni ollut hoikahko ja terve tällä taktiikalla, mutta muut ruokani ovatkin aika kevyitä ja terveellisiä. Kun mä syön herkkuja, mä en yleensä syö koko pussia kerralla.

Vierailija
62/67 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen noin ja koen hyväksi. Koko viikon on mukava suunnitella että mikä olisikaan se viikonlopun herkku/herkut. Näin tehden jaksaa hyvin vetää terveellistä linjaa koko muun viikon. Ja rajoitan kuitenkin sen viikonlopun herkuttelunkin yhteen päivään eli mitään pe-su-putkea vaan valitsen yhden päivän.

Mitä vikaa tässä systeemissä on? Pysyn timminä ja näin on henkisesti helppo elää. Jos napostelisin arkena pieniä herkkumääriä niin en varmasti pysyisi normaalissa painossa ja silloin kun herkuttelee, pitää saada vetää kunnolla. En näe tälle systeemille mitään järkevää vaihtoehtoa.

Pitää saada vetää kunnolla? Syömishäiriö.

Kerro mielellään omasta ruoka- ja juomaviikosta, kyllä meitä kiinnostaa.

Syön aina tasan mitä haluan. Olen hoikka.

Olen myös hoikka ja syön mitä haluan. Mahani täyttyy helposti, koska en ole venyttänyt sitä ämpärin kokoiseksi. Minulle tulee myös huono olo jos ahmin mahani pinkeäksi. En syö karkkia ja muuta imelää, koska en pidä liian imelästä syötävästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitysta-vailla kirjoitti:

Te, jotka tyrmäätte ajatuksen karkkipäivästä, niin miten te siis itse syötte? Ettekö rajoita mielitekoja mitenkään? Syötte joka päivä mitä haluatte? En yritä v* ttuilla vaan olen aidosti kiinnostunut.

En rajoita koskaan mitään. Olen jo sen verran vanha, että tiedän mihin se johtaa. Haksahdin (viimeisen kerran) tuossa kaksi vuotta sitten "sokerittomalle" ruokavaliolle, tiedättehän; ei lisättyä sokeria. Ajattelin tyhmyyksissäni, että se on se joka pudottaa nämä viisi ylimääräistä kiloa ja tekee minut sellaiseksi hymyileväksi kaunottareksi, joka jaksaa sisustaa ja harrastaa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Pääsin eroon sokerittomasta syömällä viikon munkkeja, hedelmäkarkkeja ja limua. Sitten se tasoittui ja sokerintarve putosi samoihin lukemiin, kuin normaalistikin, eli silloin tällöin mustikkapiirakkaa, irtokarkkeja kerran kuussa ja joskus jäätelöä. Opin läksyni, ei koskaan enää rajoituksia enkä suosittele muillekaan.

Sama. Mä yritin joskus "karpata" muutaman vuoden ajan, mutta se kaatui aina ihan kamalaan makeanhimoon, vaikka söin järkyttävät määrät rasvaa. Nyt syön hiilaripainotteisesti ja makeanhimo pysyy kurissa. Karppaus ei todellakaan sovellu kaikille.

Vierailija
64/67 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen noin ja koen hyväksi. Koko viikon on mukava suunnitella että mikä olisikaan se viikonlopun herkku/herkut. Näin tehden jaksaa hyvin vetää terveellistä linjaa koko muun viikon. Ja rajoitan kuitenkin sen viikonlopun herkuttelunkin yhteen päivään eli mitään pe-su-putkea vaan valitsen yhden päivän.

Mitä vikaa tässä systeemissä on? Pysyn timminä ja näin on henkisesti helppo elää. Jos napostelisin arkena pieniä herkkumääriä niin en varmasti pysyisi normaalissa painossa ja silloin kun herkuttelee, pitää saada vetää kunnolla. En näe tälle systeemille mitään järkevää vaihtoehtoa.

Onko terveellinen syöminen noin amkeaa, että joutuu koko viikon kärvistelemään odottaessa viikonloppua kun "saa syödä"?

On.

Vierailija
65/67 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka tyrmäätte ajatuksen karkkipäivästä, niin miten te siis itse syötte? Ettekö rajoita mielitekoja mitenkään? Syötte joka päivä mitä haluatte? En yritä v* ttuilla vaan olen aidosti kiinnostunut.

En rajoita koskaan mitään. Olen jo sen verran vanha, että tiedän mihin se johtaa. Haksahdin (viimeisen kerran) tuossa kaksi vuotta sitten "sokerittomalle" ruokavaliolle, tiedättehän; ei lisättyä sokeria. Ajattelin tyhmyyksissäni, että se on se joka pudottaa nämä viisi ylimääräistä kiloa ja tekee minut sellaiseksi hymyileväksi kaunottareksi, joka jaksaa sisustaa ja harrastaa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Pääsin eroon sokerittomasta syömällä viikon munkkeja, hedelmäkarkkeja ja limua. Sitten se tasoittui ja sokerintarve putosi samoihin lukemiin, kuin normaalistikin, eli silloin tällöin mustikkapiirakkaa, irtokarkkeja kerran kuussa ja joskus jäätelöä. Opin läksyni, ei koskaan enää rajoituksia enkä suosittele muillekaan.

Sama. Mä yritin joskus "karpata" muutaman vuoden ajan, mutta se kaatui aina ihan kamalaan makeanhimoon, vaikka söin järkyttävät määrät rasvaa. Nyt syön hiilaripainotteisesti ja makeanhimo pysyy kurissa. Karppaus ei todellakaan sovellu kaikille.

Ei lainaamasi viestittäjä maininnut mitään karppauksessa. Älä keksi omiasi.

Vierailija
66/67 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tiedän mistä suomalaisten ylipaino ja muut terveysongelmat kumpuavat; syödään joka päivä ihan mitä mieli tekee ja niin paljon kuin mieli tekee. Nuorille varoituksen sanana että keski-iässä alkaa lihominen tuolla tyylillä. Aineenvaihdunta hidastuu suurimmalla osalla jossain kohtaa. Ja vaikka ei lihoisi, voi huono ruoka aiheuttaa ajan kanssa muita huolia. Elinikä lyhenee.

Vierailija
67/67 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lainaamasi viestittäjä maininnut mitään karppauksessa. Älä keksi omiasi.

Ei puhunutkaan. Kokemus on kuitenkin sama kuin mulla oli karpatessa.