Muistellaan lapsuuden herkkuja joita ei saa enää kaupasta tai joiden maku on pilattu?
Vaahtosammuttimen kokoisena joskus 70-luvun lopussa muistan syöneeni suklaata jota kutsuttiin mansikkapötköksi, tosi hyvää, mutta kadonnut.
Kasarin huolettomina alkuvuosina tuli syötyä kokiksen makuista mehujäätä, kovasti yritän miettiä, että olisikohan sen nimi ollut mäkki tai jotain sinne päin...?
Mansikkaeskimo oli joskus jotain ihan muuta kuin nykypäivänä, reilusti isompi ja paljon enemmän makua.
MItä kadonneita herkkuja sinä muistelet lämmöllä?
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Joke-mehujäät, täällä toki jo mainittu aiemmin. 90-luvun puolivälin vakio-ostos kun kaveriporukalla mentiin jätskit ostamaan lähikaupasta. Tikuissa aina joku vitsi joka harvoin lopulta siinäkään iässä nauratti, mutta niitä kuitenkin odotti mikä paljastuu tikusta syönnin jälkeen.
Sitten näiden mainokset ja niissä soinut jingle "Joke I´m gonna eat you limu, I´m gonna eat you hedelmä and I´m gonna grunch you". Tätä monesti laulettiin kanssa koulun välitunneilla.
Oi että, nämä oli mun lemppareita! https://pbs.twimg.com/media/EbM9FIEXQAEkyla.jpg
Joke oli muutenkin aika hallitseva jäätelömerkki yhdessä vaiheessa. Muistaakseni lopettivat nuo minun lempparimehujäät ja alkoivat sitten tehdä tämän tyyppisiä jäätelöitä
http://4.bp.blogspot.com/-pvsIvKUfX-0/UYlYVdaZ95I/AAAAAAAACNU/5xgn_FPkF…
mitkä taas eivät olleet minun makuuni. Sitten se katosi yhtäkkiä! Minulla ei edes ole mielikuvaa missä vaiheessa tämä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joke-mehujäät, täällä toki jo mainittu aiemmin. 90-luvun puolivälin vakio-ostos kun kaveriporukalla mentiin jätskit ostamaan lähikaupasta. Tikuissa aina joku vitsi joka harvoin lopulta siinäkään iässä nauratti, mutta niitä kuitenkin odotti mikä paljastuu tikusta syönnin jälkeen.
Sitten näiden mainokset ja niissä soinut jingle "Joke I´m gonna eat you limu, I´m gonna eat you hedelmä and I´m gonna grunch you". Tätä monesti laulettiin kanssa koulun välitunneilla.
Oi että, nämä oli mun lemppareita! https://pbs.twimg.com/media/EbM9FIEXQAEkyla.jpg
Joke oli muutenkin aika hallitseva jäätelömerkki yhdessä vaiheessa. Muistaakseni lopettivat nuo minun lempparimehujäät ja alkoivat sitten tehdä tämän tyyppisiä jäätelöitä
http://4.bp.blogspot.com/-pvsIvKUfX-0/UYlYVdaZ95I/AAAAAAAACNU/5xgn_FPkF…
mitkä taas eivät olleet minun makuuni. Sitten se katosi yhtäkkiä! Minulla ei edes ole mielikuvaa missä vaiheessa tämä on tapahtunut.
Ja nyt muuten vasta tajusin, että tuollahan pilkistää Pingviinin/Valion logo! En ollut edes tajunnut, että Valion tuotemerkki :)
Minä myös ihmettelen. Käsittääkseni Violaakin myytiin hyvin.
Näköjään twister jäätelökin ollaan muutettu.
Muoto, maku ja värit täysin muuttuneet.
Inhottaa kun aina niin hyvät maut täytyy muuttaa.
K-kaupoissa myytiin joskus 2000-luvun alussa sellaista parin litran muovipaketissa olevaa vaniljajäätelöä.
Polkagris-jäätelöä on myös ikävä.
Snapple Mango-mehut on kadonneet!
Hedelmien makuiset ja muotoiset eriväriset ja eri makuiset vaahtokarkit samassa pussissa. Miksi näitä ei enää valmisteta tai myydä missään? Olikohan ne ruotsalaisia vai mistä kotoisin, muistaako kukaan?
Kunnon lihapiirakkaa on ikävä, olivat niin maukkaita 80-90-luvuilla. Nykyiset ovat järjestään kalpeita kopioita, sitkeän paksukuorisia vähällä täytteellä, eivätkä maistu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa kun aina niin hyvät maut täytyy muuttaa.
Ei kai? Uusi tuote on kyllä tullut.
Reilu-satsi raesekoitus. Tosi usein ostin lähikaupasta.
Mars Delight.
Solero Shots mehujääpallerot
Ne Mirabellin Mozart-kuulat. Niitä on vieläkin, mutta joku siinä maussa on muuttunut. Rakastin niitä lapsena. Nyt aikuisena en ole niitä ostellut kun ovat aika kalliita ja olen matalapalkkaduunari. Kerran sitten ostin jouluksi ja pettymys oli suuri kun maistoin. Vaikka niitä kuinka sanotaan perinteisiksi, niin veikkaan, että joku ainesosissa on muuttunut, onko se sitten se palmuöljy jota niissä nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa kun aina niin hyvät maut täytyy muuttaa.Ei kai? Uusi tuote on kyllä tullut.
Mä en ole nähnyt sitä vanhaa. Pelkästään sitä uutta.
Oi , mä kaipaan niin niitä Violan juustokolmioita. Oli eri makuja, myytiin pyöreässä rasiassa. Vai oliko ne Valion, joka tapuksessa Venäjällä niitä oli myynnissä joskus. Suomessa ei enään kasarin jälkeen.
Googlettakaapa vanilja ja majava niin tiedätte mihin viittasin aikaisemmalla kommentillani.
Se oli tsoukkia, mutta samalla ajatusta herättävä kommentti.
Olenko ihan väärässä kun muistan, että joskus 1980-luvulla tai 1990-luvulla oli suklaanmakuista limsaa? Muistaakseni siinä oli ainakin yhtenä makuna suklaa ja sitä olisi saanut 1/3 litran pullossa. Jos en ihan väärin muista, niin sen etiketissä oli sinistä ja mahdollisesti jotain pellejä tai muuten sirkukseen liittyvä kuva. Muistan juoneeni sitä limsaa joskus mutta ei se ihan hirvittävän hyvää ollut. Jostain syystä minulle on jäänyt siitä mielikuva kun joskus muistan nähneeni sitä kaupassa ja aina halusin sitä kun sitä näin mutta sitten se ei ollutkaan niin hyvä kun sitten se ei ollutkaan niin kovin hyvää.
Pandan valkosuklaalevy oli ihanan makuista silloin, kun se oli siinä ruskeassa paperikääreessä. Nykyään maistuu teolliselta, ylimakealta.
Pingviinin litran jäätelöt nykyään todella mauttomia, kun menty niin "luonnollisiksi".
Kotipaikkakunnan osuuskaupan leipomon rapeakuorinen ranskanleipä, joka ei ollut muovipussia nähnytkään, sekä saman leipomon vesirinkelit, niinikään rapeakuoriset. Koulun jälkeen välipalana jompaa kumpaa pallojuuston ja / tai lauantaimakkaran kanssa, ja tietysti kuppi kahvia. Myös saman leipomon ruisleipä oli erinomaista. Muistan, että sitä vietiin usein tuliaisiksi isovanhemmille, koska heidän lähileipomon ruisleipä ei ollut läheskään niin hyvää kuin meidän leipomon. Ja oman äidin leipoma ruisleipä vähän myöhemmin. Mitään näistä ei enää saa. Leipomo on lakkautettu jo muutama vuosikymmen sitten ja äitikin on levännyt jo pitkään tuolla kiviaidan takana, kuten tavataan sanoa.
Mielestäni Rollsin tuotteet ovat muuttuneet. Ennen se oli suosikkini noista pikahamppariketjuista, vaan eipä ollut enää kun viimeksi kävin.