Todella kurja vuosi takana ja edessä vielä kurjempaa..
Tämä vuosi on ollut pelkkää tuskaa. Kuollut sukulainen, avioero, työpaikka lähti alta. En edes jaksa kaikkea tässä luetella. Jaksaminen on ollut pitkään loppu. Olen jäänyt yksin ilman tukiverkkoja. Ystävät lähtivät vaimon matkaan lähes jokainen. Sosiaalinen piirini kutistui näkymättömäksi kun työpaikalta sai kerätä tavarat.
Ajattelin vielä tovi sitten, että tästä voi selvitä. Hain apua. Sitä ei saanut kuin aivan hetkeksi. Keskustelut lääkärin kanssa kävivät lompakon päälle ja näistä oli luovuttava. Nyt olen reunalla ja yksi askel enää niin olen avun saavuttamattomissa. Lääkitys ei auta minua mutta onneksi on lääkkeitä. Viikonloppuna kun exä on vienyt loputkin tavaransa pois entisestä yhteisestä kodistamme niin annan mennä. Minulla on 100kp 30mg opamox masennuslääkkeitä sekä 30kpl Tramal 50mg opioideja. Tähän päälle pullo hyvää viskiä niin kuvittelisin, että peli on pelattu.
Jäljelle jää vain se tyhjä kuori jonka tämä elämä kulutti loppuun. Onneksi kukaan ei kaipaa niin voin rauhassa toteuttaa tekoni. Hyvää kesää kaikille.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ulos lenkkeilemään!
Lenkkeilemään kun saa yössä vaan pari tuntia unta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulos lenkkeilemään!
Lenkkeilemään kun saa yössä vaan pari tuntia unta?
Ulkoilu auttaa nukkumaan. Kävelykin auttaa, ei tarvi juosta.
Lupaa ap, että haet apua!
Selvästikään et ole saanut sellaista apua mitä tarvitset.
Sano tuo, että ilman apua olet vaarassa vahingoittaa itseäsi.
S i n ä tarvitset juuri sen paikan hoidosta ja ansaitset sen.
Vierailija kirjoitti:
Siis et ole vielä saanut oikeanlaista apua. Älä luovuta! <3
Vierailija kirjoitti:
Taas meni yö 2-3 tunnin unilla. Ei auta opamox juurikaan. Otin 45mg mutta sydän vain hakkasi.
Empatiaa täältä palstalata löytyy. Kiitos siitä. Valitettavasti se ei enää nosta minua ylös. Olen täysin loppu fyysisesti ja henkisesti. Kun elämä ei maistu niin ei ruoka maistu. En muista koska olen syönyt viimeksi lämpimän aterian.
Syöksykierre. Minkäs teet.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään suurta ratkaisua en voi sinulle tarjota, mutta ehdotan, että soitat mahdollisimman pian Mieli ry:n valtakunnalliseen ympärivuorokautiseen kriisipuhelimeen.
Älä anna periksi.
Kiitos tsempistä mutta olen jo antanut periksi. Ei tämä ja nämä aatokset ole tulleet yhdessä yössä.
Minä ajattelen itseni vahingoittamista joka päivä,joka tunti ja hetki.
Osastolle meno voisi helpottaa hetkeksi. En vain kehtaa. En vie resurssia joltain toiselta jolla on vielä paljon edessä ja mahdollisuus pärjätä.
AP
Apua ei anneta siksi, että se lunastetaan jälkikäteen pärjäämällä tai jollain hyväksyttävällä tekemisellä (paljon edessä). Ihmisen kuuluu auttaa toista ihmistä, koska se on ihmisyyttä. Avun ulottumattomissa ei ole kukaan. Katsoin kerran dokkarin itsemurhien torjumiseen liittyen ja sen mukaan itsemurhayrityksestä selvinneistä ihmisistä valtaosa oli myöhemmin onnellisia siitä, että epäonnistuivat yrityksessään.
Voi kun ottaisit yhteyttä tuonne Mieli Ry:n nroon. Unta pitäisi nyt saada ja turvassa romahtaa.
Jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai olet huolissasi läheisestäsi, voit soittaa
Kriisipuhelimeen 09 2525 0111 (auki 24/7)
Nyt ap sun pitää uskoa meitä ja hakea apua!
Se, että nyt tuntuu kaikki mahdottomalta ei tarkoita, että tuo olisi lopullinen tilanne. Pääset vielä ylös tuosta!
Vierailija kirjoitti:
Jos Jeesus on pelastanut minut tai esim. Lauri Johanssonin, niin Hän kykenee pelastamaan sinutkin. Olet nyt kokeillut selviytyä ongelmistasi ties millä muulla tavalla, niin mitä jos kokeilisit sitä ainoaa tapaa, joka on auttanut lukemattomia ihmisiä vuosien saatossa. Voit toki myös yrittää selviytyä itse ja pyristellä eteenpäin, mutta tiedät varmaan itsekin, että se ei johda mihinkään toivottuun ratkaisuun.
Jeesus on todellakin ainoa joka voi auttaa ja pelastaa! Jeesus pelasti minutkin 1 v ja 3kk sitten.
Neuvoisin sinua, rakas Ap että pyytäisit Jeesusta elämääsi. Kaikkea hyvää Sinulle, ja toivon että asiat järjestyy!
Miten on Ap,n ilta sujunut? Olen huolissani Sinusta, ja haluaisin auttaa.
Et välttämättä kuolisi tuohon määrään, vaan saattaisit jäädä vammaiseksi, dialyysihoitoihin tms. Tuskin sitä haluaisit. Tiedän erään joka jäi henkiin im yrityksen jälkeen lääkkeillä. Keikka psykiatriselle ja sitten takaisin elämään. Soita vaikka kriisipuhelimeen mutta älä tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä suhde oli ja miksi se loppui?
15 vuotta. Loppui koska vaimo ei ollut enää kuulemma onnellinen. Minkäs teet. Pakkasi kamansa ja lähti. Ei toista miestä, ei mitään muita selityksiä. Sinne meni.
AP
Oletko varma että vaimo ei tosiaan yrittänyt avautua ja puhua olostaan sulle aiemmin?
Sori, mutta usein nää menee niin että nainen yrittää puhua ja mies ottaa sen vaan nalkutuksena ja ohittaa olan kohautuksella. Sit se nainen luovuttaa ja lakkaa yrittämästä ja mies ajattelee että "nythän on kaikki mainiosti kun nainen ei nalkuta" ja siinä vaiheessa nainen ottaa hatkat.
Onko teillä lapsia?
Näin tässä varmaan on käynyt. Syytän itseäni todella paljon että en ole ymmärtänyt vihjeitä ja vinkkejä. Hyvä jos löytää onnen ja ilon jostain muualta ja toisen kanssa. Turhaan minä sitä olen estämään.
On lapsia. Kaksi. Ovat äitinsä luona. Olen jo luvannut hänelle yksinhuoltajuuden koska tämän taaperruksen loppu on ollut itselleni jo selvää hetken aikaa. Kunhan nuo paperit saadaan kuntoon niin eivät joudu tekemään turhia selvityksiä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä kuolisi tuohon määrään, vaan saattaisit jäädä vammaiseksi, dialyysihoitoihin tms. Tuskin sitä haluaisit. Tiedän erään joka jäi henkiin im yrityksen jälkeen lääkkeillä. Keikka psykiatriselle ja sitten takaisin elämään. Soita vaikka kriisipuhelimeen mutta älä tee sitä.
No se jää nähtäväksi. Voin terästä vielä täydellä laatikolla sirdalud 4mg nappeja. Lääkärien lapsella on aina lääkkeitä yllin kyllin.
Päivä on ollut kamala. Pelkkiä synkkiä fiiliksiä ja aatoksia. Yritin katsoa telkkaria mutta jo ne feikit iloiset ihmiset saavat olon kurjemmaksi. Ei tämä voi näin mennä
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se jää nähtäväksi. Voin terästä vielä täydellä laatikolla sirdalud 4mg nappeja. Lääkärien lapsella on aina lääkkeitä yllin kyllin.
Päivä on ollut kamala. Pelkkiä synkkiä fiiliksiä ja aatoksia. Yritin katsoa telkkaria mutta jo ne feikit iloiset ihmiset saavat olon kurjemmaksi. Ei tämä voi näin mennä
AP
Ap, älä tee itsellesi mitään pahaa. Olet arvokas ja tärkeä. Hae apua, kyllä asiat vielä järjestyy. Toivon Sinulle hyvää ja kaunista tulevaisuutta!
Tää tuskin auttaa ap:tä, mutta avaudumpa kuitenkin. Täällä toinen, jolla on ollut paska vuosi. Puolisokin on kohta lähtemässä, ei eron takia, vaan sairauden takia. Lähimmäisiltä en voi vaatia enempiä apuja, sillä heilläkin on omat murheensa. Oon jumissa, sillä en voisi tehdä itselleni mitään, koska en voi jättää tieten tahtoen lapsia orvoiksi. Luuletko ap, ettei lapsesi jäisi kaipaamaan sinua? Minä uskon, että kaipaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vielä hengissä..
AP
Sulla on sairaus, jonka nimi on masennus. Masennus tuottaa noita synkimpiä ajatuksia. Eikä ihme, että olet sairastunut kun ollut noin paljon vastoinkäymisiä lyhyen ajan sisällä. Jos et olisi reagoinut tuohon, niin et olisi edes inhimillinen.
Masennussairautta voidaan hoitaa tuloksellisesti lääkkeillä ja terapialla. Kun sairaus väistyy, itsetuhoiset ajatukset alkavat vähentyä. Elämää olisi vielä vuosikymmeniä edessä ja ties mitä siellä vielä voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä hengissä..
AP
Hienoa kuulla. Ja hengessä pysytkin, eikö vaan!
Apua on saatavilla, hae apua. Sitä ei tarvitse hävetä.
Nyt on vaikeata mutta kyllä valoisampia aikoja tulee vielä, Sinullekin.
Rauhallista yötä Ap, toivon että saat nukuttua!
Kirjoita huomenna taas, jooko.
Yritä ap elää vain päivä kerrallaan, älä vaadi itseltäsi mitään piristymistä vaan hyväksy, että nyt on todella vaikeaa. Ota päivällä pari opamoxia ahdistukseen.
Tsemppiä ap, haet apua!