Todella kurja vuosi takana ja edessä vielä kurjempaa..
Tämä vuosi on ollut pelkkää tuskaa. Kuollut sukulainen, avioero, työpaikka lähti alta. En edes jaksa kaikkea tässä luetella. Jaksaminen on ollut pitkään loppu. Olen jäänyt yksin ilman tukiverkkoja. Ystävät lähtivät vaimon matkaan lähes jokainen. Sosiaalinen piirini kutistui näkymättömäksi kun työpaikalta sai kerätä tavarat.
Ajattelin vielä tovi sitten, että tästä voi selvitä. Hain apua. Sitä ei saanut kuin aivan hetkeksi. Keskustelut lääkärin kanssa kävivät lompakon päälle ja näistä oli luovuttava. Nyt olen reunalla ja yksi askel enää niin olen avun saavuttamattomissa. Lääkitys ei auta minua mutta onneksi on lääkkeitä. Viikonloppuna kun exä on vienyt loputkin tavaransa pois entisestä yhteisestä kodistamme niin annan mennä. Minulla on 100kp 30mg opamox masennuslääkkeitä sekä 30kpl Tramal 50mg opioideja. Tähän päälle pullo hyvää viskiä niin kuvittelisin, että peli on pelattu.
Jäljelle jää vain se tyhjä kuori jonka tämä elämä kulutti loppuun. Onneksi kukaan ei kaipaa niin voin rauhassa toteuttaa tekoni. Hyvää kesää kaikille.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap.
Ota puolikas opamox. Ja myöhemmin illalla toinen puolikas jos et saa nukuttua.
Miksi et käytä sun lääkkeitä?
olen syönyt näitä pilleireitä jo vaikka kuinka. Eivät auta. Olen tästä viestillä laittanut lääkärille mutta ei vastausta. Ahdistus ja synkkyyys eivät poistu vaan ovat heikommin läsnä. Kuitenkin niin, että taka-alalla vaikuttavat toimintaan jatkuvasti.
Nukkuminen voisi olla kova juttu. Muutaman viikon mennyt nyt 2-3 tuntia vuorokaudessa. Romahdus tulee lähes päivittäin.
AP
Niin miksi et syö rauhoittavaa sun oloon kun sulla on lääkkeitä jotka auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä suhde oli ja miksi se loppui?
15 vuotta. Loppui koska vaimo ei ollut enää kuulemma onnellinen. Minkäs teet. Pakkasi kamansa ja lähti. Ei toista miestä, ei mitään muita selityksiä. Sinne meni.
AP
Oletko varma että vaimo ei tosiaan yrittänyt avautua ja puhua olostaan sulle aiemmin?
Sori, mutta usein nää menee niin että nainen yrittää puhua ja mies ottaa sen vaan nalkutuksena ja ohittaa olan kohautuksella. Sit se nainen luovuttaa ja lakkaa yrittämästä ja mies ajattelee että "nythän on kaikki mainiosti kun nainen ei nalkuta" ja siinä vaiheessa nainen ottaa hatkat.
Onko teillä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap.
Ota puolikas opamox. Ja myöhemmin illalla toinen puolikas jos et saa nukuttua.
Miksi et käytä sun lääkkeitä?olen syönyt näitä pilleireitä jo vaikka kuinka. Eivät auta. Olen tästä viestillä laittanut lääkärille mutta ei vastausta. Ahdistus ja synkkyyys eivät poistu vaan ovat heikommin läsnä. Kuitenkin niin, että taka-alalla vaikuttavat toimintaan jatkuvasti.
Nukkuminen voisi olla kova juttu. Muutaman viikon mennyt nyt 2-3 tuntia vuorokaudessa. Romahdus tulee lähes päivittäin.
AP
Oisko se päivystykseen hakeutuminen ihan poissuljettu vaihtoehto?
Sulle tekis hyvää ihan masennuslääkitys ja joku lääke joka auttaa sua nukkumaan. Mitä opamox-reseptissä lukee? Ainakin mä sammuisi ja nukkuisin pitkään tuolla kolmekymppisellä.
Miksi sulla on tramalia, oletko kivulias fyysisestikin?
Soita sinne lääkärille (mieluummin psyk osasto) että tarvitset apua nyt. Oletko siis käynyt juttelemassa ihan yleislääkärillä? Ylipäätään se juttelu ei yleensä ole lääkärin hommaa, lääkärit määrää reseptit, sun pitäis päästä juttelemaan hoitajan kanssa useammin nyt.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä lekuri vähän kummallinen kun määrää 100 kpl 30 millin opamoxia kerralla 😯 yleensä se on maks se 30 kpl purnukkaa mahdollisimman pienellä annoksella.
Jospa käytät niitä siihen mihin ne on tarkoitettukin, eli tuohon kamalaan ahdistukseesi. Pärjäät tuolla satsilla kyllä pahimman yli. Oletko käyttänyt niitä ollenkaan jos koko satsi on täys?Ainakin meidän kaupungissa julkiset psyk hoitajan palvelut on ilmaisia. Onko mahdollisuutta semmoiseen? Käsittääkseni myös diakonilta saa juttuapua, ei sun tarvitse yksin jäädä olojesi kanssa.
Itsellä myös ero kävi niin raskaaksi, että lampsin päivystykseen ja sanoin että vedän kolme purkkia ketipinoria jos laitatte mut takasin, mä en pärjää yksin kotona enkä usko että selviän nyt hengissä.
Ottivat muutamaksi päiväksi osastolle ja sain levätä.
Lisään tähän, että oli vaikeaa jaksaa sitkeästi jo muutenkin toivottomassa ja itsetuhoisena sitä apua hakea. Halusin osastolle, mutta sinne ei pääse kuin M1-lähetteellä. Pääsin kuitenkin sen rumban jälkeen vihdoin sänkyyn ja vaan itkin kunnes rauhoittava alkoi vaikuttamaan. Kolme ensimmäistä päivää on ihan usvassa, en juuri muusta mitään kun olin niin väsynyt ja epätoivoinen. Olin siis akuuttiosastolla, jossa hoidetaan kaikenlaisia akuuttipotilaita.
Oli iso apu, kun joku toi ruuan nenän eteen, sain nukuttua lääkkeillä ja vaan olla ilman vaatimuksia, mä sain romahtaa.
Sä et varmaan saa juuri syötyäkään? Itse oon nyt vaan parin kilon päässä alipainosta, se ei auta jos ei saa syötyä.
Toivottavasti jaksat hakea apua itsellesi. Elämä sattuu välillä pirusti, mutta niin me vaan selvitään 💪
Bruce Fisherin kirjaa Jälleenrakennus on kehuttu kovasti ja se on auttanut monia ihmisiä eron jälkeen.
Oon itse kans hyvin herkkä ja tunnen tunteeni todella voimakkaasti. Erotilanteet on aina suistanut jopa itsetuhoiseen masennukseen.
Sulla on nyt todella paljon menetyksiä yhteen sysään ja akuuttitilanne päällä. Kyllä sä jaksat ja kykenet. Ota päivä ja hetki kerrallaan. Sun ei tarvitse nyt ajatella tulevaisuuteen, sun tarvitsee vaan sinnitellä hetki kerrallaan.
Onko mitään millä saisit ajatukset edes hetkeksi muualle? Eikö opamox auta uneen ollenkaan jos otat isomman annoksen?
Hyvä ap, että kirjoitit tänne!
Pura ihmeessä tuntojasi niin voidaan tsempata sua
Erot ottaa aina koville mutta ne kuuluu elämään ja niistä on selvitty ennenkin, niistä tullaan selviämään.
Jos Jeesus on pelastanut minut tai esim. Lauri Johanssonin, niin Hän kykenee pelastamaan sinutkin. Olet nyt kokeillut selviytyä ongelmistasi ties millä muulla tavalla, niin mitä jos kokeilisit sitä ainoaa tapaa, joka on auttanut lukemattomia ihmisiä vuosien saatossa. Voit toki myös yrittää selviytyä itse ja pyristellä eteenpäin, mutta tiedät varmaan itsekin, että se ei johda mihinkään toivottuun ratkaisuun.
Mitään suurta ratkaisua en voi sinulle tarjota, mutta ehdotan, että soitat mahdollisimman pian Mieli ry:n valtakunnalliseen ympärivuorokautiseen kriisipuhelimeen.
Älä anna periksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitään suurta ratkaisua en voi sinulle tarjota, mutta ehdotan, että soitat mahdollisimman pian Mieli ry:n valtakunnalliseen ympärivuorokautiseen kriisipuhelimeen.
Älä anna periksi.
Kiitos tsempistä mutta olen jo antanut periksi. Ei tämä ja nämä aatokset ole tulleet yhdessä yössä.
Minä ajattelen itseni vahingoittamista joka päivä,joka tunti ja hetki.
Osastolle meno voisi helpottaa hetkeksi. En vain kehtaa. En vie resurssia joltain toiselta jolla on vielä paljon edessä ja mahdollisuus pärjätä.
AP
Päädyit siis itsesääliin. Vaikka yritettiin sua auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä suhde oli ja miksi se loppui?
15 vuotta. Loppui koska vaimo ei ollut enää kuulemma onnellinen. Minkäs teet. Pakkasi kamansa ja lähti. Ei toista miestä, ei mitään muita selityksiä. Sinne meni.
AP
Minulta häipyi mies yli 20 vuoden jälkeen, kotoa muuttaneen yhteisen lapsen perässä.
On burnout, keski-iän kriisi, identiteettikriisi, hoitamattomat neuro-ongelmat, jne. Ja kaikki on minun vikani, kunnes toisin todistetaan. Sen jälkeen on keksitty uusia.
Vaimo ja kaverit vaihdettiin ystävään, joka on paitsi eri planeetalta, kaikkia vanhoja vastaan.
Ei ole juuri tekemisissä lapsensakaan kanssa.
Välillä on toivo herännyt, asiat näyttäneen selviävän, kunnes on taas mennyt pieleen.
Nyt hänellä alkaa hissuksiin uusi elämä mikä on tietysti hieno juttu.
Olisin vain halunut kokea ensimmäistä kertaa elämää kahdestaan. Olimme alusta asti lapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä anna periksi.
Kiitos tsempistä mutta olen jo antanut periksi. Ei tämä ja nämä aatokset ole tulleet yhdessä yössä.
Minä ajattelen itseni vahingoittamista joka päivä,joka tunti ja hetki.
Osastolle meno voisi helpottaa hetkeksi. En vain kehtaa. En vie resurssia joltain toiselta jolla on vielä paljon edessä ja mahdollisuus pärjätä.
AP
No niin on sinullakin. Olet yhä tolkuissasi, et missään psykoosissa.
Hae heti apua. Tämä on käsky.
AP, ota yhteyttä tänne, oikeasti auttaa! Ensin kriisipuhelimeen ja sitten varaat käymisen heti perään.
AP