MAALIKSET ' 05 ma, ti ja ke!!!!
Kommentit (23)
Kiva kuulla Tuulia sinustakin : ) Sitä niin tottui, että kirjoitat melkein joka päivä ja nyt tuntuu oudolta kun ei ole sun juttuja täällä odottamassa lukemista.
Tänne ei kauheesti uutta kuulu. Henrin kanssa oli viime viikolla muutama pahempi yö mutta nyt on mennyt hienosti pari viime yötä. Ollaan kylläkin haettu hänet meiän väliin nukkumaan niin saadaan kaikki nukkua. Ja mä kun vannoin aiemmin, että meillä lapsi nukkuu omassa sängyssä eikä meiän välissä. Kummasti nuo puheet pyörtää väsyneenä keskellä yötä. Eli hain Henrin hieman kahden jälkeen meiän väliin ja sit nukuttiinkin hyvin seitsemään asti. Lauantaina nukkui aamulla 8.40 asti. Kyllä oli ihanaa kun sai itsekin nukkua!
Teiän lauantaina uuden testin ja siitä en tullut yhtään viisaammaksi. Heikko plussa tuli edelleen. Viimeksi Henristä tuli selkeä plussa mutta testasin vasta rv 5+2 ja nyt oli lauantaina 4+4. Ajattelin jos ostais vielä yhden testin ja toivois et viiva vahvistuu. Vielä uskon, et voin olla raskaana kun menkat ei ole edelleenkään alkaneet ja on nyt viikon myöhässä. mulla ei yleensä koskaan ole myöhässä : )
Pitäkää siis peukkuja!!! Nyt olis rv 4+6 jos kaikki ok eli tosi alussa ollaan mutta olis se vaan ihanaa jos meille tulis kesävauva. En vaan usko millään, et kaikki menee hyvin kun heti ekasta kierrosta tärppäs. No toivotaab parasta : )
Nyt tarttis lukea tenttiin. Tentti on torstaina ja olen vasta 20 sivua lukenut. Ei hyvältä näytä. Tuo tentti ei vaan yhtään kiinnosta, kun vaan läpi pääsis.
Eilen olin illan sydänosastolla töissä. Oli onneksi rauhallinen ilta. Päivällä käytiin kirpparilla katsastamassa meiän myyntipaikkaa. Hyvin oli kauppa käynyt vaikka on siellä vieläkin paljon myytävää.
Sit vielä ihan hauska juttu. Henri teki aamulla isot kakat pottaan. Sit ku oli valmis, hän nousi ylös ja taputti itsellensä ja juoksi hakemaan kylppäristä uuden vaipan : ) Meillä ei olla aktiivisesti pottailtu kun Henriä ei ole oikein kiinnostanut. Siksi oli hieno juttu tuo tän aamun saalis mut hauskaa et hän taputti itsellensä. Oli niin tyytyväinen itseensä ja esitteli mulle saalistaan ja hoki kakka.
Hienoa Tuulia ja Lehtovi kun jaksatte painoa pudottaa! Mä oon tosi kade kun saatte tuloksia aikaan. Mä en ole saanut itseäni niskasta kiinni ja nyt tietty on vähän huono hetki laihduttaa (seli seli) mut voin yrittää ainakin ettei paino paljoa nousis... Kiitos Tuulia diettivinkeistä : )
Nyt lukemaan!
Kalamami ja tarhassa oleva Henri
Kirjoittelin jo tunti sitten, mutta joku vikaliike ja viestini katosi... Sitten meni hetkeksi hermot. Vain hetkeksi, sillä täällä ollaan taas! ;)
Kalamamin tilannetta taitaa seurata jännityksellä koko maalisporukka! Lupaavalta vaikuttaa, täytyy sanoa. Kaikkea hyvää teidän perheelle!
Yritän saada teidän muiden viesteistä itsellenikin puhtia painonhallintaan. Oikeastaan minua ei niinkään motivoi kilojen karistus kuin se, että saisin itseni irti nykyisestä herkuttelukierteestä. Viikonloppuna ja loppuviikosta en ole palstallekaan ennättänyt, kun valmistelimme esikoisen 4v-juhlia. Nyt on herkut leivottu ja syöty eli juhlat juhlittu. Tein upean ja maukkaan suklaa-banaanikakun, (meidän suklaafriikki sitä toivoi) ja maistuihan se äidillekin.. Joten takapuoli hivenen leveämpänä odottelen täällä hiihtokelejä - joita ei näy, ei kuulu.
Teatterireissu hyvässä seurassa kuulostaa mainiolta idealta. Jää minulta vain väliin välimatkan takia, mutta teille muille oikein kivaa iltaa. Sitten kun saatte järjestymään. Olen nyt viikolla menossa katsomaan Saision Sorsastajaa, on Kajaanissa vierailulla. Oikein odotan iltaa. Oletteko käyneet katsomassa?
Toiv. antibioottikuuri tepsii Helmin tautiin. Saas nähdä, saako meidänkin poika hu kuurin. Yskinyt jo kolmatta viikkoa, kuumetta ei kuitenkaan ole ollut, yksi päivä vain kolme viikkoa sitten.
Hurtta kyseli lukemisista. Minullakin suunnitteilla lukea nyt lomaviikolla (kaikenlaisia muitakin suunnitelmia on läjäpäin, joten saas kattoa). Luen nyt Härkösen Juhannusvierasta, on nopsaa luettavaa, mutta ei hirmuisesti hetkauta. Kirjahyllyssä odottaa Pulkkisen Raja, ja sen aloittaminen kiinnostaa, kun ovat lehdissä kehuneet esikoisteosta.
Tänään esikoisen neuvola, joten menen siistiytymään. Eivät ihan kauhistu kylillä...
Palaan, Pippandii
Toi otsikon aloitus oli vaan yks rallatus mitä ollaan muskarissa laulettu.Meillä Juuso tykkää kaikista köröttelyloruista ja lauluista,joita täytyy sit kotonakin äipän hokea.
Jep,Juuso nukahti vihdoin unilleen,pyykkikone pyörii ja kohta kahvin keittoon sekä anopin tekemän omenapiirakan kimppuun.Siellä meijän talotontilla on omenapuu ja ollaan ahkerasti omppuja kerätty ja vieläkin niitä on puussa.Kiva kun jatkossa saa oman puun omenoista leipoa kaikkea hyvää....
Siis Pippandii,onko teillä jo syysloma menossa?Oletin tosta sun otsikosta....meillä täällä vasta ens viikolla.
Ai niin,ja täältäkin varovaiset onnittelu Kalamamille plussasta!!
PAINOSTA:Siis ääh kun voi paino pudota hitaaaaaaasti!Painan nyt tasan 65kg,viime viikolla siis 65,5.Jatkettava on,vaikka herkut vetää puoleensa,enkös minä aikonut kahvin kans piirakkaa ottaa....illalla sit bodupumppiin,saan onneksi kaverin mukaan.Juuson kummi on lomalla tän viikon joten joutaa hyvin mukaan jumppaan.
Ja sit loppuun galluppia:antaako joku jo fluoritabletteja muksulle?Me kun 8kk ikäisenä käytiin siellä hammashoitajalla niin anto purkin mukaan ja sano et voi ruveta antamaan kun poskihampaat tulleet.Juusolla on muuten kaikki hampaat suussa,paitsi ihan takimmaiset hampaat.Mietin siis joko voi antaa...
Ja nyt sinne kahvin keittoon!
Suuohomppeli81 ja Juuso
Pikainen pinoutuminen, kun Santtu kohta jo heräilee.
Tämän paljon puhutun painonpudotuksen innoittamana kavoin esiin Pv:n ostajan oppaan ja yritän kovasti tsempata itseni ruotuun. Tänään aloitin pisteiden laskun ja nyt jo kyllästyttää. Voi vinde, kauankohan tätä jaksaisi. Mun tarttis karistaa n. 10 kg, niin olisin ihan tyytyväinen. Katsoin Pv:n sivuilta, että josko saisi hankittua uudenmman ostajan oppaan ja keletana niitä saakin ostaa vain ryhmissä. Ja ryhmään menosta tarttee maksaa. Mä en halua osallistua mihinkään ryhmään, vaan ittekseni pudotella. Kyllä keljuttaa!!!
Kävin aamulla hankkimassa kuntosalilla myös 4,5 liikuntapistettä. Sellaisella stepperityyppisellä vekottimella vedin 7 km lenkin. Mitenkähän saisi motivaation pysymään yllä??? Mulla ei yhtään auta, vaikka olisi kivoja pieniä vaatteita kaapissa. Uhkaava diabetes vyötärölihavuudesta johtuva ei myöskään auta, läskivalokuvat jääkaapin ovessa ei auta, peiliin katsominen nakuna ei auta....
No nyt se pikku-apina alkoikin jo kiljua. Tarttee palailla myöhemmin.
T. lappu & Santtu
Ja terveisiä työpaikalta! Kerrankin on sen verran leppoisampi tahti, että ehtii kirjoitella...
Meillä Saana oli viime yönä jostain syystä tosi levoton, kitisi sängyssään useampaan kertaan. Ehdin jo miettiä, että näinköhän tämä yöhyppiminen taas alkaa, kun on tottunut jo niin hyvälle, mutta toivotaan, että on ohimenevää... Meillä ovat muuten vihdoin kulmahampaatkin tulleet ulos, joten kohta alkaa olla kaikki hampaat kerättynä. Vähän harvahampaaltahan tuo meidän neiti näyttää, kun meni silloin keväällä lohkaisemaan palat molemmista etuhampaista. Tekee pikkuneidin virnistyksestä oikein kunnon riiviömäisen näköisen :)
Meikäläisenkin riemu painonpudotuksesta jäi lyhytaikaiseksi, kun alkoi menkat ja iski turvotus... Toki tiedän, että tämä muutamassa päivässä helpottaa, mutta harmittaahan se, kun kerrankin sain oltua viikonlopunkin suhteellisen terveellisellä moodilla, eilen kävin jopa juoksemassa. Mutta pitää ottaa tähän nyt rauhallinen ote ja miettiä, että kyllä ne pikku hiljaa siitä... Mutta mulla on vähän samaa ongelmaa kuin Lapulla, eli ei oikein ole sellaista asiaa, joka motivoisi riittävästi ja riittävän kauan - jossain vaiheessa meinaa aina tulla se stoppi, ettei millään jaksaisi ja sitten retkahtaa ja sitten ajattelee vaan, että no siinä se meni jne... Tyypillistä jojoilua, siis. Nyt olen ajatellut, että jos suhteellisen pienillä muutoksilla saisi sitten hitaamman mutta pysyvämmän pudotuksen. No, saa nähdä nyt...
Kualle tiedoksi, että meili tuli perille - tosin sain pari vastausmeiliä ennen sitä alkuperäistä... Meillä on töissä sähköpostiserveri viime viikkoina vähän takkuillut, syytä en tiedä.
Tänään menen sitten vinguttelemaan luottokorttia eli ostamaan vaatteita. Lähden vajaan tunnin kuluttua... Melkein jännittää...
Ja kalamamille pidän peukkuja, että viiva vahvistuu. Lupaavaltahan tuo kuulostaa...
Ai niin ja Tuulia: kun otin Nuutin jälkeen minipillerit, minulla tiputteli n. 3 kk enemmän tai vähemmän koko ajan. Sitten jäivät menkat kokonaan pois. Saanasta ei tullut tiputtelua, mutta menkat alkoivat sitten reilu vuosi synnytyksen jälkeen (=vappuaattona...). Mutta käsittääkseni siis tuo tiputtelu on normaalia ensimmäisen 3 kk:n aikana, joillakin voi kestää pitempäänkin. Ärsyttäväähän se kyllä on...
No joo. Tulikohan riittävän sekava ja pitkä sepustus ;-)
Mukavaa päivää kaikille ja Pippandiille&perheelli kivaa lomaa!
Terhi&muksut
Jep Suohomppeli. Syyslomaa vietämme. Jos olisin kotipaikkakunnalla töissä, loma olisi ensi viikolla, mutta kun työmaani sijaitsee viereisessä kaupungissa, niin lomailen nyt. Sopii minulle.
Esikoisen neuvolareissu takana. Saksien käyttöä harjoittelemme mekin, Terhi... ;) Sai leikattua mitä pitikin, mutta asento oli varmaan jotain hyvin omaperäistä. Huomenna sitten toinen. Olikin hyvä, etten ottanut samalle päivälle kun käyntimme kesti tunnin.
Kakit pesty pojalta, välipala syöty ja päikkärit nukuttu. Nyt siis ulos. Olen itse ihan rättipoikkiväsynyt, mutta illalla sitten vasta lepoa. Mies on iltavuorossa, joten minä pyöritän nämä illat itsekseni. Paitsi teatteri-illaksi menemme mummilaan - mummi ja ukki laittavat lapset nukkumaan. Ja jos vaikka Oulussa kävisimme maalispojan kummin luona kyläilemässä. Mitähän vielä... Niin ne lukemiset, kirjat odottelevat lukijaansa.
Pippandii ja pojat
Tein uuden testin ja nyt tuli vihdoin selkeä plussa!!! Ihanaa! Tästä sit jatketaan päivä kerrallaan ja toivotaan et pikkuinen pysyy menossa mukana!
Kalamami rv 4+6 ja Henri
Millos on sitten LA, joko laskeskelit??? Tulin vaan pikaseen kurkkaamaan pinon ja täällähän oli kiva uutinen!! Kivaa:)
Näpsä toipunut taudistaan ja arki rullaa taas kovaa vauhtia. Enempiä en taas kerkeä kirjotella kun kouluhommat kutsuu. Keskiviikkona onki sitten opinnäytetyön toteutuspäivä, a-p-u-a!!!!
Heippa!
- opiskeluun kypsynyt miuqu ja uinuva Näpsä-
Ja paljon onnea Kalamamille!!! :-D
Paljon oli muutakin kommentoitavaa mutta unohtuivat kun luin Kalamamin uutiset :)
Tänne ei kummempia. Neitokainen on ollut oma iloinen itsensä jo monta päivää (ja yötä). Uusin opittu taito on kuperkeikan teko :)
Neiti ei ole juurikaan kiukutellut ilman tosi isoa syytä, nukkuu ja syö hyvin. Mutta luulen että tämä kaikki on tyyntä myrskyn edellä :)
Höpötystä tulee koko ajan lisää, tällä hetkellä neiti matkii koko ajan mitä me aikuiset sanomme. Eilen syötiin kalaa ja neiti totesi että " hyvää kakkaa!"
Ei tänne tosiaan kummempia, tsemppiä kaikille painonsa kanssa taisteleville ja sairastupiin.
Vautsi, olipa mukavia uutisia!!! Kerrohan jo, että mikä on laskettu päivä!! Kesäkuun lopussa joka tapauksessa =) Aika ihanaa!!! Onko jo ilmaantunut jonkin sortin raskausoireita? Toivottavasti täältä tullaan kohta perässä. Vielä ei ole yritystä takana, mutta menin sitten huvikseni tilaamaan netistä ov-testejä, jotka näyttäisivät nyt juuri plussaa...=) Ja meillä kun on käytössä perinteinen varmat päivät -ehkäisy, niin saas nähdä pitääkö " itsekuri" . En siis ole ollenkaan satavarma, että olisiko jo hyvä aika kakkoselle vai ei...
Kiitoksia kirjavinkeistä! Täytyykin laittaa muutama varaustoive menemään, niin saa kohta hakea kirjastosta vähän viihdykettä iltoihin. Nyt tulee tosin myös luvattoman monta tv-sarjaa, joihin olen koukuttunut. Yleensä en juuri tv:tä katsele, mutta nyt on pakko katsoa Täydelliset Naiset, Pako ja Lost. Ja Mullan Allakin kuulemma alkoi viime viikolla.
Ja nyt en taas muista enää, että mistä kaikesta oli kirjoiteltu... Palailen pinoon paremmalla muistilla jokin toinen päivä.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!
Terkuin Hurtta
Kalamamille! Hienoja uutisia heti aamutuimaan. Kannatti tulla.
Minä palstavahvuudessa, näköjään aktiivisesti koko viikon.. Meidän pitäisi olla tunnin kuluttua neuvolassa ja kaikki muut nukkuvat. Mies saakin jäädä kotiin nukkumaan jos haluaa, mutta pikkumiesten pitäisi jo herätä. Mikä Murphyn laki tämä taas on, että silloin kun SAA nukkua, niin satavarmasti herätään kuuden pintaan ja sitten kun PITÄÄ herätä aikaisin, niin kaikki koisaa..
Elämän suuria kysymyksiä miettien Pippandii, joka nyt menee kaatamaan kahvetta kupoliinsa
Tarrasukkia Kalamamille! Ihanaa!! Se laskettuhan menee tuonne vähän ennen juhannusta, eikö? Moonan silloin plussasin 20.10.05..Miten se aika rientääkään. Toivottavasti säästyt pahoinvoinnilta ;) vaikka se on enää muisto vain.Kummasti sitä nyt haikena muistelee, vaikka silloin oli tunne, että kuolo korjaa.=)
Tell;kiits kommentista noista pillereistä. Toivotaan että nämä tiputtelut loppuu..taas on sellainen menkkamainen ällötys..
Meillekin sitten ihan syksy saapunut. Eilen lämmitettiin leivinuunia ja tein perunalaatikon siellä. On taas totuttelua tähän touhuun. Pitää kuitenkin opetella tekemään enemmän ruokia uunissa->säästetään sähköä;)
Yö oli taas mitä oli. Moonan sain vasta klo 22.45 nukkumaan ja kas, Mimmi heräsi samaan aikaa itkemään ja lopulta oli pakko ottaa väliin, jottei sitten taas sisko heräisi. Siinä Mimmi sitten valitti ja pyöri hyöri yli puolen yön. Sitten onneksi nukkui klo 8 asti. Onkohan tässä iässä jotain, että itkettää yöllä. Tämä oli viikon sisään jo toinen kerta.Tosin Mimmille on tullut nuha, että liekkö sitten on ihan kipeeksi tulossa. Tietenkin, kun huomenna olisi ollut rokotepäivä..
GALLUPPIA:mitäs teillä puetaan ulos päälle? Me eilen otettiin villapuku käyttöön,siis villapuku, välikausihaalari, villasukat+saappaat, rukkaset ja kypäräpipo. Itsekin kaivoin jo lämpimiä vaatteita päälle,villasukista lähtien.
Toinen GALLUPPI: himoitseeko etenkin tytöt, teidän meikkejä yms tavaroita. Mimmi saa kerran päivässä raivaria, kun en anna meikkejä, kynsilakkoja yms ihailtavaksi. Olen tehnyt hänelle oman meikkipussin,mutta näyttää tajuavan, ettei siinä ole niin kivoja juttuja kuin äidillä. =)
Tänään ei muuta ohjelmaa, kuin että saadaan unet niin, että äitikin vois hetken torkahtaa ;). No, odottaa tuossa imuri, tiskikone täyttöä, sekä pyykkikone ja yläkerrassa puhtaat pyykit laittajaansa. Joten ei auta, kuin tehdä hommat pois niin pääsen niistäkin =)
Hyvvää tiistaita!!!
Tuulia
Ai kuinka kivoja uutisia : ) Ja niin se aika rientää. Tuntuu, että täälläkin juuri plussattiin ja nyt ollaan pallomahana : ) On ollut huomattamasti raskaampi odotus kuin Ursulan odotus, ei sinänsä mitään ihmeitä, mutta väsyneempi ja supistuksia on ollut muutamia, kun Ursulasta ensimmäiset supistukset tulivat vasta kättärillä tai ainakin niin, että silloin vasta tunnisti. Väsymykseenkin syy on ehkä ollut liikunnan vähäisempi määrä. Painoa tulla tupsahtelee vähän liiankin kanssa, mutta ei nyt oikein voi alkaa dietillekään, tietysti voisi enemmän katsoa mitä syö, muttamutta..; ) Lehtoville ja muille ahkerille onnittelut hienosta painonpudotuksesta!
En muista koska olen kirjoittanut ja mitä, joten voipi tulla toistoa. Mutta Ursula on siis pari kolme päivää viikossa hoidossa ja tosi hienosti on mennyt. Jää aamulla vilkuttamaan iloisesti ja syö ja nukkuu hyvin. Meilläkin Ursula oli nukkunut päikkärit aina ulkona, mutta ei mitään ongelmia päikkäreiden kanssa ole ollut hoidossa. Ilmeisesti sujahtavat niin siihen ryhmään ja tekevät perässä mitä toisetkin. Viime viikolla tuli ensimmäinen flunssa - ja korvatulehdus. Nyt antibioottikuurilla ja toivottavasti ei ala uusintaa...
Maalismammojen iltariennot kuulostaa tosi kivalta, olen miellläni mukana!
Sitten Tuulian galluppiin: Sama vaatemäärä meillä käytössä, eli ruskovillanhaalari ja välikausipuku. Ja mitä tulee meikkihin, niin Ursula rakastaa kaikkea hienostelua ja hemmottelua. Minkä vain saa myytyä, kun sanoo, että nyt hemmottelua ; ) Kynsien leikkaus/viilaus, hiusten harjaus ja parturissakin oltiin ensimmäisen kerran ja Ursula nautti katsoaessaan itseään korkealta istuimelta, kun hiuksia leikattiin.
Mutta nyt taas opiskeluiden kimppuun, sillä aika alkaa käydä vähiin. Tarkoitus olisi suorittaa muutama tentti ja palauttaa pari casea ennen babyn syntymää. Enkä ole vielä edes alkanut katsomaan mitään vauvanvaatteita (missälie muuton jäljiltä ovat?!) ja kaksostenkin rattaat pitäisi käydä katsomassa. Luulen, että käy niin, että vauva syntyy ja sitten vain ihmettelen, eteä näinkö se aika meni : )
Kuulasta syysviikkoa,
Kevätmama, Ursula ja masuvauva 32+
Hurjat onnittelut kalamamille ja tarrasukkia! IIIIhania uutisia!
Ja Pippandii: hyvä, että joku muukin saa harjoitella saksien käyttöä kuin meidän nuorimies ;-)
Olen kuulkaa pistänyt ihan hirveästi rahaa menemään eilen ja tänään. Eilen ostin 2 jakkupukua (housupukua) ja 1 paidan, tänään kolmet rintsikka-alushousuyhdistelmät! Visalle kivasti saldoa...
Mutta nyt täytyy häipyä - lapset odottavat hakijaansa ja kaupassa ruoat ostajaansa!
Terhi
Viime yönä taas Mimm itki moneen otteseen. Tai siis se alkoi jo klo 22, kun me ei oltu edes nukkumassa. Mimmi meni nukkumaan tuossa ysin jälkeen. Itkee, pitää tauon, itkee, taas taukoa, sitten huutelee äitiä..Nyt onneksi nukahti uudestaan ilman että menin sinne. Puolen yön maissa sama juttu, mutta 20min itkun jälkeen menin rauhoittelemaan ja tulos->mimmi nukkui taas meidän välissä. Mimmi ei yritäkään rauhottua, vaan näyttää mein sänkyyn..sinne pitää päästä. Eli äkkiä siis oppi, että kyllä me tullaan hakemaan viereen ;/!!
Neuvolassa puhuin asiasta, ja siellä oltiin sitä mieltä että antakaa huutaa. Kerran ei Mimmillä ole mitään hätää.Etenkin kun pitää taukoa välillä, niin selvästi kuulema kokeilee tullaanko huoneeseen vai ei. Myös sitä kysyin, kun Mimmi ei ole klo 20 yhtään sen väsyneempi kun jos kello olisi klo 22. Siinäkin sain neuvon, että viekään vaan kasilta nukkumaa, oppii taas että pystyy pitkittää nukkumaan menoa jos annetaan mennä nukkumaan silloin kuin häntä huvittaa. Eli itkeä saa silloinkin..Tuntuu rajulta, vanhemmillehan tämä on vaikeinta.Ei lapsi traumoja siitä itkemisestä saa, mutta miksi minusta sitten tuntuu siltä että " rääkkäisin lastani" !!???
Moona on kasvanut hyvin tissimaidolla.Nyt 3kk neuvolassa mitat 6090g ja 61,8cm, pipo 41.5cm. Rokotus itketti kovasti. Jännä kuulla Moonan itkevän, niin harvoin itkee.. =) " hyvin on kasvanut ja kehitys iän mukaista,iloinen, tyytyväinen tyttö, nauraa, haastelee, kääntyy kyljelleen"
Nyt tarttee mennä keittää spagettia. Eiliset kanakastikeen jämät tarvii, jotain lisuketta =)
Tuulia, Mimsku ja Monsku
Viesti vain hiukan karkasi. Vikkelät sormet on äiteellä täällä, vaikka mikään muu ei kovin vikkelästi toimikaan. Vetelin nimittäin tuossa keksejä nassuuni niin että on pöhkö olo.
Lapsukaiset päikkäreillä ja mies meni töihin. Ensin vanhempiensa tykö remonttihommiin, mutta tulee tosiaan kotiin sitten yhdentoista jälkeen illalla. Tämmönen loma meillä. Tai siis minulla ja lapsilla, kun mies ihan norm. työläinen. No, kunhan lapset heräävät, niin menemme taas ulos. Siellä on vaan pirun kylmä tuuli, mutta jos hetken malttaisimme leikkiä ja käydä vaikka lähikaupassa.
Aamusella haravoin hieman ja jätkät levitti sitä mukaan kasoja.. Tuli siis siistiä. ;) Pitää jatkaa joskus toiste. Huomenna olen kuitenkin aamupäivän kampaajalla (HIPHEI) ja sitten lähdemme ajelemaan mummilaan lasten kanssa. Käymme loppuviikosta myös Oulussa. Vaikka onkin suht rankka heittää vierailukeikkoja, kun mies tosiaan töissä, niin jotain erilaista tarttee lomalla kokea. Ei ihan sitä tavanomaista arkea aina. Maisemat hetkeksi siis muuttuvat, ihan vain olemme yhden yön maalispojun kummin luona.
Tuulia pohti Mimmun yöllisiä/iltaisia itkuisia kiukkuja. Meillä tuo jäppinen nukahtaa pääasiallisesti ihan ok, viedään sänkyyn ja sinne jää. Välillä nykyään kuitenkin huutelee äitiä, ja jos vain huutelee eikä huuda itkien, niin annamme huudella. Mutta jos on kovasti hermostunut ja itkee lohduttomasti, niin sitten olen mennyt sängyn vierelle lattialle istumaan ja silitän ehkä hetken ja sitten vain istun. Ja muka nukun 8)
Auta armias jos yritän siitä tilanteesta karata, hirmu huuto syntyy. Joten sitten on odotettava, että poika nukahtaa. Noin kerran pari viikossa ehket käy näin, ja olen myös Tuulian tavoin mietiskellyt, että mikä lie syynä.. Äidit kai aina hakevat jonkinmoista selitystä tapahtumille ;) Mielestäni meillä tuo äidin huutelu liittyy selvästi siihen, että osaa pyytää äitiä eli on oppinut puhumaan. Ihan kuin kokeilisi sitten, miten äiti reagoi. Muutenkin puheen lisääntymisen myötä on enemmän äidin poika. Tulee kertomaan juttuja mulle ja välillä tosiaan hereillä ollessaankin vain rallattelee Äiti, äitiä ja hakee syliin halailemaan. Symboli ja kohde tarkennettu! :)))
Sanoja tosiaan hakee nyt kovasti. Heppaa ja hampaita, kirjaa ja autoa ja kakkaa oli hokenut isälleen aamulla, kun tuotos oli jo housussa.
Jep. Nyt taas kirjan pariin. Aloitin Huovisen Lentsua, mahdollisesti jonkinmoinen koulusovellus kyseisestä teoksesta. Näin lentsujen aikaan.
Pippandii, joka palaa vielä illalla. Kait, ellei sitten simahda sohvalle.
että terkkari kehotti esikoista (tämä saksikäsi-Edwaarttien harjaannuttaminen :):) etsimään lehdistä autojen ja motskarien kuvia ja niitä sitten leikkaamaan. Mies sen kuultuaan piilotti heti " hienot" autolehtensä.
Ei sen kummempia. ;)
Istun tietsikan vieressä lukemassa tenttiin ja vähän väliä pitää kurkkia, onko joku kirjoittanut tähän palstalle tai oonko saanut sähköpostia. Hullun touhua mutta kun tuo hoitotiede ei kiinnosta mua sitten yhtään! Vielä olis noin kolme tuntia aikaa lukea. Sit haen jäppisen hoidosta ja hänen kanssaan ei sit kyllä lueta mitään. Mies menee illaksi taloyhtiön hallituksen kokoukseen joten eiköhän me pojan kanssa lueta autokirjaa ja muumeja : )
Tuulian kirjoituksesta tuli aikas lailla mieleen meiän poika. On nyt viikon ajan nukkunut levottomasti ja herää keskellä yötä huutamaan. Ennen nukkui niin kauniisti ja jäi mielellään omaan sänkyyn nukkumaan. Parina viime iltana ei edes ole suostunut jäämään sänkyyn vaan huutaa heti kun jätetään yksin. Eilen ajateltiin et antaa huutaa, kyllä se siitä kohta rauhoittuu. Hän huusi sit melkein tunnin, jonka jälkeen mies meni silittelemään häntä ja nukahti heti. Kahden aikaan parkaisi huoneessaan mut rauhoittui nopeasti ja nukahti. Kuudelta huusi seuraavaksi ja sit kuulin heti äänestä et on pystyssä ja hain hänet meiän viereen et saa vielä itse nukuttua.
Mullakin on vähän sellainen olo et rääkkään lastani kun annan huutaa mutta tosiaan oppii nopeasti et tullaan hakemaan jos hiukan huutaa joten saa jonkin aikaa huutaa ennen kuin haetaan. Sit ku itku muuttuu hysteeriseksi, on paras hakea pois.
Tuulia: Mimmi on kasvanut tosi mukavasti tissimaidolla. Henri oli about saman kokoinen saman ikäisenä. Hitusen vain pidempi. On kiva kattella noita mittoja välillä neuvolakortista : )
Mulle soitettiin äsken sijaisvälityksestä ja pyydettiin töihin. Jouduin taas perumaan kun en jaksa olla taas viikonloppuna töissä. Nyt olis ollut tarjolla lauantaivuoro mun lempipaikassani. En vaan taas viitsi mennä kun ei saada olla perheen kanssa yhdessä. Ja oon nyt ollu kaks sunnuntaita peräkkäin töissä. Ensi viikolla sitten. Koulun puolesta pystyn tekemään pari aamuvuoroakin jos vaan töitä löytyy : )
Ja pitää nyt muutenkin ottaa rauhallisemmin. Jos raskaus menee samalla tavalla kuin edellinen niin ensi viikolla alkaa se pahoinvointi. Viimeksi alkoi viikolla 6+0 ja sit halailinkin wc-pönttöä joka päivä. Voi kun se oli kamalaa. Toivottavasti nyt olis vähän helpompaa. Toisaalta kun on pahoinvointia, yleensä masussa on kaikki hyvin. Et jos ei tule huono olo, olen siitäkin huolissani.
Kalamami rv 5+1 ja Tarhassa uinuva Henri
Onnea kalamamille vauvauutisista!! Minä myös ilokseni ilmoitan, että pikkukakkosta odotellaan rv 6 + 1. Tosin vielä en uskalla kovin hehkuttaa, kun viikkoja on noin vähän, mutta kiva juttu kuitenkin. Mietin just, kuinka kiva on kesävauvan kanssa olla, kun ei tarttee heti aluksi pukea kovin paljon vaatetta päälle. Tosin maalisvauvakin oli aikanaan mukava, kun olen itsekin syntynyt maaliskuussa. No, vauvat on ihania, syntyivät ne missä kuussa tahansa!
Eilen kävi yks työkaveri näyttämässä 3 kk ikäistä tyttöään ja viikonloppuna näin 2 vkon ikäisen poikavauvan. Olivat tosi söpöjä kyllä, ehkä tässä siis on taas valmis siihen käsityöoperaatioon, jonka pikkuvaaveli tuo tullessaan. No, puuhaa riittää kyllä maalisneidissäkin...
Tytsylle kuuluu ihan hyvää, terveenä on oltu, vaikka perhepäivähoito aloitettiin 1,5 kk sitten. Mitä nyt nenä on vuotanu jonkun verran, mutta se taitaa kuulua syksyyn. Pari yötäkin on mennyt huhuilematta, mikä on tosi ihmeellistä meillä. Ehkä auttoi se, kun viljelin useamman tutin sänkyyn. Voisko teillä yökukkujilla olla taas hampaiden aika, TUULIA ja PIPPANDIIko niitä öitä harmittelivat? Meillä neiti kaivelee suutaan ja kuolaa tulee, oiskohan taas tulossa hampuja.
Omatoimisuutta harjoitellaan, kun pitäis pukea sukkaa ja housua itse. Sitten kun se ei onnistu, neiti vetää kauheet kiepit. Ja auta armias, jos yrittää auttaa!! Osaako muiden maalikset jo pukea jotain vaatekappaleita? Meillä ei siis vielä oikein osata, vaikka yritys on kova. Kumisaappaat menee kyllä jalkaan, mutta valitettavasti usein vääriin jalkoihin...
ny takas töihin!
Tässä onkin muutama päivä vierähtänyt, ettei koneelle ole kerinnyt.Millohan siis sitä viimeeksi olen kirjoittanut..
No kuitenkin..viime viikolla oli se yksi extra kauhea päivä, mutta onneksi se jäi siihen yhteen päivään.Perjantaina käytiin taas perhekerhossa ja tällä viikolla onkin sitten syysloma, että ollaan ihan kotosalla vaan.
Launtaina oltiin katsomassa Fröbelin palikoita. Olen hieman pettynyt, aika bliisu..Lapset tykkäsi ja Mimmi oli aivan haltioissaan. Mummo osti t-paidan ja tänään sain sen vasta laittaa pyykkiin. Likka piti paitaa yötäpäivää ;) ja nimmari laulajalta oli myös kova juttu. Aivan ihanaa seurata tuota täpinän määrää mikä pienestä tytöstä pursuaa. Ens sunnuntaina olisi vielä titi-nalle, mutta en tiedä lähdetäänkö katsomaan sitä..vaikka kyllähän Mimmi siitä tykkäisi=)
Viikonloppu meni aika pitkälti nukkuessa. Nukuin aina kun oli mahdollisuus. Moonalla oli taas joku tehoimukausi viime viikolla. Pahin yö, Moona nukkui 30min-1h unia ja sitten taas tissille. huoh, onneksi nyt taas mentiin yhdellä syönnillä. Nämä on näitä " varjopuolia" =)
KALAMAMI kyseli siitä miun dieetistä. Mie söin ainakin sen ½kg kasviksia päivässä ja jätin hiilarit mahdollisimman vähälle. Siis etenkin vaalen leivän, murot yms pois. Söin kyllä vaaleaa riisiä ja makaroonia, Tuo tumma kun on paljon kallimpaa..Liikuin niin paljon kuin pystyin ja tietty paljon nesteitä.
MINIPILLEREISTÄ taas kirjoitan.. Toissa viikolla vuoti n,5pv ja taas alkoi vuotamaan. Tietääkös kukaan kuinka kauan näitä välivuoto jaksoja tulee ja muuttuko ne mitenkää säännölliseksi?. Tuntuu että enempi vuotaa kun on vuotamatta. Sekä vasempaa munasarjaa tuikkii ikävästi, tai tuikki..ehkä sitten sieltä solu irtosi tai jotain??
SYÖMÄTTÖMYYS: meillä on aika ajoin Mimmillä. Tuntuu että elää pelkällä maidolla, mehulla yms. Haluisi vaan jotain keksiä..mutta kun pysyy kovana, kyllä se jossain välissä alkaa leipäkin taas uppoamaan.
PAINO: siis voi elämän kevät=) Otin viime viikon rennosti niin liikunnan suhteen kuin söinkin vähän enempi herkkuja, niin paino tippui -500g. Nyt siis 55.9kg, jes pääsin alle 66kilon ja taas on parempi mieli=)
Nyt taitaa lapset tarvita äitiään..joten palamisiin.
Tuulia ja tytöt