Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KuLtAiNeN 60-LuKu : ViIkKoOn 42

16.10.2006 |

Aloitus tässä, ja jatkoa seuraa aivan pian !!! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kuumeilijoille, piinailijoille, ja jo raskautuneille. t. emmi

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

senniina ja ankkis: Älkää ottako sitä akkaa vastaan. Piiskatkaa se punainen paholainen tiehensä!!

Emmillä hyviä neuvolakuulumisia, antaan vaan painoa tulla, pääasia, että sinä voit hyvin. Vieläkö kaikki mielitekosi ovat terveellsiä?

Kivaa oli myös lukea pietun kuulumisia.

Minulla oli ultra tänään. Oli kai vielä liian varhaista nähdä sykettä, vähän jäi epäselväksi. Lääkäri oli näkevinään jotain lepatusta siellä, mutta ei voinut varmaksi sanoa. Ensi viikolla olisi ollut optimaalisin aika mennä sinne, mutta ko. lääkäri on silloin lomalla. Minähän menin neuvolan kautta, yksityiselle olisi varmaan saanut minkä ajan vaan. Mutta sain kahden viikon päähän uuden ajan, jotta varmistuu käsityksemme, että kyllä siellä kaikki näyttää olevan oikein paikallaan. Muuten kaikki näytti silt, miltä näillä viikoilla (6+1) kuuluukin.

Minusta tuo huolenpito kunnallisellakin puolella on hienoa. Aina valitetaan ja haukutaan, mutta minä ainakin sain verorahoilleni vastinetta. Normaalisti meille kuuluu täällä np ja rakenneultra, silloinkin mennään sairaalaan (eri paikkakunnalle) ja maksetaan se 22 egen polikl.maksu. Mä pääsin tällaiseen tehosyyniin sen myöhäisen keskenmenon vuoksi. Ultraus oli tänään siis terv.keskuksessa, eikä maksanut mitään.

Olen ihan luottavaisin mielin. Jotenkin musta tuntuu siltä, että tällä kertaa me onnistutaan.

Vierailija
22/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm:n perässä toistan teille joille se akka on änkemässä niin kyytiä vaan kauas, kyllä sillä on otsaa ängetä sinne minne se ei ole tervetullut. Peukutuksia vaan teille Ankkis ja Senniina.

Vm, olipa kuitenkin mukava kuulla että kaikki vastaa kuitenkin viikoja joten odotellaan sitä ihan rauhallisin mielin sitä läpätystä:) kyllä se sieltä sitten parin viikon perästä kuuluu tai näkyy.

Emmi kiva kuulla sinunkin neuvola kuulumisiasi. Älä välitä siitä paino jutusta. Minulla oli kauhistus jo ensimmäisellä kerralla kun painoa olikin enemmän hurjasti (4 kg) kuin koti vaakalla mitattuna. Viimeksi painoa ei ollut paljon lisää tullut kun vaatetus oli kevyempää. Itse en ole surrut painon nousua joten suren sitä sitten kunhan tämä kaveri on maailmassa:)

Itse olen myös ollut tyytyväinen seurantaan vaikka minä maksankin sen polimaksun sairaalaan kun käyn kontrolleissa. Neuvola on samassa talossa jossa olen töissä joten terkka täti sanoi että voin aina tulla käymään jos jotain ongelmaa ilmaantuu. No ensi maanantainna menen sitten ihan viralliselle neuvola käynnille.

Kaikki on ihan hyvin täällä masussa. Hieman on kuitenkin lisääntyvässä määrin noita kivuttomis supistuksia tullut. Niitä yleensä tulee rasituksesta tai sen jälkeen niin ja kun vauva jyskyttää tiettyyn kohtaan jonkin aikaa niin rupeaa supistelemaan. No ensi viikko on lomaa joten rentoudun:)

Peukkuja muuten Pietullekkin eihän siinä mitään estettä ole raskautumiselle. Jos ovuloi niin kai se onmahdollista tulla raskaaksi milloin vain. Peukkuja sinulle!

Sonjaemmalle myös tsemppiä raskauteen. Toivottavasti saat rentoutua ainakin viikonloppuisin kun tuntuu sinulla tuo työtahti olevan niin hurja. Muista levätä aina kun se on mahdollista. Itse olen huomannut että vaikka kymmenen minuuttia pitkällään auttaa jo paljon jaksamaan taas päivän askareita.

Viikonloppuja kaikille jos en kerkiä koneelle tässä huomenna.

Teti 22+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä neuvolantäti siitä sanoo. Sitä tulee, jos on tullakseen eikä siinä oikein mikään auta. Mulla oli esikoisen kanssa tullut puolessavälissä 10 kiloa mutta sitten ei sen jälkeen tullutkaan kuin kaksi lisää.

Vm, mukava kuulla, että ultrassa näytti kaikki ok:lta ja sitten seuraavalla kerralla näkyykin jo paljon paremmin :)

Mulla on tänään synttärit, eikä tätiä näy...

En kyllä ole kutsunut sitä juhliin

Ankkis kp26/24-28

Vierailija
24/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinenkään ei halua saada sitä kylään. ;) Aloittelen tässä piinaviikkoa eli nyt olisi kp 22 ja kun kiertoni on n. 30 päivää, niin huonenna perjantaina alkaa viimeinen viikko piinailusta. Perästä siis tullaan, mutta ei tätilään toivottavasti.

Jonkinlaisia tuntemuksiakin taas on ja aika pahasti yrittää jälleen pukata kovinkin hyvälaatuista oiretta. Nimittäin mulla on oireina pientä pahoinvointimaista nieleskelyä, metallimainen maku ja kiristystä vatsalla. Hirmuisen paljon kuin kolmessa aikaisemassa kokemani raskauden alussa. Mutta uskallankohan ajatellakaan, oisko tää nyt sitä, etten putoa liian korkealta. Pari päivää menkkoja ennen tulee kuitenkin sellainen yhtäkkinen vähäisten oireiden haihtumistunne. Jännittää kyllä, että vahvistuuko tämä tästä vai haihtuuko haaveet taas lopulta savuna ilmaan.

Hienoa edelleen, että niin moni kultainen on onnistunut ihan meille malliksi ja kannustukseksikin. :) Tokihan km-kokemuksia on meillä kovasti kaikilla, mutta se on tämän iän tuoma niin ikävä riski. Palkinto vaan riskinotosta on niin ihana, että toivottavasti onnistutaan lopulta kaikki kultaiset tässä touhussa. Pidän peukkuja! Ja tädeille hus hus -karkoituskäskyjä!

Marikko kp 22/noin 30, ovis oli n. kp 14

Vierailija
25/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että piinailijoile se täti ei tule kylään.

Raskautuneille jaksu-vointi-toivotuksia ja niille pidemmällä oleville, joita ei uneliaisuus ja öllötys vaivaa, muuten-vaan-onnenpotku ahterille :)

Yrittäjille tai vielä toivoville rutkasti tärppionnea.

Itsellä ei ole mitään ihmettä, lievä alakulo-väsymys nostaa päätään ja ei oikein mitään saa aikaan. Ajattelin neuvolareissulla puhua asiasta, josko olisi luontaistuote alakuloon, sellainen luonnon serotoniinin sieppaaja tms.

Vierailija
26/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukemista nuo odottajien viestit. Sitä niin odottaa että saisi itse olla turvallisesti noilla viikoilla,voih!

Ketkäs meillä piinaa näillä päivillä, oliko angliq,senniina,ankkis,marikko, muistinko puupää taas väärin?? Toivotaan teille onnistumista. Tulkaahan kertomaan kuulumisia. Isotikruko pohti heti yrittämistä ilman ekoja menkkoja? Täällä kans ollaan sillä kannalla että yhtään ei ovisaikaa ohitella vaan yritetään tulee jos tulee. Lääkärit taitavat olla aika erimieltä noista asioista. Minulle sanottiin että ainut syy miksi kannattaa odottaa yksiä menkkoja on että tietää kierron pituuden. Kyllähän nuo ultrat on keksitty jos niin onnellisesti kävisi että tärppäisi. No eilen minullakin oli sitten vihdoin ja viimein ovisplussa ja ilta tuli onneksi hyödynnettyä vaikka meinasi " marikot" käydä eli meinasin nukahtaa, mutta onneksi en. Aamulla oli jo viivat haalenemaan päin ja lämpökin oli noussut aavistuksen kun ihan mielenkiinnolla testasin että voiko ovuloida ennen ekoja menkkoja(tosin eihän tuo vielä ovulointia . No onpahan jännättävää kahden viikon päähän.

Ensi viikko meneekin onneksi lomaillessa joten ei ehdi onneksi asiaa miettimään. Tarkoitus on lähteä tänään pohjois-savoon mökille lepäämään ja olemaan lasten kanssa yhdessä. Jaksaa taas odotella seuraavaa lomaa eli joulua.

Käyn vielä lukemassa kuulumiset ennen töistä lähtöä mutta muuten " tavataan" taas reilun viikon päästä. Ja toivotaan paljon syksyisiä plussatuulia teille jotka nyt piinaatte ja ihania mahankasvatus päiviä odottajille.

-pietu-

Vierailija
27/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oma napa. Joo oireita on ollut, rinnat edelleen arat, jos vähänkin painaa sivusta. Huono olo iskee välillä ja satunnaisesti yökkäysrrefleksi tullut mutta onneksi ei edelleenkään oksu ole lentänyt. Eilen nipisteli taas usan päivän hiljaiselon jälkeen vatsaaa ihan kunnolla, alkoi kun olin koiran kanssa reippailemassa. Ja samasta paikasta taas oikealta alhaalta, navan ja oikean nivusen puolesta välistä. Mielialat on heitelleen, yksi hetki mietin synkkänä että josko vain kuvittelen oireet ja toisena hetkenä olen täynnä positiivisuutta ja ihan varma että kaikki menee hyvin. Ensi keskiviikkona olisi sitten ultra.

Joo, työtahti on aika kova ja henkisestikin ihan haastavaa, välillä stressaavaakin, mutta olen toisaalta pyrkinyt rajoittamaan työt normaali toimistoaikaan enkä tee iltaisin enää kotoa. Joten iltaisin kyllä on sohva ollut viime viikkoina töiden jälkeen tuttu paikka ja koittanut lepäillä. Väsymys ja pahaolo iskeekin onneksi yleensä iltaisin eikä työpäivän aikana. Ja aamulla on ollut aamupalan jälkeen myös vähän etomista, otinkin käsilaukkuun jo pari päivää sitten muovipussin mukaan jos sattuu laatta lentämään kun ajaa aamulla autolla töihin.

Vm69, meillä hoitopaikassa (ja edellisessäkin) tuo eka ultra on ajoitettu juuri tuohon rv 7 alkuun, jolloin pitäisi näkyä syke, sullahan tuo oli tosiaan aika aikaisin jolloin sitä ei kuulema yleensä tahdo vielä näkyä. Mutta oikein positiivisilta kuulosti eka ultran kuulumiset.

Pidetäänpäs peukkuja piinailijoille, ainakin marikolla vaikutti oireilut oikein lupaavilta! Ja senniinakin taisi olla ihan kynnyksellä potkimassa punaista kuokkavierasta pihalle.

Ja voi noita Tetin viikkoja, puoliväli on jo kaukana takana!

Ankkikselle myöhästyneet mutta sitäkin lämpimämmät synttärionnittelut! Ja peukut piinailuille.

Mukava kuulla että pietulla on mieli positiivinen ja periksi ei anneta-mieli. Oikein rentouttavaa lomaa toivotellaan, ihan kade teille kellä on syyslomia (olikos se Tetilläkin loma edessä taas)!

Ja kaikille muuten mukavaa viikonloppua, villahuopa- ja kynttiläkausi on alkanut!

Vierailija
28/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietulle oikein hyvää ja rentouttavaa lomaa!!

Sonjaemma: ihan samanlaisia olotiloja mulla. On ollut lohdullista lukea, että " yleinen mielipide" on, että olikin vähän liian aikaista sykkeelle. Ja niin se lääkärikin sanoi. Nyt meneekin aika rattoisasti, kun ensin odotellaan sinun ultrakuulumisiasi ja sitten seuraavalla viikolla uudelleen minun.

Itku on herkässä, näin äitini luona tänään nauhoitetun C.S.I:n keskiviikkoisen jakson ja aloin itkemään sitä loppua. Yritin peitellä kyyneleitäni, vaikkei nyt siitä kukaan osaisi päätellä mun raskauttani. Tuli vaan itelle sellainen olo, että itkuherkkyys johtuu hormoneista...

Hyvää viikonloppua kaikille! Ja jos sadetta saamme, toivotaan, että se tukee plussa ja tärppi-pisaroina!!

-vm69-

Vierailija
29/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa kaikki erityisesti ovisiltaa, jolloin telkasta tulee myöhäisillan jalkapallomatsi. :) Vaikka voisihan sitä sitten käyttää lounastaukoa tai

muuta sopivaa ajankohtaa paikkaamaan tilanne, heh.

Hienoa, että meitä on näin monta piinailemassa. Yritin tässä miettiä tuntemuksiani, mutta taitaa syysflunssa olla tuloillaan ja sekoittaa tuntemuksia. Muu perhe on jo sairastanut sellaisen yhden illan kuumeen, kaipa se sitten iskee muhunkin. Mites muiden piinailijoiden oireet?

Plussaonnea toivotellen ja onnellista mahankasvatusta osalle porukkaa!

Vierailija
30/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menossa kp 24/noin 30.

Vierailija
31/31 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein eilen kyllä hätäpäissäni ihan negan testin.

Nyt me lähdetään kyläilemään, hyviä viikonlopun jatkoja kaikille!