Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KuLtAiNeN 60-LuKu : ViIkKoOn 42

16.10.2006 |

Aloitus tässä, ja jatkoa seuraa aivan pian !!! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kuumeilijoille, piinailijoille, ja jo raskautuneille. t. emmi

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ! Paljon oli tullut kirjoituksia, ja yksi jäi elävästi mieleen se oli tuulitiin(menikö nimi oikein) epäonnekas lääkkeellinen tyhjennys. Näin oikein kauhukuvia silmissäni, miten kaikki meni. Kun pelkkä km itsessään on jo inhottava ja surullinen niin entäpä kun siihen saa vielä tuollaiset vuodot, että joutuu ambulanssilla sairaalaan :-( Mutta toivotaan, että kaikki on jo hyvin !!!

Levinialla kaikki oli mennyt rutiininomaisesti, sekin tuntuu kamalalta ! Oikein paljon toivon sinne teille onnea seuraavalle yrityskierrolle ja toivotaan, ettei kaavintoihin tarvitse enään ryhtyä.

vm oletko jo parantunut flunssasta ? Toivottavasti ... Kirjoitit tuossa viikonloppuna, ettei ole r-oireita hmm, miten oli edellisten raskauksien kanssa, oliko silloin enemmän kuin nyt ?

Kiva oli trattiksestakin kuulla !!! Nyt täytyy kertoa eräs asia, itse olen käynnyt hulluilla päivillä kerran elämäni aikana :-) Ihminen tarvitsee hyvät hermot, jos menee sinne kaiken kansan keskelle tönittäväksi. Ja työpaikkani on ihan Helsingin ydinkeskustan lähistöllä ja kuitenkin kierrän kaukaa ' hullut päivät' Ystäväni soitti, että hän oli ollut hulluilla päivillä ja sanoi melkein tulleensa hulluksi niin paljon oli ollut ihmisiä ja ruuhkaa :-))

Mitenkäs senniina, mäkin luulin, että olit jo 100% varma epäonnistumisesta, mutta ei, siis jännitys jatkunee, ja samalla kunnon onnen toivotukset että plussaa tulisi.

Oliko se Ankkis ketä oli Tallinnassa yhden yön ? Olikos onnistunut reissu ? Mietinkin itse mihin olisi kiva lähteä nyt syksyllä johonkin lämpöiseen vai ihan lähistölle .. Lappiin oli suunnitelmissa lähteä jo viime syksynä, ja harmittaa aivan sikana, ettei menty, kun nyt mieluummin kuitenkin olisi kotosalla .. Mutta mieli tekisi jonnekin-

Mitenkäs Pietu jakselee ? Ja sonjaemma ?

(.) Täällä viikonloppu meni hyvin ! Viime viikon loppupuolella sain ensituntumaa vauvaan. Eli yhtenä iltana, kun olimme menneet jo vuoteeseen ja mieheni siinä silitteli hiuksiani niin tunsin keveät kosketukset vas. kyljen puolella, se oli sellainen ihanan kutittava tunne, aivan mahtava, mutten ollut varma oliko se vauva-nyt kuitenkin viikonloppuna molempina iltoina sama juttu, aina kun mene nukkumaan alkaa vauva silitellä masua :-)) Olen ollut aivan liikuttunut, elämäni mielettömin tunne-ei voi verrata mihinkään muuhun niin hentoiset ovat koketukset .. Ruokahalu selvästi kasvanut, eli kertonee siitä, että vauva alkaa kasvamaan nyt hurjempaa vauhtia :-)) Yhdet vanhat housut menee vielä päälle, mutta olen käyttänyt jo työssäni mammavaatteita koska ovat mukavammat laittaa päälle.

Keskiviikkona neuvola-saa kuulla sydänääniä !!!

Hyvää maanantaita kultaisille t. emmi rv-17+1

Vierailija
2/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä selkäpiitä kylmäsi tuulitiin teksti. Tuntuu tosi kurjalta miten kaiken tuon kokeman jälkeen tarvitsee ihminen vielä kestää. Voimia teille kaikille, jotka olette joutuneet km:n viime aikoina kokemaan. Meitä on ihan liian paljon.

Mutta emmin kuulumisia on mukava lukea ja vauvakin alkaa ilmoittaa olemassa olostaan. Ne on ihania hetkiä.

Trattiksella alkaa olla taas mukavat lakanan heilutus hetket käsillä. Olikos se niin että sinulla tuo kierron pituus on ihan normaali? Ja kuinkas marikon kierto etenee? Minä jo unohdin missä vaiheessa olet menossa. Sen muistan, että älä vain nyt nukahda....

Oma mieli on tosi pohjalla ja mieskin on alkanut empimään, josko sitä uskaltaa enää yrittää. Se ei ainakaan minun mieltä piristä yhtään. Katsotaan nyt mihin päin mennään. Ihan mielenkiinnnosta olen tikuttanut ovista ja tänä aamuna sain haalean viivan ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin ke-to olisi ovis. No nyt vain pitäisi saada mies vielä mukaan. Ei voi sanoa kuin että katsotaan mitä tuleman pitää...

Kuinkas meidän muut odottajat voivat? Mitä kuuluu sonjaemmalle,tetille,pinkertonille....?

Nyt päivän töihin. Koneet takkuaa jonkun viruksen kourissa, joten toivotaan että saan viestin liikkeelle. Palaillaan...

-pietu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten oli oikein mukava reissu. Flunssa teki uuden tulemisen perjantaina ja nyt ei kyllä suusta juuri lähde ääntä ulos. Täytynee olla hiljaa tämä päivä.

Menomatka Linda Linelle muistutti enemmän selviytymismatkaa kuin romanttista laivamatkaa, taidetaan seuraavalla kerralla mennä suosiolla vähän isommalla paatilla.

Emmi, sulla tuntuu liikkeet aikaisin, mikä on tosi mukavaa ja ne vaan voimistuu päivä päivältä :)

Vierailija
4/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle mitään kauhukuvia tuosta lääkkeellisen epäonnistumisesta jäänyt. Osaan omaa kroppaani kuitenkin kuunnella ja tiesin, missä vaiheessa on syytä lähteä liikkeelle. Lapset joutuivat hommaa kotona todistamaan, muttei heillekään mitään pelkoja siitä jäänyt, olin itse kumminkin koko ajan rauhallinen. Nyt on vuoto loppumassa, tästä jatketaan ilman yritystä ensimmäisiin kuukautisiin. Sen jälkeen on tarkoitus mennä taas täyttä höyryä eteenpäin ainakin muutama kuukausi. Toivon vaan, ettei yli puolta vuotta tärppiin menis, itselleni kun olen hiukan takarajaakin asetellut. Ensi vuoden aikana pitäisi vauvan syntyä, jos tullakseen on.

Emmi on tuntenut vauvan liikkeet tosi varhaisessa vaiheessa, itse esikoisesta tunsin viikolla 18 ja neuvolassa sitäkin pitivät aikaisena. Se on raskausajan niitä hienoimpia tuntemisia, ne ensimmäiset liikkeet.

Te 60-lukuiset olette hiukan vieraammiksi jääneet kun niin ahkerasti en tälle puolelle kirjoitellut ole, vaikka lukemassa olenkin käynyt aktiivisesti. Suonette siis anteeksi, etten kaikille osaa mitään henkilökohtaista kommentoida. Levinia on tuttu jo muista yhteyksistä, samoin Isotikru. Olen vain tullut siihen tulokseen, että taidan siirtyä tuolta suurperhepuolelta tänne, oman ikäluokan pariin :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille. Sen muistan, että joillakuilla tämä viikko oli jo piinaviikkoa, kovasti tärppionnea teille!

Vierailija
5/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta viikkoa taas kaikille!

Emmi, on flunssa jo parantunut, ainakin siinä määrin, että tulin töihin. Täällä onkin sitten tekemistä riittänyt, koska viime viikon olin poissa.

En muista onko ennen ollut oireita tässä vaiheessa. Ainut minkä muistan kahdesta viimeisestä raskaudesta on ollut armoton väsymys joka alkoi jo ennen plussatestiä. Nyt ei edes väsytä.

No, torstaina ultra. Toivottavasti ei ole vaan liian aikaista, viikko 6+1 on silloin. Jostain luin, ettei silloin ehkä vielä näy mitään... No, sen ajan neuvolasta sain. Katsotaan sitten jatkoa.

Pietu: Kyllä minuakin peloittaa tämä kaikki. Kun väkisinkin liittää näitä epäonnistumisia omaan ikään...

Pakko jatkaa töitä. Puhelinkin soi jatkuvasti.

Vierailija
6/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on siis pian viisi vuotias lapsi ja vieläkin kaipaa sitä ihanaa aikaa, kun hän oli masussa ja potkiskeli yms. Onnea vain kaikille 60-lukulaisille, jotka jo odottavat ja tsemiä niille, jotka innokkaasti yrittävät! ;) Esikoisen jälkeen ehkäisy ollut meillä kondomien varassa, mutta nyt pitäs pikkuhiljaa (terveydellisistä syistä) päättää laittaako kierukka vai yrittääkö vielä toista?! Toisaalta tuntuu siltä, että haluisi vielä sisaruksen esikoiselle, mutta toisaalta taas sitten mietityttää näin pitkän välin jälkeen alkaa ns. alusta. Isoja ratkaisuja. Toisaalta joku tuolla sanoi, että turha niistä niin hirveästi stressata... asiat kyl järjestyy?! :)

Vierailija
7/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei olla nukahdettu tärkeänä hetkenä. Itse asiassa, en tiedä, milloin mulla oli ovis tässä kierrossa, jos oli lainkaan. En nimittäin tikutellut, kun mentiin joka toinen päivä -tyylillä. Nyt on menossa siis mulla kp 19/noin 30, mutta alkaa olemaan innostus ohi, joten ei oikein viitsi yrittää tässä kierrossa tän enempää, jollei vähän sitten treenaa seuraavaa kiertoa varten. ;)

Tekayn laskuri muuten laski mulle mahdolliseksi la:ksi 070707. Ois aika hieno synttäripäivä! Mulla on vielä käynyt sellainen tuuri, että molemmat aiemmat lapset ovat syntyneet laskettuna päivänä, jospa saisi kolmannen samanlaisen. Ja minäkin muistan, kun kumpikin kutitteli masussa (ihanaa) ja erityisesti muistan, kun toinen potki aina samaa kylkiluuta päivätolkulla (ei niin ihanaa), mutta aika kultaa muistot!. :) Uusi potkija olisi tervetullut.

Ja olikos joku muu kohta piinailemassa kanssani?

Terv. Marikko kp 19/noin 30

Vierailija
8/31 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi molemmilla kerroilla hiipivä kuvotus viikkojen 6-7 välillä. Ekalla kerralla väsymys alkoi samoihin aikoihin, mutta tokalla kerralla ei oikeastaan väsyttänyt koko aikana, kuvotti vain alusta loppuun, ihanaa :)

Piti vaan siis sanomani, että älä siis huolestu vaikka ei vielä miltään tunnu.

Edelleen tässä haaveilen, että josko olis onnistanut tällä kierroksella, vaikka ei mitään ovista tuntunutkaan missään vaiheessa.

Ankkis kp24/24-28

Vierailija
9/31 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ankkis, yritän olla huolestumatta. Ja jatka sinä haaveilua, ties vaikka saisimme plussauutisia loppuviikosta.

Vierailija
10/31 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattiin sitten reissusta. Ihan älyttömästi vaahteranlehtiä pihassa. Toiv. huomenna ei satais, niin pääsisi niitä haravoimaan. Tältä naparintamalta ei muuten uutta. Karseet pms:t päällä ja se kuuluisa kuukautisuni oli viime yönä. Se tarkoittaa poikkeuksetta sitä, että täti tulee ylihuomenna viimeistään. No, elämä on. Mitäs tässä meikäläinen muuta. Eipä muuta tällä kertaa=)

Vierailija
11/31 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipumisia toivottelen minäkin km kokeneille, tuulitiilla oli tosi kurja tuuri, ikään kuin ei km olisi itsessään jo tarpeeksi.

Ja emmillä ihania kutitusuutisia.

Pietulle toivotaan uutta intoa kuumeiluun, kun tuo raskautuminen kuitenkin näyttäisi muuten onnistuvan.

Ja trattikselle peukkuja tärppipäiviin!

Täällä paahdetaan töitä ja kärsitään flunssaa. Oireet vaihtelee, rinnat olleet kipeät oikeastaan koko ajan, jos painelee, huono olo vaivaa ajoittain. Pari kertaa on tullut yökkäysrefleksi mutta ei onneksi ole laatta lentänyt. Huomenna olisi rv 6 tasan. Ja viikon päästä ultra, näkee onko siellä elämää vai kuvittelenko vain oireet...

Väsymys on välillä kova, mutta toisaalta nyt tuo flunssakin väsyttää.

Palstailen vähän huonosti kun töissä ei tosiaan koneelta meinaa sivut latautua ja iltaisin en oikein jaksa istuskella koneen ääressä enää. Muutenkin on työpäivät niin täynnä tällä hetkellä, toivoo vaan että vauvanalku siellä tämä stressin kestää.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
12/31 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin vielä vapaalla ja sattuipa mukavasti että miehenikin oli vp:llä, joten ollaankin köllötelty yhdessä. Itse asiassa ei köllötelty vaan käytiin hieman kaupunkia kauempana haistelemassa syksyn tuulia ja katselemassa onko puissa enää omppuja- eipä oikeastaan ollut, muutama hassu. Koiruuden kanssa pitkällä 1.5h lenkillä myöhemmin päivällä, ei asu meidän kanssamme vaan vanhempieni, mutta vapailla tykkään käydä ulkoilemassa ' haukun' kanssa.

Itsekkin olin hämmästynyt näistä tuntemuksista, että näin aikaisin ja koska esikoista odotan ja istukkakin vielä etuseinässä, mutta ihania pieniä kosketuksia ne ovat olleet. Se on sellainen tunne kuin otuksia kävelisi vatsan sisäpuolella, sellaista kutinaa ja kihelmöintiä :-)) Eli mistään potkuista tai nyrkkeilystä ei ole kyse. Niitä sitten myöhemmin kiitos !!!

Huomenna on iltapäivällä neuvola, joten lyhyt työpäivä tiedossa :-) Käyn kertomassa neuvola kuulumiset kunhan kotio selviän.

sonjaemman kuulumiset olivat mukavia ! Ihanaa, että on ollut tuota pahaaoloa, mutta toivotaan, ettei tule sellaista, kuin täällä oli .. Se oli aika raskasta kun kestikin 8 viikkoa ..(vain)

Hyvää yötä kultaisille ! t. emmi rv-17+2

Vierailija
13/31 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muuten tunsin ainokaiseni liikkeet aika aikaisin eli tuossa 17 vkon tienoossa, kuten Emmikin. Se oli aika vinha tunne. Ihan kuin pieni elohiiri olisi kipitellyt vatsassa=)

Silmästä se on muuten toistaiseksi hävinnyt ja niin hävisivät kaikki muutkin " oireet" . Mikähän hormoni sen aiheuttaa, että kuin salama kirkkaalta taivaalta kaikki vatsavaivat ja tissikivut loppuvat? Ei siinä mitään, parempi olo tietty fyysisesti, kun ei juili kokoajan, mutta yhtä asiaahan se vaan tietää=( Henkinen puoli on sitten toinen juttu...

Aivan mahtava sää täällä tänään! Vaahteranlehdet varokaa!

Vierailija
14/31 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kurkkaamaan ja kertomaan että hengissä olen..

Maanantaina kävin yrittämässä töissä mutta ei siitä mitään tullut kun vuoto oli niin runsasta että koko ajan pelkäsin koska tulee läpi eikä tuo henkinenkään puoli ollut vielä valmis ..

Uusintayritys ensi maanantaina ja sittenhän san aloittaa terolut-

kuurinkin !!

Kuopukset jäivät kotiin jo tänään ja loppuviikostahan on isommatkin muksut kotosalla kun on syysloma.

Hinkuvat kovasti uimareissua mutta katsotaan nyt miten tämän vuodon kanssa edetään ..

Mutta nyt poistun takavasemmalle ja alan tarjoilla neideille

aamupalaa...

Voikaa hyvin !!

Isotikru

Vierailija
15/31 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä etusivulla, joten uppista vaan.

Vierailija
16/31 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka toisin toivoisin, siihen malliin juilii alavatsasta. Ainakin tähän mennessä se on sitä tiennyt.

Ääni on edelleen kateissa, kolmas mykkäkoulupäivä menossa eikä edes syyslomaa näköpiirissä, ihanaa katsella kun kaksivuotias uhmaukko tekee mitä tahansa eikä voi oikein edes sanoa sille mitään saati sitten HUUTAA :)

Ankkis kp25/24-28

Vierailija
17/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken notkun koneella ennenkuin alan suoriutumaan näistä kotiorjattaren duuneista,, enpä ole moneen viikkoon kunnolla niihen paneutunutkaan. Ensin oli viikkotolkulla öllötysoloa 24-h vrk.ssa ja nyt sitten tämän tm.n jälkeen ei olis voinut vähempää kiinnostaa...

Vuoto näyttää loppuneen joten siltäosin asia on loppuunkäsitelty.

Mielestähän se asia ei ihan heti poistu mutta nyt pystyn asiasta kertomaan ilman kamalaa itkemistä.

Kuopukset heräsivät vähän minun jälkeeni ja nyt " pikku-äidit" tuossa hoitelevat vauvojaan..ja mielenkiintoista keskustelua hmmm ..pitää varmaan alkaa itse kiinnittämään enemmän huomiota mitä sammakoita sitä suustaaan päästää kun tuntuu nuo pikkupadat toistavan asioita !!

Mukavaa päivää teille kultsut, orjatar lähtee nyt hoitelee kotihommia...

Isotikru

Vierailija
18/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää meni työn merkeissä ettei ehtinyt kuin lukemaan viestejä. mukava oli lukea että tuulitiin mieli on jo parempi. Oman aikansa se vie ennen kuin taas saa itsensä kasaan.

Mukavasti taas on piinailijoita meillä tällekin viikolle. Senniinaa täälläkin jännätään ja kovasti plussaa sinulle täältä puhalletaan. En taas lahopää muista oliko muita ihan samoilla päivillä-ei vai oliko ankkis?

Mukava että myös vm:n raskaus etenee hyvin. Ei niitä oireita ole ollut minullakaan kummastakaan tytöstä, elämäni kunnossa olen ollut. Toivotaan ettei sinulla ole aihetta huoleen vaan kaikki menee hyvin loppuun saakka. Kuinkas sonjaemma voi? Olikos teillä molemmilla alkuraskauden ultra edessä?

Täällä aamulla sain plussan ovistestiin ja nyt harmittaa kun ei ole tullut lakanan pöllyytystä pidettyä moneen päivään. Toivotaan että tänä iltana siihen on mahdollisuus ja vielä ennättää. Tosin ekoja menkkoja ei vielä ole ollut joten toiveet onnistumisesta ei ole kovin korkealla ja varsinkin kun km:sta ollaan jo kp:ssä 24 menossa eli pitkä kierto tulee. Mutta jospa sitten seuraavassa pääsisi piinaamaan ihan oikeasti. Ihmettelen vain kun pari päivää olen limatkin bongannut ihan kuin ovulointi kierroissa yleensäkin. Liekkö kukaan koskaan onnistuneesti raskautunut heti km:n jälkeen.... Jotenkin vain tuntuu ettei ole aikaa viettää " välikuukausia" kun tuo ikä koko ajan raksuttaa mennä eteenpäin, vaikkakin välillä olo tuntuu kuin olisi kaksikympppinen;)

Nyt työn pariin ja lukemaan teidän kuulumisia välillä.

-pietu-

Vierailija
19/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, eilen olin neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat heti ja sydän pumputti 150-155krt/min. Mutta olin todella jännittynyt kuten aina kun menen mm. lääkärille, että verenpaineet olivat taas katossa, mutta siihen ei kiinnitetä sen suurempaa huomiota, koska mittailen paineita kotosalla, ja silloin aivan hyvät arvot. Ja, kun käynti päättyi täti sanoi, että otappa tuo mittari mukaan sinne aulaan ja mittaa kerran tai kaksi niin nähdään miten nopsaa menee alas-ja melkein heti mittasin kun olin rauhassa istuutunut, ja paluu normaali paineisiin oli alkanut. Miten kummassa saisin lopetettua tuon turhan hermoilun ???

Ja PAINOSTA tuli sanomista-On tädillä totaalisen erilainen vaaka kuin meillä eli ihan eri tulokset antaa. Paino oli noussut melk. 10kg :-/ Ja täti siinä katseli ja totesi, että et sinä lihavalta näytä, kaikki on kertynyt tuohon vatsan ja rintojen alueelle. Muuten kaikki oli ok, virtsa puhdas ja hb 140.

Nyt 4 iltaa tiedossa a-p-u-v-a, miten jaksan tehdä ? Kaikille kultaisille oikein hyvää loppuviikkoa, ja viikonloppua, taidan huomenna kuitenkin palstautua, mutten ole varma onko aikaa .. Kaikille piinailijoille onnea matkaan !!!

t. emmi rv-17+4

Vierailija
20/31 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten se yliaktiivisuus/ketutuspäivä = huomenna viim. lirahtaa. Toivottavasti sitten huomenna eikä la-su, koska silloin seuraava inssi osuus viikonloppuun = huti.

Ihana kuulla, että Emmillä kaikki hyvin. Onhan sinulla niitä vastoinkäymisiä ollut jo riittämiin. Ehkä munkin vuoro tulee joskus onnistua. Ja meidän kaikkien tietysti! Kiva kuulla myös Pietusta. Onhan täällä niitä kertomuksia ollut raskautumisesta heti km:n jälkeen, joten peukut tanassa täällä!

Täällä tuli tänään muutama lumihiutale! Toivottavasti ehdin suurimman osan noista lehdistä roudata hinttuuriin. Pitää varmaan myös kohta vaihtaa talvikumit autoon. Onneksi on tätä kaikenlaista puuhaa, niin pysyn jotenkin edes kasassa.