Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää puuttuva palkka

Vierailija
15.06.2022 |

Elämme kädestä suuhun lapsiperheenä. Stressaa ettei vuokraa ole maksettu tänään. Bensatankki on lähes tyhjä. Huomenna pitäisi mennä töihin. Mutta miten? Ruokaa on kaapissa mutta ei kovin moneksi päiväksi. Apteekkiin haluaisin päästä. Aivan hirveä stressi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jatkoa ajatellen säästämään edes jonkinlaisen puskurin. Pidemmätkin viiveet rahansaannissa ovat melko tavallisia.

Ei ole tällaiset viiveet kyllä tavallisia. En muista vastaavaa koko palkanlaskijan kymmenin vuosien uraltani.

Puhuinkin rahansaannista, en ainostaan palkan. Esimerkiksi työttömyyteen liittyvissä kassan kautta tulevissa korvauksissa voi työttömyyden alkaessa olla kuukausien viive, kuten vaikkapa koronapandemian alussa huomattiin.

Vierailija
22/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettääkö työttömyyskorvauksen saajaa kun minä työssäkäyvänä (tosin yrittäjänä) tienaan sen 700-800 euroa päivässä eli saman minkä työtön saa työttömyyskorvausta kuukaudessa :) kuka muuta valittaa niin kyllä se raha on hieno keksintö ja sillä helpottaa elämänlaatua ja stressiä kummasti! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajan on pakko ymmärtää, olemme nyt kaikki samassa tilanteessa. Samoin on minulla lainanlyhennykset ja vastikkeet + muut laskut ja lomamatkan ennakko menemättä eteenpäin pankista.

Tähän ei kuitenkaan meistä kukaan nyt ole itse syyllinen eikä vielä syyllistä tiedetä eikä haeta. Kunhan saadaan rahat tilille.

Eikö ole mitään luottokorttia missä olisi bensarahaa tai saisi lainaksi tutulta?

Ketkä kaikki? Minä en ole noin huonossa tilanteessa joten voit minut ainakin laskea pois tuosta "kaikki" porukasta jolloin se ei enää olekaan kaikki.

Vierailija
24/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jatkoa ajatellen säästämään edes jonkinlaisen puskurin. Pidemmätkin viiveet rahansaannissa ovat melko tavallisia.

Kyllä minulla rahaa on monilla muilla tileillä, enkö muka saisi valittaa kun liksa ei ole odotetusti aamulla herättessä tilillä, kuten on ollut viime vuosikymmenet?

No miksi et käytä niitä muiden tilien varoja väliaikaisesti esimerkiksi tuohon auton tankkaamiseeen ja paikkaa tiliä sitten, kun palkka saapuu? Ei tuossa siinä tapauksessa ole yhtään mitään ongelmaa. Jos varat ovat eri pankissa ja siirrossa kestää, siirrä jatkoa ajatellen jokin hätäpuskuri samaan pankkiin, mihin sinulla on käyttötili.

Käytin kyllä. Edelleen, asiasta pitäisi siis olla ihan hiljaa? Ja edelleen sinun on täysin mahdotonta tajuta että kaikki eivät voi himopuskureita kerryttää?

Ok, hyvä sinulle. Minä kommentoin alusta saakka AP:n tilannetta, kun hätäili, ettei edes töihin pääse. Tällöin hän ei ainakaan ole toisilta tileiltä rahaa ottanut. Ap:n tilanne ei vaatisi myöskään "himopuskuria" vaan jo ihan muutama kymppikin auttaisi alkuun.

Vierailija
25/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy toinen salissa olevista Rembrandeista.

ai siellä on se The Storm On The Sea Of Galilee lymyilee?

Vierailija
26/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut se parin kuukauden palkkaa vastaava puskuri tileillä. Aina, nuorena, kun oli pienet lapset jne.

Ja jokainen pystyy säästämään edes jonkinlaisen puskurin. Minä en usko, että kovin montaa ihmistä Suomessa on, jotka eivät ikinä osta mitään, mikä ei ole täysin välttämätöntä.

Vierailija
27/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut se parin kuukauden palkkaa vastaava puskuri tileillä. Aina, nuorena, kun oli pienet lapset jne.

Ja jokainen pystyy säästämään edes jonkinlaisen puskurin. Minä en usko, että kovin montaa ihmistä Suomessa on, jotka eivät ikinä osta mitään, mikä ei ole täysin välttämätöntä.

ja nämä ihmiset eivät pysty säästämään 10€ isompaa puskuria.

Vierailija
28/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tällaiset viiveet kyllä tavallisia. En muista vastaavaa koko palkanlaskijan kymmenin vuosien uraltani.

Kilauta kolleegoille Helsingin kaupungille ja kysy miten uusi Sarastia toimii?

Palkat kuukausia myöhässä.

-Suomen suurin työnantaja vauhdissa-

Vierailija
29/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla tänään kyllä ikävää ylimielisyyttä ja täydellistä kyvyttömyyttä asettua niiden asemaan, jotka oikeasti ovat siitä palkka- tai Kela-tulostaan riippuvaisia. Meitä vähävaraisia ihmisiä on paljon!

Vierailija
30/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä jäi tili tyhjäksi, palkka ei tullut. Säästötilillä muutama satanen. Mitä se hyödyttää siirtää noita muutamaa satasta sinne käyttötilille, minne pankkikorttikin on. Suoraveloituksessa on laskuja 1500 eurolla. Ne muutamat sataset häviäisivät heti saman tien sieltä käyttötililtä.

Vierailija
31/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PITÄÄ OLLA SE VARA-RAHASTO!

Ai niin! Ap hei, sun pitää ottaa sieltä vara-rahastosta rahaa! Miten sä nyt et tätä hoksannut?

Vierailija
32/32 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PITÄÄ OLLA SE VARA-RAHASTO!

Ai niin! Ap hei, sun pitää ottaa sieltä vara-rahastosta rahaa! Miten sä nyt et tätä hoksannut?

voin sieluni silmin nähdä sen olevan samanlainen kuin Harry Potter leffassa hartsan omaisuus siellä pankki holvissa.

ehkäpä se viisastelijoiden kivikin ihmettelee siellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän