Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASmurujen MAANANTAI turinat...

16.10.2006 |

huomenia

täällä taas hereillä hyvissä ajoin,rupee pikku hiljaa ottaa päähän nämä yöt jos menee nukkuun puolen yön jälkeen,yrittää yöllä seiniä pitkin mennä vessaan useamman kerran ja aamulla kun poitsu herää aikaisin saat syödä helkutin runsaan aamupalan (1600kalorin dietti)

mahtaa olla käyttöä suklaalle tänään.

närkästynyt toukokuunäiti 34+4

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä!!!!

Leanna +5 ja sissi rv 17+

Vierailija
22/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään meinaa enää jaksaa valvoa. Salattujen jälkeen olisin ihan joka ilta valmis menemään nukkumaan, mutta harmi kun muu perhe ei noudata samaa kaavaa. Mieskin haluaa vielä käydä nopeaan kaupassa, esikoinenkin leikkii vielä...No, yhdeksään mennessä ainakin esikoinen ja minä aiomme nukkua :D Mies katsoo kolmosen leffan kuulemma vielä.

Sisko piipahti nopeaan tuossa alkuillasta käymään ja mä vaan haukottelin niin tuntui että se sitten vähän niin kuin mun takia lähti niin aikasin. Ei musta ollut seuranpitäjäksi. Sitten tuossa vähän ennen seitsemää nukahdin sohvalle ja heräsin juuri passelisti katsomaan salatut.

Huominen jännittää. Eilisen yön ja päivän supistelujen jälkeen luulen että kohdunnsuulla ja kaulalla saattaisi olla tapahtunut taas jotain. Viime viikolla oltiin jo sormelle auki kohdunsuulta. Kunpa nyt ei olisi muuttunut tilanne yhtään. Supistuksia niitä ei enää kyllä ihan harjoitussupistuksiksi voi kutsua, tuntuvat kyllä niin kipeinä välillä mutta silti ne ovat vielä epäsäännöllisiä(?) En osaa kyllä kellottaa enkä aina erota supistuksen alkua tai loppua mutta luulen että epäsäännöllisiä vielä ovat kun tässä kerran ollaan ja tuon supistuskivun kanssa pärjään vielä. Voin vielä tehdä jotain kaatumatta poskelleni :D

Huomisella käynnillä sovitaan sektio, anestesialääkäri on siellä mukana.

Samalla seurataan vauvan kasvua vaikka uskon että tässä ei ole mitään häikkää, vauva ei ole vain antanut mitata itseään oikeista kulmista vaan piilotellut itseään, siitä sitten hieman poikkeavat painoarviot. Kyllä vauvasta saadaan selkeästi yli kolmikiloinen. Esikoinen painoi syntyessään 3715g ja oli 49,5cm pitkä. Sektio tapahtui tuolloin raskausviikoilla 38+4.

Millaiset on viikot sitten kun tämä syntyy...

Toivon vain että vauva pysyy masussa sinne suunniteltuun sektioon asti. Joten sormet ristissä että kohdunsuu ja kaula eivät jatka toimiaan samansuuntaisina.

Huomenna aion kysellä sikiökalvojen kuntoa viime viikkoisen oudon erittäin runsaan ja vesimäisen vuodon vuoksi.

Valkovuoto selitykseksi kuulostaa hieman ... mielikuvituksen puutteelta.

Uutisia sitten taas huomenna...

Swehina rv 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meni viikonloppu nopeasti ja nyt taas maanantai. Hirveetä vauhtia menee viikot ja laskettua-aika lähestyy...

Momentille onnea! Saisinpa itsekin jo vauvan syliin, vaikka toisaalta haluaisin vielä nauttia täysillä näistä odotuksen viime viikoista, varsinkin kun tämä tod.näk meidän viimeinen vauva..

Mua niin jännittää se synnytystapa-arvio, se on vasta ens viikolla eli vielä viikko kärvistellään tiedonpuutteessa. En ymmärrä miks se tehdään niin myöhään vaikka toisilla sektiokin tehdään jo aikaisemmin. Sitä jännitän erityisesti, että mitä jos synnytys käynnistyy itsestään ennen tuon arvion tekemistä..

Laitoin sitten madam mammalle ja ennustaja ellille ennustuspyynnöt. Madam mamma veikkasi että meille tulee poika 5.11. Toivottavasti ei mene noin pitkälle, varsinkin kun 5.11 on sunnuntai ja sunnuntaisin ei mun käsityksen mukaan suunniteltuja sektioita tehdä (olenko väärässä?). Lisäksi madam ennusti että saisin tytön vuonna 2016???

Nyt aamupalan laittoon.

onna 37+3

Vierailija
24/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on taas pyörähtänyt käyntiin! Mies lähti viikon loman jälkeen taas töihin. Toivottavasti pian pääsee sitten isyyslomalle = ). Mulla pitkästä aikaa huono yö takana lasten vuoksi. Esikko heräsi neljän aikaan, kun oli kuulemma nähnyt huonoa unta ja nyt ei sitten saanut unta. Nukahti kumminkin pian kun sai hetken kirjaa katella. Miehen kello soi puoli viisi ja tyttö heräsi heti kun ovi pamahti kiinni. Tuli viereen ja sammui onneksi siihen. Ovat molemmat muksut vähän räkäsiä. Toivottavasti eivät kovin kipeäksi tule!

Vauva riehuu masussa minkä ehtii. Potkii ja tönii = ).

Effica ja Pyry 37+5

Ps. Tää olisi ollut yksi hyvä ehdotus synnytyspäiväksi, kun esikko syntyi 41+5, nykyinen kuopus 39+5, niin...

Vierailija
25/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hereillä ja pystyssä jo klo:5.00 asti,ei vaan uni enään tullut vaikka kuinka yritti levätä...

Masukki oli eilisen todella hiljainen ja nyt onneksi päästään taas kuunteleen sydänäänet ja katsoon toi verenpaine.

Onkohan liian korkeella kun eilen illalla heitätti oudosti kun menin makuulleen sänkyyn ja siis nyt päätä särkee...

Huminaakin kuului korvissa makuu asennossa.

Toinen mikä saattaa olla syynä on tietysti tuo mikreeni josta välillä olen kärsinyt,tosin en nyt odotusaikana kovinkaan usein.

Alussa oli mikreeniä paljon mutta ei nyt rv 15 jälkeen ole ollut kertaakaan.

Paino on varmasti noussut koska olen syönyt paljon enemmän nyt ja siis kunnon ruokaa enkä pelkkää kurkkua ja tomaattia.

Pystyyköhän oman neuvolan neuvolalääkäri suositteleen käynnistystä?

Kun tää pitäisi nyt olla jo n.3kg vaikka viikkoja vasta 35+0.

Kamalaa tressiä vaan saa tuosta kun tietää ettei isona mahdu syntyyn ja sitten monet lupaa käynnistyksen rv 36 ja sitten yx peruu ja sanoo että vasta rv 38...

Joten ei varmasti mahdu syntyyn 4.5kg vauva jos on ollut ongelmaa jo 3.290kg vauvan mahtumisessa...

Hiukan ottaa päähän ettei lääkäri kuuntele äitiä ja isää tuon asian suhteen ollenkaan.

Mutta eiköhän tuo jollain tapaa synny kuitenkin ja sectioon mennään jos ei ajoissa käynnistetä tai itekseen synny...

Toi synnytys asia on kyllä semmoinen tressin aihe että vaikuttaa kaikkeen tällä hetkellä,kun tietää minkä kokoinen tuola on kasvamassa,ja niin tää viimeisin lääkäri ei antanut edes uutta painon seuranta aikaa mulle vaikka se piti joka viikko mulle tehdä?!

Mutta kai se tästä helpottuu toi pikkuhiljaa...

Seuraavalle jo vuoroa.

Rv 35+0

Vierailija
26/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen askelmittarin kun sain lähteä pikkuisen liikkeelle 6 viikon tauon jälkeen. Sitä ennen kertyi mittariin vähintään 10000/päivä ja eilen sain kasaan 3500 askelta ja olin aivan rättipoikki, jalat olisivat jaksaneet mutta masu pisti hanttiin. Tänään ajattelin lähteä pistäytymään pikaisen kirpparikierroksen kaupungin laitamilla ja jos jaksan niin käyn Kodin Anttilassa.

Yritin eilen lämmitellä miestä että haetaan pinnasänky vintiltä mutta hän meinasi että ehtiihän tuon, sitten kun olen laitoksella niin muka laittavat valmiiksi. MITÄ... enhän minä jaksa sinne asti odotella, pitää laittaa laitasuojat ja petivaatteet ja patja ostaa ja ja ja... Laittavat vielä sängyn väärään kohtaan.. Makuuhuoneessamme pitää vaihtaa järjestystä jotta sänky mahtuu ja haluan kyllä rauhassa laitella taulut, lamput ja ryijyt oikeaan paikkaan... Voi pyhä Mooses noita ukkoja !!!

Nyt sitten vuoro seuraavalle :)

MrsCruiser 33+5

Vierailija
27/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että effica ja onna, teidän raskaus on jo ihan " loppumetreillä" . Tällaset saa huomaamaan, ettei sitä nyt enää niin hirveen kauaa oo itelläkään jäljellä.

Mua vähän mietityttää vauvan koko ja se, ettei mulla ilmeisesti synnytystapa-arvioo oo. Ekahan tuli ihan helposti (3 kg), mutta nyt käyrä menee korkeemmalla, niin mistä sitä voi tietää kuinka paljon isompi sieltä sitten mahtuu. Ystäväni vielä sanoi, että hänelle tehtiin täällä arvio oman pituuden (alle 157cm) vuoksi ja mulle ei oo puhuttu mitään. Olen kyllä kerran kysynytkin. Täytynee tänään lääkärireissulla kysyä vielä, että mitkä on käytännöt. Muuten täytyy mennä samalla periaatteella kuin toivoovauvaa... kyllä se sieltä jotenkin ulos tulee.

Eilen supisteli ihan kauheesti, ihan vaan kivuttomia ja sit on niitä liitoskipuja ja alavatsan särkyä. Momentti taisi puhua aikoinaan näistä vatsasäryistä... kai tämä on sitä. Yöllä sitten heräsin kolmeen kipeeseen (vain lievästi kipeisiin) suppariin, aamulla olo oli muuten vaan levoton. Niin ja nyt on alkanu rinnanpäät aristaan, alkuraskaudessa ei sitä vaivaa ollutkaan. Tänään on iltapäivällä neuvolalääkäri, pitäis yrittää muistaa kysyä kaikenlaista.

Tällä viikolla tulee sitten kuulemma talvi... sitä odotellessa!

Sarafan rv 35+4

Vierailija
28/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on aina niin aikaisia! Itse en ehdi vääntäytyä koneelle tämän aikaisemmin. Jos yleensä nyt edes puoliltapäivin. Menee niin lasten ja kotihommien kanssa aika. Vasta päikkäreillä on yleensä hetki...

Omaa (.) ei uutta. Möyritään vaan. Jaa niin... mies on jopa rohkaistunut tuon seksin suhteen näin loppuajasta =) Olenhan kertonut, että muutoin menee ihan normaalisti, mutta kun viimeinen kuukausi on menossa, niin mies tekee lakon. Näin on ollut kaksi kertaa. Nyt sitten eilen(kin) touhuttiin. Ja saa siitä mies rohkaisua, kun on pelännyt, että seksi saa vauvan syntymään, mutta kun ei täällä sillä saralla ole mitään lupaustakaan. Pitäisikö sitä sitten peuhata koko päivä... huh!

Tuli muuten illalla miehen kanssa puheeksi, että muistaa sitten, kun laitoksella olen, ettei lapsia vie anopin lähellekään! Meillä kun ei ole oikein välejä... miehelläkään. Emme voi yhtään luottaa häneen. Mutta kun tilanne on se, että anoppi asuu vieressä, niin tuo saattaa " käyttää tilaisuutta hyväkseen" , kun ei meillä mies osaa pitää puoliaan. Saahan tuo lapsia nähdä, mutta ei ilman meitä. Vaan kun haluaa aina, ettemme ole lähellä... vaikea selittää tätä meidän tilannetta...

No, nyt lasten kanssa touhuamaan!

TalviSalama + Tiitiäinen 37+4

Vierailija
29/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille.

Momentille sylintäydeltä onnea. Toivottavasti vauva voi hyvin ja äitikin jaksaa.

Itsellä supistelee melkeimpä koko ajan. Ovat aika kipeitä mutta ei mitenkään " selkeä rajaisia" , joten ei varmaankaan ennakoi synnytyksen läheisyyttä. Yöllä pystyi ihan hyvin nukkumaan (sen mitä nukuin), joten kaiketi rauhoittuvat yöksi. Aamulla kyllä alkoivat hetimiten kun lähti liikkeelle. Tänään iltapäivällä on neuvolalääkäri, joten sittempähän nähdään ovatko supparit saaneet aikaiseksi mitään.

Huomaa kyllä, että pää alkaa valmistautua synnytykseen. Nukuin melkoisen huonosti, koska näin kaiken maailman unia lähestyvästä synnytyksestä ja synnytyksen käynnistymisestä. Tänään on ehdottomasti päikkäripäivä. Toivottavasti unet jättävät rauhaan edes päikkäreiden ajaksi.

Eipä muuta, silmät ei pysy auki ... Unta...

Viljonkka74, 35+6

Vierailija
30/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vkon loppuna ehtinyt koneelle,mutta alkoikin viikko näin mukavasti=)! Toivottavasti tyttönen pian vahvistuu ja saat nyytin kainaloon=)!

Tänne ei mitään ihmeitä,masussa melskataan kamalasti. Sokerit on pysyneet mun mielestä ainakin ihan kivasti kohdallaan,katotaan nyt koska joudun sinne sokruseurantaan...!

Talvisalama: Meillä mä oon jo ajat sitten ilmottanu miehelle,ettei mein lapsia tulla IKINÄ viemään anopille hoitoon! Mä en vaan yksinkertasesti luota siihen ihmiseen, mies on kyllä itekkin ihan samaa mieltä ja hyvä niin. Mun äidille me molemmat uskallettais jättää vauva ihan pienestä asti, on ihan erilainen ihminen luonteeltaan. Anoppi on pahin!

Mutta nyt aamupalalle,palaillaan=)!

Tiitiäinen78 rv34+3

Vierailija
31/31 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viikonloppuna ehtinyt pinoon, lukemassa pikaisesti ja niinhän se oli momentin vauva syntynyt, tässä vielä onnittelut ja kaikkea hyvää koko perheelle ja pikkuiselle voimia, toivottavasti kuulemme kuulumisia.

Tänään alkaa viikko 34, perässä (kaukana) tullaan. Joku oli menossa tänään sektioon eikö? Murusia alkaa putkahdella. Ja joku joka oli myös kärsinyt momentin tapaan viikkoja jo supistuksia ja oli kolmisen senttiä auki, sissel (?) muisti huono mikähän siellä tilanne ja viikot.

Lähdin eilen illalla kävelylle ja suutuspäissäni kävelin liian pitkälle, kotiin tultiin sitten tosi hiljalleen, supisteli ja alapäätä vihloi. Suutuin miehelleni kun tunnun olevani ilmaa hänelle, mielummin googlettaa janina frostelin kuvia ym. seiskan tähtityttöjä netistä. Normaalisti en edes asiaa pitäisi minään mutta tässä raskauden loppumetreillä kun oma vartalo on kadoksissa ja olemus tuntuu valtavalta loukkaa tuo enemmän kun haluaisin itselleni myöntää. Nyt kaipaisi vähän huomiota ja kehuja mieheltä. Normaalisti olen sujut ja tyytyväinen vartalooni ja tuollaiset asiat korkeintaan huvittaisivat. Raskaana olessani en ole oikein koskaan osannut nauttia muuttuvasta vartalostani ja haluaisin oman hoikan varteni takaisin. Mieheni tietää että kärsin tästä ja siksi tuollainen käytös ihmetyttääkin, surffailisi työpaikallaan