Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on työnhakuvelvoite teillä työttömillä edennyt?

Vierailija
15.06.2022 |

Miten on työnhakuvelvoite teillä työttömillä edennyt? Siis tämä uusi aktiivimalli, kiitos sanna marin ja vasemmisto

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää että joutuu tämmöseen vaikka tekee osa-aikatyötä... täytyy vaan kirjottaa hakemus niin ettei varmasti saa sitä paikkaa

Vierailija
2/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, kahta paikkaa hakenut, puolipäiväisiä. Työkkäri soittaa heti ja tukea antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva yrittäjien saada tuhansia turhia hakemuksia

Vierailija
4/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1 hakuvelvoite. On vain hankala hakea edes siihen yhteen kun kaikkiin paikkoihin tarvitaan koulutus.

Vierailija
5/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en joudu onneksi yhtään työpaikkaa hakemaan. Kuntakokeilun työntekijä sanoi suoraan, että työllistymiseni ei ole realistista ja ongelmia on liikaa. Eläkkeelle en kuitenkaan ole pääsemässä. Itse ehdotin siis eläkkeelle pääsemistä.

Vierailija
6/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti kuntakokeilusta joku nainen (omavalmentaja? joku sellainen kuitenkin) ja sanoi, että minulla ei ole työnhakuvelvoitetta terveydentilan takia. Olin kyllä suunnattoman helpottunut. Kuntouttavaan työtoimintaan pitäisi joskus mennä, ehkä syksyllä, luulen kyllä ettei sekään kuntoani paranna, päinvastoin.

Vierailija
7/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätpä ole vieläkään soittaneet minulle. :D En ole hakenut siis yhteenkään paikkaan. XD

Vierailija
8/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen työ päättyi 31.5. Mulla alkaa vakituinen työsuhde 15.8. (kokoaikatyö, omaa koulutusta ja kokemusta vastaava työ). Vielä pitää tässä pari seurantajaksoa hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa.... meidän alalla on lomat tyypillisesti juhannuksesta elokuun alkuun eli eihän niitä hakemuksia kukaan edes ole lukemassa. Onneksi ei tarvitse mennä työkkäriin. 

Vierailija
9/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toimeetulotuki työssäoloehdolla. en tee mitään, ei tapahdu mitään. mielestäni hieno diili.

Vierailija
10/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkatöitä,suunilleen osa-aika työn verran,joskus enemmänkin.Nyt tapaaminen Te toimiston työntekijän kanssa. En tiedä mitä töitä sitten hakisin..kun ei ole koulutusta/kokemusta kuin oman alani töistä.

Pitääkö hakea varastotöihin,tarjoilijaksi osa-aika töihin tms,että tulee haettua..No, haen sitten,hakemisen vuoksi en siksi että tulisin valituksi.Nainen kohta 60v.

Vierailija
11/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kerrankin mielenterveysongelmista hyötyä kun pääsin

viime vuonna 34-vuotiaana eläkkeelle.

Vierailija
12/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin "viisautta" että tämän takia olis järkevää hakea oikeistoa äänestämällä vielä paljon huonompaa kohtelua??

Vierailija
13/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin, kahta paikkaa hakenut, puolipäiväisiä. Työkkäri soittaa heti ja tukea antaa.

Pitää olla kokoaikainen, eli sättivät aluksi. Jos et paranna tapojasi tai opi hakemaan oikein, karenssit alkavat paukkua.

Vierailija
14/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PItääkö niitä muuten käydä virallisesti läpi, jos ei ole yhtään työpaikkaa haussa mutta hakemuksia tulee silti?

Vierailija
15/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin, kiitos kysymästä.

Ei ole kukaan häirinnyt ja ansiosidonnainen tulee ajallaan.

Vierailija
16/22 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PItääkö niitä muuten käydä virallisesti läpi, jos ei ole yhtään työpaikkaa haussa mutta hakemuksia tulee silti?

Kukas siihen velvoittaisi, saatika vastaamaan työkkärin jatkuviin kyselyihin? Työnantaja voi jättää kyselyihn vastaamatta tai vastata ihan mitä tahansa, eikä siitä mitään rangaistusta voi seurata, koska mikään laki ei velvoita työnantajia työkkäriin päin.

Vierailija
17/22 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh

Vierailija
18/22 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, ensimmäinen kuukausi työttömänä menossa. Mulla on kahden työpaikan haun velvoite.

Vierailija
19/22 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, joka paikassa ei ole tarve työntekijälle kun hakee avoimiin työpaikkoihin. Pelleilyä pakottaa aikuisia ihmisiä hakemaan töitä kun ei ole töitä. Näin Tsadissa kouluteun kanta.

Vierailija
20/22 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laittanut muutaman, avoimen hakemuksen. Tuskin kukaan soittelee, mutta jos luen kyseisen firman valittavan lehdessä työvoimapulaa ja hankkivan työntekijöitä ulkomailta niin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme