Palkka ei tullut tilille
Tänään lienee useammallakin palkkapäivä. Näkyykö maksut muiden tilillä?
Kommentit (222)
Ei ole tullut, työnantaja laittoi viestiä että palkat on laitettu maksuun. Pankeillä häiriöitä, Osuuspankkilaiset ovat palkkansa saaneetz
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä oikeasti aina tili tyhjä ennen palkkapäivää vai mikä ihmeen hoppu sillä tilin tulemisella on? Elätte yli varojenne, jos ei ole käyttörahaa jäljellä uutena tilipäivänä.
Saan sovitettua päivärahaa osa-aikatyön lisäksi.
Tilipäivä on siis odotettu päivä. Nyt on tilillä muutama kymppi. Välillä muutama euro ennen tilipäivää.
Miksei sitä rahaa saa käyttää? Palkkapäivänä kun tulee uudet rahat käyttöön ja itse tienaan sen verran vähän että en halua tästä elintasosta enää pudottautua.Eihän sitä tarvitse mihinkään pudottaa kuin vaikka kuukaudeksi, niin että saa säästettyä sen puskurin. Itsestäni ainakin tuntuisi elämänlaatu paljon paremmalta jos ei tarvitse pelätä rahojen loppuvan jos palkka tuleekin päivän myöhässä, vs se pieni vaiva, että pihistelee hetken kerätessään säästöjä. Ei tuo hirmu hauskalta kuulosta jos kommentoijat joutuvat yhden päivän viivästyksen takia perumaan reissuja, tai eivät pääse edes töihin.
Monilla menee tilipäivänä suoraveloitukset, esim. lainanmaksut, vastikkeet jne., jotka nappaa puolet tilistä. Niin minullakin.
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.Ihmisten luotto on kyllä niin hämnentävää.. Ikinä en laittaisi suoraveloituspäivöksi juuri sitä palkkapäivää, vaan muutaman päivän sen jälkeen, jotta ehdin reagoida ja siirtää tarvittavan summan säästötililtä jos työnantaja ei jostain syystä ole palkkaa ajoissa maksanut. Ja minulla kuitenkin aina ollut kohtuullisen luotettavat, isot kunnalliset työnantajat...
Eikös suoraveloitukset ole katoavaa kansanperinnettä? Pankit haluavat niistä eroon, ovat enää käytössä joillakin netittömillä vanhuksilla. Katoavaa kansanperinnettä joka loppuu luonnollisen poistuman kautta
Jaa. Ei ihme.
Eikös ne teidän palkat menneet vahingossa sen yhden tilille. 370000e aika monen palkka sinne.
Nyt näkyi palkka tilillä!
- 121
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä oikeasti aina tili tyhjä ennen palkkapäivää vai mikä ihmeen hoppu sillä tilin tulemisella on? Elätte yli varojenne, jos ei ole käyttörahaa jäljellä uutena tilipäivänä.
Tilipäivä on siis odotettu päivä. Nyt on tilillä muutama kymppi. Välillä muutama euro ennen tilipäivää.
Miksei sitä rahaa saa käyttää? Palkkapäivänä kun tulee uudet rahat käyttöön ja itse tienaan sen verran vähän että en halua tästä elintasosta enää pudottautua.Eihän sitä tarvitse mihinkään pudottaa kuin vaikka kuukaudeksi, niin että saa säästettyä sen puskurin. Itsestäni ainakin tuntuisi elämänlaatu paljon paremmalta jos ei tarvitse pelätä rahojen loppuvan jos palkka tuleekin päivän myöhässä, vs se pieni vaiva, että pihistelee hetken kerätessään säästöjä. Ei tuo hirmu hauskalta kuulosta jos kommentoijat joutuvat yhden päivän viivästyksen takia perumaan reissuja, tai eivät pääse edes töihin.
Monilla menee tilipäivänä suoraveloitukset, esim. lainanmaksut, vastikkeet jne., jotka nappaa puolet tilistä. Niin minullakin.
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.Ihmisten luotto on kyllä niin hämnentävää.. Ikinä en laittaisi suoraveloituspäivöksi juuri sitä palkkapäivää, vaan muutaman päivän sen jälkeen, jotta ehdin reagoida ja siirtää tarvittavan summan säästötililtä jos työnantaja ei jostain syystä ole palkkaa ajoissa maksanut. Ja minulla kuitenkin aina ollut kohtuullisen luotettavat, isot kunnalliset työnantajat...
Minulla on kyllä aina siellä tilillä sen verran kuin suoraveloitukseen menee, mutta ei sen enempää muihin laskuihin. Ja ihan pankista itse ehdottivat että laitetaan palkkapäivälle suoraveloitukset, vai olikohan jopa niin ettei ollut vaihtoehtoina kuin 15. ja 1. päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös suoraveloitukset ole katoavaa kansanperinnettä? Pankit haluavat niistä eroon, ovat enää käytössä joillakin netittömillä vanhuksilla. Katoavaa kansanperinnettä joka loppuu luonnollisen poistuman kautta
Öh ei, vuosi sitten otettu asuntolaina ainakin menee ihan suoraan tililtä, e-laskut voi myös valita menemään suoraan jos haluaa. Moni taitaa myös ajastaa ne laskujen maksupäivät palkkapäivälle, kun sen voi helposti nettipankissaan tehdä. Nykyaikaa se on.
Vierailija kirjoitti:
- 121
Eipä ollu Nordean tilillä.
Pankki OP, palkka ja lomarahat ovat tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap on keksinyt, että tili pitäisi olla heti aamulla tullut? Se voi tulla vaikka 23.59 ja on silti sama palkkapäivä.
Mikäli palkkapäivä on 15. niin silloin palkan pitää olla heti 00:01 tilillä!
Palkka maksetaan aamuyöllä kello 4.00-5.00 välillä.
Säästöpankissa oli heti aamulla, sekä minulla että puolisolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap on keksinyt, että tili pitäisi olla heti aamulla tullut? Se voi tulla vaikka 23.59 ja on silti sama palkkapäivä.
Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin kommentoi.
Niinpä, miksi et ottanut selvää?
OmaSp, ei palkkaa eikä lomarahoja näy. LilliPutti lienee vienyt.
Älä puhu paskaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 121
Eipä ollu Nordean tilillä.
Mulla onkin OP
Mulla on OP ja palkka lomarahoineen oli tullut kun äsken tarkistin.
Toinen palkka tuli, toinen ei. OP.
Byää ei vieläkään. Handelsbanken ja nordea. Ei näy palkkaa, kahesta eri työstä ja kahelle eri tilille eri pankeissa.
Löytyipäs kymmenen vahingoniloista alapeukkuineen aloitukseen.
Pankki Nordea ja ei tiliä ole tullut.
Minulla käytössä OP, palkka lomarahoineen ei ole tullut.
Jospa tämä ei ole mikään itänaapurin kyberhyökkäys. Enteilisi muuten erikoisoperaatiota tänne.