Palkka ei tullut tilille
Tänään lienee useammallakin palkkapäivä. Näkyykö maksut muiden tilillä?
Kommentit (222)
Op-palkka tilillä, laskut maksettuna normaalien palkkapäivän rutiinien mukaan ajastetusti ja ylläri manuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä oikeasti aina tili tyhjä ennen palkkapäivää vai mikä ihmeen hoppu sillä tilin tulemisella on? Elätte yli varojenne, jos ei ole käyttörahaa jäljellä uutena tilipäivänä.
Saan sovitettua päivärahaa osa-aikatyön lisäksi.
Tilipäivä on siis odotettu päivä. Nyt on tilillä muutama kymppi. Välillä muutama euro ennen tilipäivää.
Miksei sitä rahaa saa käyttää? Palkkapäivänä kun tulee uudet rahat käyttöön ja itse tienaan sen verran vähän että en halua tästä elintasosta enää pudottautua.Eihän sitä tarvitse mihinkään pudottaa kuin vaikka kuukaudeksi, niin että saa säästettyä sen puskurin. Itsestäni ainakin tuntuisi elämänlaatu paljon paremmalta jos ei tarvitse pelätä rahojen loppuvan jos palkka tuleekin päivän myöhässä, vs se pieni vaiva, että pihistelee hetken kerätessään säästöjä. Ei tuo hirmu hauskalta kuulosta jos kommentoijat joutuvat yhden päivän viivästyksen takia perumaan reissuja, tai eivät pääse edes töihin.
Monilla menee tilipäivänä suoraveloitukset, esim. lainanmaksut, vastikkeet jne., jotka nappaa puolet tilistä. Niin minullakin.
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.
Ihmisten luotto on kyllä niin hämnentävää.. Ikinä en laittaisi suoraveloituspäivöksi juuri sitä palkkapäivää, vaan muutaman päivän sen jälkeen, jotta ehdin reagoida ja siirtää tarvittavan summan säästötililtä jos työnantaja ei jostain syystä ole palkkaa ajoissa maksanut. Ja minulla kuitenkin aina ollut kohtuullisen luotettavat, isot kunnalliset työnantajat...
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jos palkanmaksu menee Sarastian kautta (taloushallinto ohjelman tarjoaja) niin ongelma on nyt myös siellä.
Onko ongelma siis Sarastiassa koska en ole saanut edes palkkalaskelmaa?
Myös Ylen sivut oli aamulla pois pelistä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap on keksinyt, että tili pitäisi olla heti aamulla tullut? Se voi tulla vaikka 23.59 ja on silti sama palkkapäivä.
Mikäli palkkapäivä on 15. niin silloin palkan pitää olla heti 00:01 tilillä!
Pankin vastuu 0 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap on keksinyt, että tili pitäisi olla heti aamulla tullut? Se voi tulla vaikka 23.59 ja on silti sama palkkapäivä.
Hei torvi. Et itse ole perillä asioista. Tästä on olemassa laki. Aamuyöllä pitää siirtyä rahan ja olla käytettävissä aamulla. Ja juu, ei ole S-pankin tilille tullut vielä palkka. OP kai syypää näihin, jos nyt oikein ymmärsin.
Höpö höpö nyt taas. Työsopimuslaki 55/2001, 2. luku 16 pykälä: "Palkka on maksettava työntekijän osoittamalle pankkitilille. Palkan on oltava työntekijän käytettävissä sen erääntymispäivänä". Erääntymispäivänä, eli tämän vuorokauden puolella. Mikään laki ei velvoita työnantajaa huolehtimaan että palkanmaksu on tilillä eräpäivänä klo 0.01.
Mulla menöö palkat, kurkusta alaha.
Vierailija kirjoitti:
Pankin vastuu 0 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei torvi. Et itse ole perillä asioista. Tästä on olemassa laki. Aamuyöllä pitää siirtyä rahan ja olla käytettävissä aamulla. Ja juu, ei ole S-pankin tilille tullut vielä palkka. OP kai syypää näihin, jos nyt oikein ymmärsin.
Höpö höpö nyt taas. Työsopimuslaki 55/2001, 2. luku 16 pykälä: "Palkka on maksettava työntekijän osoittamalle pankkitilille. Palkan on oltava työntekijän käytettävissä sen erääntymispäivänä". Erääntymispäivänä, eli tämän vuorokauden puolella. Mikään laki ei velvoita työnantajaa huolehtimaan että palkanmaksu on tilillä eräpäivänä klo 0.01.
Mutta käytettävissä tarkoittaa sitä, että palkan pystyy nostamaan pankkikonttorista, eli käytännössä klo 10-14 välillä, joten sen palkan on TULTAVA tilille pankkiaikaan. Ei 23.59.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä oikeasti aina tili tyhjä ennen palkkapäivää vai mikä ihmeen hoppu sillä tilin tulemisella on? Elätte yli varojenne, jos ei ole käyttörahaa jäljellä uutena tilipäivänä.
Tilipäivä on siis odotettu päivä. Nyt on tilillä muutama kymppi. Välillä muutama euro ennen tilipäivää.
Miksei sitä rahaa saa käyttää? Palkkapäivänä kun tulee uudet rahat käyttöön ja itse tienaan sen verran vähän että en halua tästä elintasosta enää pudottautua.Eihän sitä tarvitse mihinkään pudottaa kuin vaikka kuukaudeksi, niin että saa säästettyä sen puskurin. Itsestäni ainakin tuntuisi elämänlaatu paljon paremmalta jos ei tarvitse pelätä rahojen loppuvan jos palkka tuleekin päivän myöhässä, vs se pieni vaiva, että pihistelee hetken kerätessään säästöjä. Ei tuo hirmu hauskalta kuulosta jos kommentoijat joutuvat yhden päivän viivästyksen takia perumaan reissuja, tai eivät pääse edes töihin.
Monilla menee tilipäivänä suoraveloitukset, esim. lainanmaksut, vastikkeet jne., jotka nappaa puolet tilistä. Niin minullakin.
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.Ihmisten luotto on kyllä niin hämnentävää.. Ikinä en laittaisi suoraveloituspäivöksi juuri sitä palkkapäivää, vaan muutaman päivän sen jälkeen, jotta ehdin reagoida ja siirtää tarvittavan summan säästötililtä jos työnantaja ei jostain syystä ole palkkaa ajoissa maksanut. Ja minulla kuitenkin aina ollut kohtuullisen luotettavat, isot kunnalliset työnantajat...
Aika hidas reagonti, jos muutaman päivän kestää.
Ålandsbanken on pankki ja palkkaa ei ole tullut :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.Ihmisten luotto on kyllä niin hämnentävää.. Ikinä en laittaisi suoraveloituspäivöksi juuri sitä palkkapäivää, vaan muutaman päivän sen jälkeen, jotta ehdin reagoida ja siirtää tarvittavan summan säästötililtä jos työnantaja ei jostain syystä ole palkkaa ajoissa maksanut. Ja minulla kuitenkin aina ollut kohtuullisen luotettavat, isot kunnalliset työnantajat...
Kaikki eivät elä kädestä suuhun ja tililtä löytyy rahaa, vaikkei palkka tulisikaan ennakoituna päivänä. Omalla kohdalla oli kyllä tullut aivan normaalisti ja siitä oli aamulla ilmoitus puhelimessa.
Oli tullut, mutta Aktian sovellus toimi todella hitaasti. Telian mobiilivarmistautuminen puolestaan ei toimi minulla tai avopuolisollani...
Tili Nordeassa, näkyi palkka jo aamu viideltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työssä työnantajalla, jolla on noin 700 työntekijää.
Aamusta työnantaja viestitti, että palkkoja ei ole siirtynyt tileille (eri pankkeja, mutta ainakin Nordea, Danske ym). Työnantajan pankkia en tiedä.
Meillä sama. Työnantajan pankki on Osuuspankki.
Tili nordeassa, ei ole palkka tilillä vaikka pitäisi tänään olla.
S-pankki sai värkättyä twitteriin tiedon asiasta vasta klo 10:30. Verkkosivuilla ei ole mitään mainintaa vieläkään ja chatbotti ilmoittelee kysyttäessä, että ei mitään häiriötä tiedossa.
Mitä se tiedotusosasto siellä tekee, jos ei saa tällaisesta nopeammin infoa sivuilleen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne oikein sählää sillä etelässä? Ketä siellä palkanlaskennassa oikin on vai onko hyberhyök kkäys kyseessä?
Minun työnantajani on yksityinen Vantaalta. Palkka oli tilillä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on monessa laskussa eräpäivä asetettu siihen tilipäivälle ja suoraveloituksena menee jotain. Tilillä on kyllä rahaa kuun lopussa, mutta ei niin paljon että voisin kaikki laskut maksaa, ja nuo suoraveloitukset imaisee kyllä tilin aika tyhjäksi jos ei ole palkka tullut. Rahaa on kyllä erikseen säästötilillä myös parin kk palkkaa vastaava summa eli sikäli ei hätää.
Asiasta viraali lanka/ketju yliksellä/vauvassa -> hip ja cool toimittelijatar lukee lattea siemaillen ja kirjoittaa aiheesta jutun seuraavana päivänä ->julkaistaan tätä seuraavana päivänä, jolloin tuulipuvut alkavat puhua asiasta.
Tämä on nykymedian tiedon kulun sykli. Dinosaurusmedia on käytännössä aivan turha muinaisjäänne tuossa välissä, olemassa vain Kaleveita ja Pirkkoja varten, tiedottamassa heille ja sensuroimassa samalla kaiken aidosti tärkeän tiedon.