Miten tottua idoihin muutoksiin ?
Pitkä viesti
Ollaan ex.n kanssa erottu yli 10 v sitten.
Ex meni meidän eron jälkeen nopeasti uudestaan naimisiin, saivat lapsen ja erosivat.
Ex on komea, mukava, ns kunnon saalis. Hyvä isä ja meillä on lasten asiat sujuneet luult parhaimmat, mitä tiedän ystäväpiirissäni. Lapset ovat vko vko sopimuksella ja tämä on sujunut oikein hyvin.
Ex on tavannut talvella uuden naisen. Hän asuu maalla, mm pihapiirissä on hevostallit.
Lapset olivat käymässä siellä pääsiäisenä ja kuopus on nyt muuttamassa sinne. Olin lasten kanssa käymässä siellä ja olen vakuuttunut tämä on oikea ratkaisu. Kuopus saa tallitöitä vastaan ratsastaa niin paljon, kun haluaa. Lähikoulussa on paljon heppatyttöjä, on nyt jo saanut paljon ystäviä. Viikko viikko ei tietenkään onnistu. Uusi ehdotti tulen heille kerran kk, he lähtevät silloin pois. Tilaa talossa on.
Minulla ei ole mitään syytä kieltäytyä tästä.
Asumme alueellq, jossa ns kaikki tuntee toisensa. Esikoisella on nyt ns 1.n seurustelusuhde ja miniäkokelaani vanhemmat ovat ostaneet tyttärelleen asunnon.
Tytär saa asua siellä, jos koulu menee tietyllä tasolla. Sama koskee esikoista. Vanhemmat kävivät meillä kylässä ja ehdottivat itse nuoret saavat muuttaa asuntoon yhdessä.
He maksavat kalusteet jne irtaimiston. Kuopus joutuu maksamaan vuokrana yhtiövastikkeen, johon saa asumistukea. Vanhemmat maksavat kaikki laskut, mm sähkö, vakuutus. Ex maksaa lastensa puhelinlaskut.
Esikoisen koulunkäynti on parantunut seurustelun aikana ja heilläkin on selkeät suunnitelmat. Lukio loppuun, armeija ja opiskelemaan.
Samaan aikaan olen itse valmis myymään lasten lapsuudenkodin.
Olen vuosia ( kymmeniä ) halunnut muuttaa tiettyyn taloyhtiöön ja siellä asunto vapautuu lokakuussa. Omistaja muuttaa ulkomaille. Hän on kertonut minulle paljonko haluaa ja jos sanon kyllä, tehdään kaupat.
Asun alueella, jossa asunnot menevät heti kaupaksi. Väh kerran kk tulee lappuja ostamme asunnon alueelta.
Olen jutellut 2 eri välittäjän kanssa. Kummatkin ehdottivat huutokauppaa ja pienemmän komission, koska myynti on helppoa ja nopeaa.
Myynti pitää tehdä asp, koska koulut alkavat kohta.
Miesystäväni ilmoitti heti voin muuttaa hänen luo kokonaan, myös uuden asunnon vapautumiseen asti käy.
Samaan aikaan tajuan kaikilla elämä menee eteenpäin, mutta myös mietin puoli vuotta sitten elämä oli toisin.
Joka toinen minuutti hirvittää, joka toinen olen iloinen kaikkien puolesta.