Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on toimia tuki- tai sijaisvanhempana?

Vierailija
14.06.2022 |

En halua omia lapsia, mutta olen lapsirakas. Minulla on kolme kummilasta ja olen täti neljälle lapselle. Ajatus omasta biologisesta lapsesta ei tunnu ominaiselta ja kumppanini kanssa arvostamme omaa rauhaa. Olemme olleet naimisissa kolme vuotta ja seurustelleet sitä ennen kuusi vuotta. Meillä on kaksi rakasta koiraa joiden kanssa harrastetaan agilityä ja retkeilyä. Olen alkanut miettimään tuki- ja sijaisvanhemmuutta sillä olen lapsirakas ja haluaisin olla tärkeä ja rakas aikuinen lapsen elämässä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu pride- kurssille ja sen aikana saat selville mitä kaikki tarkoittaa ja oletko valmis hommaan. Sijaisvanhemmista on pulaa joten tervetuloa antoisaan juttuun. Olen itsekin perhehoitaja.

Vierailija
2/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhempana toimiminen ei ehkä ole teille sopiva, jos haluatte omaa rauhaa. Sijoitettu lapsi voi asua perheessä monta vuotta ja kenties koko lapsuutensa ja nuoruutensa. Hän on perheen jäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rupea sijaisvanhemmaksi!

T. sen kokenut.

Vierailija
4/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte omaa rauhaa niin kuin kirjoitit, niin harkitse kahdesti sijaisvanhemmuutta. Siihen sitoudutaan mahdollisesti pitkäksikin aikaa, lapsesta tulee teille perheenjäsen.

Vierailija
5/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhemmuus on raskaampaa kuin biologisen oman lapsen vanhemmuus. Tukiperheenä toimiminen kyllä voisi sopia teille, eli kerran kuussa lapset viikonlopun tms.

Vierailija
6/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanon kuin muutkin, jos haluat rauhaa niin etsi vaikka joku kodin ulkopuolella tehtävä vapaaehtoistyö, vaikka aikuiskaveritoiminnasta.

Vierailija
7/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe oma rauha ja sijaisvanhemmuus eivät sovi samaan lauseeseen.

Vierailija
8/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa olla tärkeä ja rakas aikuinen, mutta en halua luopua omasta rauhastani. Kannattaa tuolla asenteella pysytellä ihan niissä kissoissa ja koirissa vaan.

Tai sitten korkeintaa mennä johonkin vapaaehtoistyhön silloin kuin sattuu huvittamaan. Mutta sijaislapsi on perheenjäsen jolla on emotionaalsia haavoja repullinen mukanaan plus saat vielä ne biovanhemmatkin säätämään elämääsi, joten unohda se juttu ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä