Oletko koskaan jäänyt vahingossa lukkojen taakse?
Kommentit (6)
Olin jotain 12-vuotias ja joukkuekaverit odottelivat ulkona. Onneksi avunhuutoni kuultiin.
olin raskaana viikolla 36 ja menin talomme ylimmän kerroksen (7.) tuuletusparvekkeelle katsomaan ilotulitusta- muut (mies ja hänen sisarensa ja lanko olivat vieraina) jäivät asuntoomme. Tarkoitus oli vain käväistä (ei ollut ulkovaatteita päällä) ja tulla takaisin. Jostakin syystä ovi meni lukkoon eikä auennut avaimella ulkopuolelta ja jäin sinne ulos. Ajattelin että pian joku tulee porraskäytävään ja pääsen sisälle... no, joo... meni melkein puoli tuntia ennen kuin mies alkoi ihmettelemään missä olen (ajattelin että olen jäänyt juttelemaan jonkun kanssa) ja tuli katsomaan missä olen. Siinä vaiheessa olin jo hiukan hysteerinen ja jäässä. Hakkasin pimeässä ovea ja kukaan ei kuullut. Puhkesin itkemään miehen syliin kun hän tuli päästämään minut pälkähästä. Vauvakin oli säikähti (osin lähellä paukkuvia ilotulitusraketteja) ja potki jumeltusti masussa. No, jälkeen päin nauratti koko episodi mutta
pitkiltä tuntui nuo minuutit odottaa siellä kylmässä.
Olin menossa saunaan taloyhtiömme kellarikerrokseen ja lukitsin itseni ulos aamutossuissa+muussa saunavarustuksessa(en päässyt saunaan, enkä kotiin). Henkilö, jolla oli yleisavain, oli vanhempi mies, joka oli juuri viemässä veikkausta kiskalle, joten odottelin saunatakki päällä hänen kotonaan, vaimonsa toki viihdytti minua. Eli palasin kotiin n. tunnin kuluttua ihan yhtä likaisena kuin olin lähtenytkin...
Minulla oli keskimmäinen huone ja sisaruksillani oli huoneet minun molemmin puolin ja minun piti siis aina mennä jomman kumman huoneen läpi päästäkseni huoneestani ulos. No molemmat olivat aamulla lähteneet jonnekin ja jättäneet vahingossa huoneen ovet lukkoon. Pääsin ulos ankarasti hyppimällä ja tömistämällä kun vanhempani alakerrassa äityivät ihmettelemään, että mikä mekkala yläkerrasta kuuluu... Kyllä siinä sai tunnin verran jyskytellä :-)
työpaikkani kellariin. Oli muuten ankea kokemus, varsinkin kun kärsin suljetun paikan kammosta. Onneksi huuto kuului yläkertaan ja vartija kuuli!
Ei ollut kovin hauskaa, viinalasikin jäi ulkopuolelle :). Hirveä pelastusoperaatio tietysti, videokameralle taltioituna.