Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoin neuvo, jonka olet saanut masennukseen?

Vierailija
14.06.2022 |

"Kannattaisi liittyä AA-kerhoon", tämä siis yksityiseltä työterveyslääkäriltä ja käytössä olisi ollut tuoreet verikokeen tulokset, josta näkyy, että en ota liikaa.

Miten teillä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinen tapailukumppani totesi että eihän mulla voi olla mitään masennusta kun pääsen sängystä ylös. Kuulemma vasta silloin on kun makaa koko päivän eikä pysty muuhun.

Vierailija
22/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdat vaan menneet ja rupeat ajattelemaan tulevaa. Menet vaikka ulos lenkille ja juokset itsesi hikeen, se auttaa. Et enää ajattele koko X asiaa.

Missähän semmonen nappi on ihmisessä josta pannaan menneistä ikävyyksistä johtuvat muistot häviämään? Eikö PTSD ole todellinen ilmiö?

Ihmisellä on sekä työmuiisti ja sitten on pitkäkestoinen muisti.

Oikeastaan mitä looogisemmin ihminen ajattelee niin pitkäkestoiinen muisti toimii heikommiin.

Tai jos puhun omasta kokemuksesta ennen unilääkettä niin pyörittelin päässäni kauheasti kaikkea turnkin päiväistä ja nytt unilääkkeen jälkeen muistiin palautuu epäkohtien kautta pitkäkestoiisessa muistissa asioiita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdat vaan menneet ja rupeat ajattelemaan tulevaa. Menet vaikka ulos lenkille ja juokset itsesi hikeen, se auttaa. Et enää ajattele koko X asiaa.

Missähän semmonen nappi on ihmisessä josta pannaan menneistä ikävyyksistä johtuvat muistot häviämään? Eikö PTSD ole todellinen ilmiö?

No siellä lenkillähän vasta ehtiikin liikaa miettiä asioita!

Vierailija
24/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini puhui muista ihmisistä, jotka olivat "oikeasti masentuneita". Ja kertoi, miten hänelläkin on ollut vaikeaa, mutta on vaan puskenut läpi. Olemme aivan erilaiset luonteet. Onneksi mulla oli maailman paras psyk hoitaja, joka sanoi ettei aina tarvitse jaksaa ja se on täysin ok.

Vierailija
26/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä.

Vierailija
27/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tuki minua sanoilla: koita ny vaan selvitä.

Vierailija
28/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo on tämä: Luovuta jo. Ratkaisee aina ongelman.

Vierailija
29/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä näkiisin että ongelmien hoitamista vaikeuttaa se jos ei etsitä pohjasyytä oireisiin kuten vaika uniongelmat jolloin ei siiitä terapiastakaan paljoa hyöytyä ole jos siellä on isompi ongelma taustalla mikä vaikuttaa esiim kognitiivisiin asioihin.

ETttä jos salinette käyttää uusiokieltä elämänlogariitmi eli tarrautuu uutta elämää sitä mukaan kun elää elämää.

Mutta jos välittäjäaineiissa on ihan selkeäää ongelmaa tai kaamosajan masennusta niin löytää lääkkeet siihen.

Kerro, oi viisas tietäjä, MITEN tämä mainitsemasi välittäjäaineiden ongelma on objektiivisesti todennettavissa?

Vierailija
30/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ongelmat, anna olla ja elä itseäsi ja lähimmäisiä ajatellen.

Vierailija
31/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä välitä"

Vierailija
32/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkkeet ovat huumeita!"

Vierailija
33/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota itseäsi niskasta kiinni ja katso kun ulkona paistaa aurinko. Opiskelukaverini kysyi minulta kuinka kauan aion sairastaa. Ja eräs kaverini neuvoi lopettamaan turhan valittamisen, ihmisillä on kuulemma oikeitakin sairauksia.

Masennus on oikeasti maailman vaikein sairaus.

Vierailija
34/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä.

Vierailija
35/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengitä.

Jaa joku muukin kokenut samaa.

Vierailija
36/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taistelin Suomen puolesta, perheeni tapettiin, taloni poltettiin, minulla ei ollut enää mitään, ei edes terveyttä, mutta niin pitkään kuin hengitän, kaikki on mahdollista.

Vierailija
37/38 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä neuvo, mutta eksäni ilmoitti, ettei minulla voi olla masennusta koska käyn suihkussa päivittäin.

Tämäkin vähän ohi aiheen, mutta samankaltainen kokemus. Masennuksesta ja syömishäiriöstä johtuva huono itsetunto saa minut usein ajattelemaan, että olen vastenmielinen ja epäkelpo. Tähän eräs aikoinaan tapailemani mies naurahti että "älä viitsi, et voi oikeasti ajatella noin itsestäsi, kyllähän sä nyt tiedät miten hyvännäköinen olet". Myös näitä "et voi olla masentunut koska hymyilet/pukeudut siististi" ym kommentteja olen kuullut paljon.

Vierailija
38/38 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä neuvo, mutta eksäni ilmoitti, ettei minulla voi olla masennusta koska käyn suihkussa päivittäin.

Nämä ovat pahimpia, jotka sanovat, että et näytä sairaalta. Itsellä on vaikea masennus ja myös fyysinen sairaus joka aiheuttaa kipua ja kroonista väsymystä ja koko ajan saan olla kuulemassa, että ethän sä voi olla kipeä kun kuitenkin näytät terveeltä.