Huonoin neuvo, jonka olet saanut masennukseen?
"Kannattaisi liittyä AA-kerhoon", tämä siis yksityiseltä työterveyslääkäriltä ja käytössä olisi ollut tuoreet verikokeen tulokset, josta näkyy, että en ota liikaa.
Miten teillä?
Kommentit (38)
Käy ulkona. Mä olen enemmän sisäihminen.
"Ota itseäsi niskasta kiinni ja lähde lenkille."
Masennuslääkkeet ovat "myrkkyä" tai "salaliittoteoria" tai "lääkefirmojen lobbausta". Ja se että niihin "jää koukkuun", "saa vieroitusoireita" ja vastaavaa hömppää.
Ihan oikeasti niistä on kyllä ollut apua.
Psykologi yritti painostaa etsimään baarista miehen. Hänellä oli muitakin kummallisia ajatuksia mutta tuo oli masennuksesta ja käsittelemättömistä (seksuaalisista) traumoista kärsivälle suorastaan vastuuton neuvo. Lopetin käynnit melko pian tuon jälkeen. Parhaat oivallukset tulivat ystäviltäni, joista osa oli itse käynyt masennuksen läpi ja toipunut siitä.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja katso kun ulkona paistaa aurinko. Opiskelukaverini kysyi minulta kuinka kauan aion sairastaa. Ja eräs kaverini neuvoi lopettamaan turhan valittamisen, ihmisillä on kuulemma oikeitakin sairauksia.
"Mitä jos ottaisit koiran? Taidat vain olla turhan vaativa itseäsi kohtaan kun ajattelet ettei sinulla olisi tarpeeksi rahaa tai jaksamista huolehtia siitä."
"Naura ja iloitse, älä mieti ikäviä asioita!
T. Anoppi"
Sun pitäis hommata lapsi, niin sulla ei olisi aikaa miettiä asioita niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä näkiisin että ongelmien hoitamista vaikeuttaa se jos ei etsitä pohjasyytä oireisiin kuten vaika uniongelmat jolloin ei siiitä terapiastakaan paljoa hyöytyä ole jos siellä on isompi ongelma taustalla mikä vaikuttaa esiim kognitiivisiin asioihin.
ETttä jos salinette käyttää uusiokieltä elämänlogariitmi eli tarrautuu uutta elämää sitä mukaan kun elää elämää.
Unohdat vaan menneet ja rupeat ajattelemaan tulevaa. Menet vaikka ulos lenkille ja juokset itsesi hikeen, se auttaa. Et enää ajattele koko X asiaa.
Missähän semmonen nappi on ihmisessä josta pannaan menneistä ikävyyksistä johtuvat muistot häviämään? Eikö PTSD ole todellinen ilmiö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä näkiisin että ongelmien hoitamista vaikeuttaa se jos ei etsitä pohjasyytä oireisiin kuten vaika uniongelmat jolloin ei siiitä terapiastakaan paljoa hyöytyä ole jos siellä on isompi ongelma taustalla mikä vaikuttaa esiim kognitiivisiin asioihin.
ETttä jos salinette käyttää uusiokieltä elämänlogariitmi eli tarrautuu uutta elämää sitä mukaan kun elää elämää.
Mutta jos välittäjäaineiissa on ihan selkeäää ongelmaa tai kaamosajan masennusta niin löytää lääkkeet siihen.
Vierailija kirjoitti:
Unohdat vaan menneet ja rupeat ajattelemaan tulevaa. Menet vaikka ulos lenkille ja juokset itsesi hikeen, se auttaa. Et enää ajattele koko X asiaa.
Missähän semmonen nappi on ihmisessä josta pannaan menneistä ikävyyksistä johtuvat muistot häviämään? Eikö PTSD ole todellinen ilmiö?
Ihmisellä on sekä työmuiisti ja sitten on pitkäkestoinen muisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on sekä työmuiisti ja sitten on pitkäkestoinen muisti.
Oikeastaan mitä looogisemmin ihminen ajattelee niin pitkäkestoiinen muisti toimii heikommiin.
Pian eläköityvä terkkari keksi että "älä ajattele aktiivisesti niitä menneitä", kun kerroin jatkuvista painajaisista koskien traumaani. Sama ihminen oli mittaamassa verenpainetta heti kun olin kävellyt sisään, ja muutakin huomautettavaa oli. Maskia räpläsi päälle ja pois jne.
Ei sinänsä neuvo, mutta eksäni ilmoitti, ettei minulla voi olla masennusta koska käyn suihkussa päivittäin.
Ethän sä yhtään näytä masentuneelta. Venäläistaustainen lääkäri kommentoi. Teki sen testin kumminkin ja keskivaikea masennus.
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeet ovat "myrkkyä" tai "salaliittoteoria" tai "lääkefirmojen lobbausta". Ja se että niihin "jää koukkuun", "saa vieroitusoireita" ja vastaavaa hömppää.
Ihan oikeasti niistä on kyllä ollut apua.
Miksi provoat?
Kyllä sun nyt täytyisi hankkia multitabsit itsellesi.