Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoin neuvo, jonka olet saanut masennukseen?

Vierailija
14.06.2022 |

"Kannattaisi liittyä AA-kerhoon", tämä siis yksityiseltä työterveyslääkäriltä ja käytössä olisi ollut tuoreet verikokeen tulokset, josta näkyy, että en ota liikaa.

Miten teillä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä näkiisin että ongelmien hoitamista vaikeuttaa se jos ei etsitä pohjasyytä oireisiin kuten vaika uniongelmat jolloin ei siiitä terapiastakaan paljoa hyöytyä ole jos siellä on isompi ongelma taustalla mikä vaikuttaa esiim kognitiivisiin asioihin.

Vierailija
2/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ulkona. Mä olen enemmän sisäihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ota itseäsi niskasta kiinni ja lähde lenkille."

Vierailija
4/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet ovat "myrkkyä" tai "salaliittoteoria" tai "lääkefirmojen lobbausta". Ja se että niihin "jää koukkuun", "saa vieroitusoireita" ja vastaavaa hömppää.

Ihan oikeasti niistä on kyllä ollut apua.

Vierailija
5/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi yritti painostaa etsimään baarista miehen. Hänellä oli muitakin kummallisia ajatuksia mutta tuo oli masennuksesta ja käsittelemättömistä (seksuaalisista) traumoista kärsivälle suorastaan vastuuton neuvo. Lopetin käynnit melko pian tuon jälkeen. Parhaat oivallukset tulivat ystäviltäni, joista osa oli itse käynyt masennuksen läpi ja toipunut siitä.

Vierailija
6/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta kiinni ja katso kun ulkona paistaa aurinko. Opiskelukaverini kysyi minulta kuinka kauan aion sairastaa. Ja eräs kaverini neuvoi lopettamaan turhan valittamisen, ihmisillä on kuulemma oikeitakin sairauksia.

Vierailija
7/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä jos ottaisit koiran? Taidat vain olla turhan vaativa itseäsi kohtaan kun ajattelet ettei sinulla olisi tarpeeksi rahaa tai jaksamista huolehtia siitä."

Vierailija
8/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naura ja iloitse, älä mieti ikäviä asioita!

T. Anoppi"

Vierailija
9/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis hommata lapsi, niin sulla ei olisi aikaa miettiä asioita niin paljon

Vierailija
10/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä näkiisin että ongelmien hoitamista vaikeuttaa se jos ei etsitä pohjasyytä oireisiin kuten vaika uniongelmat jolloin ei siiitä terapiastakaan paljoa hyöytyä ole jos siellä on isompi ongelma taustalla mikä vaikuttaa esiim kognitiivisiin asioihin.

ETttä jos salinette käyttää uusiokieltä elämänlogariitmi eli tarrautuu uutta elämää sitä mukaan kun elää elämää.

Vierailija
11/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lääkkeitä

Vierailija
12/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat vaan menneet ja rupeat ajattelemaan tulevaa. Menet vaikka ulos lenkille ja juokset itsesi hikeen, se auttaa. Et enää ajattele koko X asiaa.

Missähän semmonen nappi on ihmisessä josta pannaan menneistä ikävyyksistä johtuvat muistot häviämään? Eikö PTSD ole todellinen ilmiö?

Vierailija
13/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ETttä jos salinette käyttää uusiokieltä elämänlogariitmi eli tarrautuu uutta elämää sitä mukaan kun elää elämää.

Mutta jos välittäjäaineiissa on ihan selkeäää ongelmaa tai kaamosajan masennusta niin löytää lääkkeet siihen.

Vierailija
14/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdat vaan menneet ja rupeat ajattelemaan tulevaa. Menet vaikka ulos lenkille ja juokset itsesi hikeen, se auttaa. Et enää ajattele koko X asiaa.

Missähän semmonen nappi on ihmisessä josta pannaan menneistä ikävyyksistä johtuvat muistot häviämään? Eikö PTSD ole todellinen ilmiö?

Ihmisellä on sekä työmuiisti ja sitten on pitkäkestoinen muisti.

Vierailija
15/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on sekä työmuiisti ja sitten on pitkäkestoinen muisti.

Oikeastaan mitä looogisemmin ihminen ajattelee niin pitkäkestoiinen muisti toimii heikommiin.

Vierailija
16/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian eläköityvä terkkari keksi että "älä ajattele aktiivisesti niitä menneitä", kun kerroin jatkuvista painajaisista koskien traumaani. Sama ihminen oli mittaamassa verenpainetta heti kun olin kävellyt sisään, ja muutakin huomautettavaa oli. Maskia räpläsi päälle ja pois jne.

Vierailija
17/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä neuvo, mutta eksäni ilmoitti, ettei minulla voi olla masennusta koska käyn suihkussa päivittäin.

Vierailija
18/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä yhtään näytä masentuneelta. Venäläistaustainen lääkäri kommentoi. Teki sen testin kumminkin ja keskivaikea masennus.

Vierailija
19/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeet ovat "myrkkyä" tai "salaliittoteoria" tai "lääkefirmojen lobbausta". Ja se että niihin "jää koukkuun", "saa vieroitusoireita" ja vastaavaa hömppää.

Ihan oikeasti niistä on kyllä ollut apua.

Miksi provoat?

Vierailija
20/38 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt täytyisi hankkia multitabsit itsellesi.