Taas kolme tyttöä tuli pimpottamaan ovikelloa!
Eikä ole ensimmäinen kerta! Pimpottavat ovikelloa ja lähtevät kauheella vauhdilla juoksemaan ulos ja kauhee nauru ja kiljuminen päällä. Koiramme rupesi haukkumaan ja vauvamme heräsi. Kiitos ihan vi***ti.
Yksi kerta olisi mennyt mutta tämä alkaa olla jo liikaa että melkein joka viikko tullaan pimpottamaan kelloa ja lähdetään juoksemaan karkuun. Eivät edes asu tässä kerrostalossa.
Jumaliste että ottaa päähän! Miten saan noi tytöt lopettamaan tämän?!
Auttakaa! Aina ehtivät juosta karkuun vai pitäisikö minun tai miehen lähteä juoksemaan ulos asti heidän peräänsä?
Voisitteko kaikki opettaa niille lapsillenne että vieraiden ihmisten ovikelloja ei mennä huvikseen soittelemaan?!?
Kommentit (58)
Miten pääsevät rappuun, onko alaovi lukitsematta tai ovikoodi vanha? Ottaisin yhteyttä isännöitsijään.
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsevät rappuun, onko alaovi lukitsematta tai ovikoodi vanha? Ottaisin yhteyttä isännöitsijään.
Kaikissa kerrostaloissa ei ole koodia/edes alaovea. Esim minun talossani jossa olen asunut kohta 7v.
Vierailija kirjoitti:
Talossamme on ovikoodi. Emme tiedä miten tytöt pääsevät rappuu sisälle? Vai onko joku avannut oven sattumalta tai tietävätköhän tytöt koodin? Vaikea sanoa.
Ap
Meillä taas häirittee naapuri, aina kännissä soittelee ovikelloo 😠
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä tyttöjä?
Veikkaan että noin 8-10v
Ruuvaa se ovikello irti, ei sitä nykyaikana enää tarvita. Kaikilla on kännykkä ja voivat soittaa kun tahtovat sisään.
Siis mulla sama. 3 tyttöä (aina samat tytöt) tulevat pimpottamaan ovikelloa. Ovatkohan samat tytöt kuin aloituksessasi mainitsit?
Valitettavasti lapset ovat lapsia. Laittaisin lapun oveen että vauva alkaa itkeä jos ovikelloa soittaa joten älkää kiusatko vauvaa please.
Jos sinä tai miehesi likenee niin lähtekää perään ja katsokaa mihin taloon menevät kotiin. Vaihtoehtoisesti ota (etäinen) kuva kännykällä kun juoksevat pois ja laittakaa puskaradioon kaupunginosaryhmään ilmoitus jotta vanhemmat huomaavat.
Patterit pois ovikellosta tai jotain kangasta väliin jos on mekaaninen. Huomioimattomuus tehoaa parhaiten.
Seuraavalla kerralla sanot että TAKAISIN. Pyydät vanhempien puhelinnumerot, ja soitat ja kerrot mitä tytöt ovat tehneet jo monta kertaa. Kyllä luulisi että pimpottelu loppuisi tuohon.
tää on sitä fiksua tiktok sukupolvea, kunnes jollakin sekopäällä palaa käpy, sitten itketään että lapset nyt vähän leikki vaan..kasvatus taitaa olla rangaistava teko nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla sama. 3 tyttöä (aina samat tytöt) tulevat pimpottamaan ovikelloa. Ovatkohan samat tytöt kuin aloituksessasi mainitsit?
Turku?
Kuulostaa ihan vajakilta tuo pimpottaminen. Sano edes että soittaa ovikelloa, niin vaikuttaa vähän järkevämmän ihmisen kirjoitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla sanot että TAKAISIN. Pyydät vanhempien puhelinnumerot, ja soitat ja kerrot mitä tytöt ovat tehneet jo monta kertaa. Kyllä luulisi että pimpottelu loppuisi tuohon.
No luuletko että ne tottelee ja tulee takaisin?
Itse yrittäisin kuvata tytöt ja sitten tosiaan sinne kaupunginosaryhmään kuvat ja tuntomerkit julki.
Seuraavalla kerralla tytöt kiinni ja vanhempien puheille?