Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miten lapsiperheiden vanhemmat pysyvät selväjärkisinä työkiireiden ja perheen hoitamisen ristitulessa

Vierailija
14.06.2022 |

Ei olis musta tohon.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Omilla vamhemmillamme oli vielä helppoa, kun silloin ei hoivattu tai kasvatettu lapsia ollenkaan. Vanhemmat ihan akateemisia fiksuja ihmisiä, mutta kävivät baarissa ja jättivät meidät keskenämme kotiin, läksyissä ei autettu, kehuja ei annettu, työnsivät pihalle leikkimään säässä kuin säässä, veivät isovanhemmille koko kesäksi. Eli lapset vain hankittiin ja ruokittiin, muuten saivat hoitaa itse itsensä.

Minä vuonna olet syntynyt?

-80-luvulla

Vierailija
22/23 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Omilla vamhemmillamme oli vielä helppoa, kun silloin ei hoivattu tai kasvatettu lapsia ollenkaan. Vanhemmat ihan akateemisia fiksuja ihmisiä, mutta kävivät baarissa ja jättivät meidät keskenämme kotiin, läksyissä ei autettu, kehuja ei annettu, työnsivät pihalle leikkimään säässä kuin säässä, veivät isovanhemmille koko kesäksi. Eli lapset vain hankittiin ja ruokittiin, muuten saivat hoitaa itse itsensä.

Tämä on muuten totta, että 90-luvulla lapset työnnettiin ovesta pihalle ihan rutiinisti säästä ja tekemisistä riippumatta. Se oli vaan että mene pihalle, siellä oli se oli ihan omalla vastuulla keksiä tekemistä, sinne kukaan tullut leikittämään ja sisällä ei sopinut nuhjata. En tiedä soittaisko nykyään joku moisesta lastensuojeluun?

Aivan varmasti. Joo ei tarvinnut vanhempien stressata, kun itse piti huolehtia vaatetus, avaimet kaulaan, tehdä omat välipalat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko lyhentää työaika 80 prosenttiin, muuten ei jaksanut ja ehtinyt. Nyt pää pysyy jotenkin pinnalla.