Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka maksatte yhteiset kulut tulojen suhteessa, mitä lasketaan tuloihin?

Vierailija
14.06.2022 |

Kenen tuloja ovat lapsilisät, vai ne lasketaan erikseen? Entäpä pääomatulot ja bonukset, huomioitteko niitä, vai onko ne vain saajansa omaa rahaa.?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huomaa miksi demareilla ja vassareilla on korkea kannatus Suomessa. Jatkakaa lapsoset.

Vierailija
42/45 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen syöpä yhteisten kulujen maksussa on se, jos ne eivät mene tasan 50/50. 

Miten jaetaan auton kulut, kun se oikeastaan vain toisen käytössä ja käyttäjä isompituloinen.

Ei se mikään syöpä ole, jos normi ihmiset kyseessä. Monille ei ongelma se, että enemmön tienaava tietenkin maksaa suuremman osuuden.

Mielestäni lähinnä jos se enemmän tienaava osapuoli katsoo ongelmaksi sen, että maksaisi enemmän on vastenmielinen. Esim. Mies tienaa 3000netto ja nainen 2000 netto. (Aika yleistö noin iso ero) Ihan oikeastiko olet sitä mieltä, että pitäisi jakaa kaikki tasan tai muuten pitäisi tulla riitaa tai on epäreilua?

Todellakin olen sitä mieltä, että tuossa tapauksessa kannattaisi maksaa kaikki tasan. Elintaso olisi tietysti asetettu sen pienituloisemman mukaan. Ja jos autoa käyttää vain toinen, niin hän maksaa sen.

Samaa mieltä. Yleensä yhdessä asuminen joka tapauksessa nostaa kummankin elintasoa, niin en ymmärrä ajatusta, että parisuhteen pitäisi nostaa sitä vielä enemmän tai se on jotenkin epäreilua. Esim yksin maksoit mukisematta tonnin hikisestä yksiöstä, mutta kaksin et voi maksaa 700-800 euroa kolmiosta tai se on huutava vääryys.

Itse ajattelen, ettei parisuhteen tarvitse periaatteessa nostaa elintasoa lainkaan. Jos haluan isomman asunnon, uudemman auton ja kalliimpia vaatteita niin minä teen enemmän töitä tai etsin paremman työpaikan. Parisuhteesta etsin ihan muita juttuja ja samaa odotan myös kumppaniltani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi nainen. Olen aina käynyt työssä ja olen siitä kiitollinen, kun on ollut työtä ja olen pystynyt opiskelemaan työn ohessa. Uraputkessa mennään. Lapset ovat myös pitäneet, kun on ollut varaa harrastaa ja matkustella.

Vierailija
44/45 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säännölliset tulot. Kuukausittain käteen jäävästä osuudesta laskettiin aikoinaan. Minä saan palkan päälle joskus bonuksia ja miehellä noita pääomatuloja, mutta niitä ei ole otettu huomioon. Eikä ole laskettu uusiksi vaikka palkat on vaihtuneet. Menot sen verran pienet tuloihin verrattuna ettei jakseta.

Vierailija
45/45 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te jotka maksatte kaiken puoliksi, .kuinka teette esim ruokamenojen kanssa, mieshän usein syö huomattavasti isompia määriä ruokaa

Siinä kohtaa kun alkaa ruokamenojen 50/50 jako tuntua epäreilulta, tiedän todellakin pudonneen köyhyysmontun pimeimmälle pohjalle.

Samalta taloustililtä maksellaan varmasti paljonkin 50/50 rahoilla, joista minä hyödyn enemmän. Markettitavaroita joita mies ei käytä ollenkaan jne. Joten emme nyt lähde kaloritarkkuudella jakoa tekemään.

Meille riittää tarkkuus: kaikki mikä ostetaan Prismasta/lapsille/yhteiseen kotiin maksetaan 50/50.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän