Oletko saanut varoituksen tai kutsun puhutteluun työpaikalla?
Kommentit (29)
Tiesin että yksi asiakas valittaa minusta, joten varauduin. "Hankin suosituksia" toisilta asiakkailta.
Tuli kutsu keskusteluun esimiehen kanssa. Myönsin, että en oikein tule toimeen yhden asiakkaan kanssa. Ehdotin, että asiakas siirrettäisiin kollegalleni. Pian esimies sai puheluita myös toimintaani tyytyväisiltä asiakkailta.
Tällä tavalla olen valinnut asiakkaikseni itselleni mieluisia ja päässyt eroon niistä joista en pidä. Jos en pidä asiakkasta, teen huonompaa työnjälkeä ja jos pidän, teen niin hyvää työnjälkeä, että siitä kiirii tieto myös esimiehelleni.
Kyllä. Olin sijaisena päiväkodissa ja ainoana paikalla kun eräs poika juoksi ilman sisätossuja ja hammas lohkesi.
Minä jouduin puhutteluun vaikka muut naiset juorusivat ihan siinä vieressä.
Epäoikeudenmukaista minusta.
Olin turhassa pakollisessa palaverissa. Lähdin pois ns. ovet paukkuen. Puhutteluhan siitä tuli. Ymmärsin irtisanoutua mokomasta stressaavasta työstä. Parhaita päätöksiä ikinä.
Ennen sain aina kunnolla pas**a niskaan, kun oli kehityskeskustelut, yhden kerran olin myöhästynyt ja kokonaiset 0,5 sekuntia. Seuraava päivä sama juttu, mutta 0,2 sekuntia. Muilla jopa 20 min tai 30 min, mutta noista sekunneista huomautettiin, kun ei muuta ollut. Toinen nk. kehityskeskustelu tuli täysiin puun takaa suoraa huutoa. Näiden jälkeen olin aika pitkällä sairaslomalla pelkotilojen ja paniikin ja masennuksen takia.
Siksi en siedä yhtään kiusaamista nykypäivänä ja kehotan kaikkia menemään niin ylös kuin on pakko, että kiusaajille saadaan joku roti.
Kertoo jotain mun työpaikoista ja minusta ihmisenä, mutta useita kertoja.
Olen saanut huomautuksen huolimattomuudesta, koska olin nitonut kaksi paperia vinoon.
Olen saanut kirjallisen huomautuksen ja työsuhteeni purettiin. Jännä, että meni monta vuotta oikein hyvin, mutta sitten kun piti saada yksi sukulainen hommiin niin kävi näin. Olisin lähtenyt ihan ilman sitä showtakin, mutta ymmärrän miksi piti jättää ulos viestinnästä ja antaa huomautuksia asioista joista en ollut saanut tietoa.
Ja pari muuta.
Emma K. kirjoitti:
Olen saanut kutsun "kehityskeskusteluun".
Sanoin, että jos en kelpaa, niin voin lähteäkin.
Sen jälkeen ei ole vittuiltu.
Kaikkihan joutuvat/pääsevät kehityskeskusteluun.
Mitä ihmeen vittuilua tuo kutsu mielestäsi sisälsi?
Jouduin esimiehen puhutteluun kun minulla oli unettomuuskausi. Jouduin pitämään silloin sairaslomia. Esimies vaahtosi kyseisessä tapaamisessa siitä, miten unettomuus ei ole sairaus ja hän itse on töissä parin tunnin yöunilla. Sanoin, että pahoittelen, mutta en kykene samaan. Sanoin, että pystyisin tekemään työtä kyllä etänä, jos se sopisi, mutta siihen aikaan ennen pandemiaa sen järjestäminen oli yrityksessä vaikeaa, kun esimies ei luottanut etänä työskentelijöihin.
Tämä oli alkusysäys sille, että vaihdoin pian tuon jälkeen työpaikkaa. Nykyään en kuuntelisi tuollaista, esimiehen ei pidä ottaa kantaa kenenkään sairaslomien syyhyn.
Itsekseni olen miettinyt, että millaistakohan tuolla esimiehellä on ollut pandemia-aikaan, kun kaikki olivat etätöissä... Nykyään mainostavat työpaikkailmoituksissaan, miten kaikki työt voidaan hoitaa etänä.
Joo. Puhelinmyyntifirmassa neljän päivän jälkeen. Kone temppuili ja en saanut soitetua päivän saldoa täyteen(yhtenä päivänä). Olin sanonut monta kertaa, että kone ei toimi mutta mua ei kuunneltu.
Sitten ylimielinen nuori miespomo huusi mulle, että hän ei maksa kymppiä tunnilta istumisesta :')
Terkkuja A, jos luet tätä. Oot nolo sen pikku firmas kanssa. <3
Äänen korottaminen ei ole osoitus osaamisesta.Se on vaan asiatonta käytöstä.