Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut varoituksen tai kutsun puhutteluun työpaikalla?

Vierailija
14.06.2022 |

Saa kertoa syynkin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta saanut kiitosta työstä ja aina panostanut täysillä. Vaihdoin uuteen nuorekkaaseen startuppiin ja kirjallinen varoitus napsahti heti kun projektini ei saavuttanut sille asetettuja (erittäin korkeita) tavoitteita.

Tämä vuonna 2021

Vierailija
2/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yksikön johto halusi uusia tietyt tehtävät ja minä olin poistettavasta joukosta viimeisenä jäljellä. Minua yritettiin savustaa pihalle aika rankalla tavalla. Lopulta keksivät keinon antaa minulle varoituksen. Olin katkera ja lähtiessäni vein 5 parasta kollegaa mukanani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaankin otteeseen. Ilmeisesti olen työpaikkakiusaaja. Tuon työhön liittyvät asiat aika voimakkaasti esille ja osa ei kestä sitä. Henkilökohtaisuuksiin en mene, mutta voin sanoa kuinka asiat menevät ammattimielessä ja en pelkää korottaa ääntäni jos eivät muuten ymmärrä.

T. Nainen miesvaltaisella alalla ja työyhteisöstä suurinta osaa korkeammin koulutettu

Vierailija
4/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kutsun "keskusteluun työsuhteesta" edellisenä iltana. Yritin kysyä, mistä on kyse, mutta HR ei sitä kertonut. Noh, seuraavana päivänä ko. keskustelussa sitten ilmoitettiin, että saan potkut. Oli koeajan viimeinen päivä.

Vierailija
5/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään toimituksen esihenkilö on kuulema saanut. Ei ole kertonut siitä mutta haukkuu toisia. Nimi jää sanomatta.

Vierailija
6/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on järjestetty työkykykeskustelu, kun tietty sairaslomamäärä oli täyttynyt. "Keskustelu" oli aivan kaamea. Esimies oli sitä mieltä, että olen työuupunut ja määräsi minulle joukon tavallisesta poikkeavia sääntöjä. Stressaannuin tästä ja sairaslomat lisääntyivät. Esimies sai potkut vähän tämän jälkeen (varmasti muitakin syitä kuin tämä).

Vierailija
7/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kutsun "keskusteluun työsuhteesta" edellisenä iltana. Yritin kysyä, mistä on kyse, mutta HR ei sitä kertonut. Noh, seuraavana päivänä ko. keskustelussa sitten ilmoitettiin, että saan potkut. Oli koeajan viimeinen päivä.

Mulle on käynyt tämä sama.

Eihän ne potkut ole, vaan työsuhteen purkaminen. Ihan eri asia, hei!

Vierailija
8/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran saanut huomautuksen kännykän käytöstä. 😅 Ravintola-alalla tämä ja siis ihan ymmärrettävää ettei kännykkää saa näprätä, mutta olin kysynyt luvan kännykän pitämiseen, koska odotin puhelua lääkäriltä. Vuoropäällikkö antoi luvan, mutta joku ylempi taho sattui näkemään mut kännykän kanssa ja päätti antaa huomautuksen kysymättä vuoropääliköltä selvennystä. No, ei se mitenkään haitannut.

Vierailija
9/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt tämä sama.

Eihän ne potkut ole, vaan työsuhteen purkaminen. Ihan eri asia, hei!

Aivan sama, lopputulos oli kuitenkin k*kkainen :)

Vierailija
10/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meinasin saada, mutta sanoin etten tule töihin enää koskaan jos puhuttelu pidetään. Se peruttiin.

Kyseessä oli siis muistisairaan työkaverini tekemä valitus asiasta, jonka hän oli käsittänyt täysin väärin. Onneksi esimieskin tiesi jo hänen ymmärryksensä vajavaisuudesta taudin edetessä.

Vierailija
11/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tosin koko ohjaajajoukko. Taukomme venyivät kun keskustelimme kaikkien ohjauksessa olevien henkilöiden tilanteista. Nuo henkilöt kävivät siis useissa ryhmissä. Työpaikalla erityishuoltopiirissä oli kerran kuussa yhteisiä palaverejä, joissa esimies puhui käytännön asioista, ei käsitelty yksilötasolla ohjattavista, joten kahvi- ja ruokatauot olivat ainut tilaisuus keskustella yhteisistä pelisäännöistä koskien k.o. henkilöiden käytöstä, tavoitteita tms.

Tämä ei mennyt pomolle jakeluun.

Nyt muistin: sain pyyhkeitä myös kun kävin kahdenkeskisiä keskusteluja ohjattavien kanssa - tupakkahuoneessa. Pomon mielestä kävin liian usein tupakalla.

No, pomo oli ns. vanhan liiton mies, koulutus ajalta ennen talvisotaa.

Vierailija
12/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran eräässä dinosaurusten ministeriössä, ja todellakin aivan syyttä. Ja kannattaa säilyttää työsähköpostit, jotta on kättä pitempää.

Vierailija
13/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kontekstiä tuli jotain sanomista, että olin jotain sanonut, mutta ei kerrottu, että mitä, joten hieman kyseenalaistin.

Vierailija
14/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena kesätöissä ollessani jouduin puhutteluun, kun olin saapunut töihin myöhässä. Vuoro alkoi 16.30, ja olin leimannut itseni sisään 16.34. 

Nykyisessä työssäni on onneksi joustava työaika, ei tarvitse kenenkään kytätä minuutteja vaan työnantaja luottaa siihen että hommat hoidetaan ja aikuiset ihmiset huolehtivat siitä että työaika täyttyy. Itse panostan aina enemmän ja mielelläni annan jopa vähän ekstraa, kun on työnantajan puolelta tarpeeksi luottamusta ja vapautta. Ymmärrän että joillain aloilla on tosi tärkeää noudattaa aikatauluja ihan minuutilleen, mutta se ei ole minun juttuni ja siksi valitsinkin työn eri alalta.

Vierailija
15/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kutsun "kehityskeskusteluun".

Sanoin, että jos en kelpaa, niin voin lähteäkin.

Sen jälkeen ei ole vittuiltu.

Vierailija
16/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaverillekin kävi samalla tavalla, potkut koeajan viimeisenä päivänä. Kaiken lisäksi oli hänen syntymäpäivänsä.

Vierailija
17/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Syynä toistuvat sairaspoissaolot. Ei ollut ihan asiallista. Nykyään olen sairaseläkkeellä.

Vierailija
18/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kerran ohjattiin lääkärille juttelemaan kun olin ollut kolme perättäistä maanantaita pois töistä. Olin tosi muitakin päiviä pois koska lapsilla oli vesirokko putkeen kolme viikkoa. 

Toinen kerta koko tiimi sai HR:n puhuttelun koska meillä oli töissä liian hauskaa, joku katkera oli valittanut meidän kahvitunneista. Pomolla oli vaikeuksia muotoilla sanojaan kun sen piti "huomauttaa meitä". Jatkettiin sitten samalla tavalla :D

Vierailija
19/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin puhutteluun työpaikassa, jossa minua kiusattiin. Toin kiusaamisen ilmi esimiehelle ja hän olevinaan piti puhuttelun muille työntekijöille. Nämä saivat kuitenkin vakuutettua esimiehen, että minä, uusi työntekijä, kiusaan yksin kaikkia muita ja olen huono työntekijä. Mitä ihmettä? No, esimies alkoi tarkkailemaan minua, mutta ei löytänyt todisteita siitä, että kiusaan ketään tai teen virheitä. Hän kutsui minut lopulta puhutteluun ja antoi varoituksen siitä, että näytän laiskalta. Siis että ilmeeni on jotenkin väsynyt ja tylsistynyt, ja että tämä antaa huonon kuvan yrityksestä. Yrityksen tiloissa ei juuri koskaan vieraillut ulkopuolisia. Lisäksi kuulemma istuin työtuolilla liian rennosti. Pitäisi näyttää skarpilta ja istua ryhdikkäästi. No, näihin havaintoihinkin on syy: minulla on autoimmuunitauti, jonka vuoksi olen etenkin aamuisin kankea ja väsynyt. Lähdin sitten itse tuosta paikasta, kun ihan selvä ulossavustusyrityshän tuo oli.

Vierailija
20/29 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huono päivä ja laitoin aspana asiakkaalle samalla mitalla takaisin. Ymmärsin kyllä tehneeni väärin, mutta niin vain kävi. Jouduin puhutteluun, ei tullut varoitusta.