Kokovartalopeilin kautta suihkuun päivittäin
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä totta. Kärsin syömishäiriöstä, tai niin ainakin tuttavani sanovat. Olen pudottanut 38kg alle kahden vuoden aikana. Peilistä katsoo lihava nainen, vaikka painankin 53kg. Eli järki sanoo että olen hoikka, mutta peili ei. Haluaisin laihtua vielä lisää.
No sitten meillä on samanlaiset peilit. Niin minunkin peilini sanoo, vaikka järkiparka yrittää huutaa jotain muuta.
Sieltä katsoo valtava kolossi ja joskus kun oikein paha päivä näen ihan silmissäni miten paisun siinä katsoessani. Että semmoinen peili mulla.
Se liika peilailu ei todellakaan ole terveellistä, riittää kun silloin tällöin katsoo että lähtee liikkeelle siistinä. Kyllä se painonhallinta tulee ihan muualta kuin peilistä, sen voi hyvin äkkiä menettää ja menee överiksi.
Olen ollut pitkään hoidossa syömishäiriön takia, ja sittenkään en voi saada itseäni uskomaan etten ole valtava. Minut on työllä ja tuskalla, sekä omallani että teraputin ja lääkärin ja fusioteraputin, saatu korjaamaan painoani niin etten ole enää vaarallisen laiha. Tässä nyt jumitetaan ja syynä on mm. se peili.
Mittaa vyötärö mittanauhalla päivittäin samaan aikaan esim ennen ruokailua. Sillä näkee parhaiten milloin on laihtunut ja milloin on turvotusta
Vierailija kirjoitti:
Mittaa vyötärö mittanauhalla päivittäin samaan aikaan esim ennen ruokailua. Sillä näkee parhaiten milloin on laihtunut ja milloin on turvotusta
Tai mitäpä jos vain keskittyy pitämään itsestään hyvää huolta ilman turhia mittailuja?
Joo, sitten kun ei farkun nappi meinaa mennä helposti kiinni niin tietää että on turvonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen itseäni peilistä, menen suihkuun, ja suihkusta tultuani teen läskiviha-aloituksia palstalle pyyhkeeseen kietoutuneena.
Se on hoikkuuteni salaisuus 😉
ApEn sentään ole noin ilkeä. Taitaa olla lihavien omaa ajatusmaailmaa tuollainen. :)
t. aito ap
Enhän minä kiusaa. Annan vain hyviä neuvoja (asettumalla yläpuolelle ja vittuilemalla).
Kuten aikuistuneet koulukiusaajat yleensäkin.
Siinä näkee myös ihomuutoksia, jos niitä ilmaantuu esim epäilyttävät luomet, rintamuutokset jne.
Vierailija kirjoitti:
Käytössä olevat vakiovaatteet ovat hyvä mittari painonhallinnassa. Jos alkavat tuntua ahtailta, tietää, että paino, on noussut.
Hyvä vinkki on myös pitää ns. kotivaatteina myös sellaisia ei-nyt-epämukavia mutta sanotaanko että korkeintaankin tyköistuvia. Jätti-college-asun tyhjän tilan nimittäin tuppaa mussuttamalla täyttämään
Vaaka päivittäin ja painon mukaan ostokset (sinkkutalous). Yli tietyn rajan ja kaloripommeja en vaan osta. Normipainolla normiruokaa ja alle tietyn rajan ihan mitä vaan että painon lasku loppuu. Viikottaisessa punnituksessa nestetasapainon vaihtelut aiheuttaa liian suuren virhemarginaalin. Ylä- ja alarajojen välillä useampi kg, ruokaa ostan tosi harvoin.