Käsillä puhuminen
Mistä käsillä puhuminen oikein johtuu?
Itse puhun käsilläni, mutta se on enemmänkin semmoista huitomista kuin kuvailemaa.
Kommentit (15)
Johtuisko hahmottamisen vaikeuksista?
Italian opettajani ei pystynyt puhumaan jos hänellä oli tavaraa käsissään, hänen oli laskettava tavarat pois käsistä että pystyi selittämään käsillä. On kuulemma Italiassa ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Italian opettajani ei pystynyt puhumaan jos hänellä oli tavaraa käsissään, hänen oli laskettava tavarat pois käsistä että pystyi selittämään käsillä. On kuulemma Italiassa ihan normaalia.
Tuohan oli ennen yleinen vitsi:
Italialaiset puhelinkopit tehdään tuplasti isommiksi, että mahtuu huitomaan.
Luokanvalvojani aina naureskeli minulle kun puhuin käsilläni. Ei ollut kovin kivaa kun se tulee vain alitajuntaisesti ja se on osa minua.
Vierailija kirjoitti:
Luokanvalvojani aina naureskeli minulle kun puhuin käsilläni. Ei ollut kovin kivaa kun se tulee vain alitajuntaisesti ja se on osa minua.
Kaikenlaisia kiusaavia opettajia on tullut nähtyä.
Omat havainnot lähinnä 80- luvulta.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia kiusaavia opettajia on tullut nähtyä.
Omat havainnot lähinnä 80- luvulta.
Joo omat havainnot on tosta viimevuodelta yläasteelta.
Minusta kielii hermostuneisuudesta, ainakin telkkarissa toimittajan tai haastateltavan henkilön huitoessa ja hytkyessä on vaikea keskittyä kuuntelemaan ja alkaa ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kielii hermostuneisuudesta, ainakin telkkarissa toimittajan tai haastateltavan henkilön huitoessa ja hytkyessä on vaikea keskittyä kuuntelemaan ja alkaa ärsyttää.
No en tiiä mun on vaa jotenki helpompi puhua ku kädetki liikkuu
Olen puolikuuro ollut syntyessäni jo ja kuuroudun! Syy käsillä puhuminen! Syy en kuuntele äänikirjoja!
Vierailija kirjoitti:
Olen puolikuuro ollut syntyessäni jo ja kuuroudun! Syy käsillä puhuminen! Syy en kuuntele äänikirjoja!
No toi on aika itsestään selvää. Tarkoitin enemmän käsillä huitomista samalla kun puhuu
Mulla se tulee yleensä silloin, jos puhun esim. innostuneesti jostain. Ei mistään jännittämisestä.
Kai siinä on kyse tempperamentti eroista? On luonteeltaan tempperamenttisempi, niin keho on myös mukana paljon kaikessa? En tiiä. En oo ainakaan mikään imbesili tai hahmotushäiriöinen
Vierailija kirjoitti:
Mulla se tulee yleensä silloin, jos puhun esim. innostuneesti jostain. Ei mistään jännittämisestä.
Kai siinä on kyse tempperamentti eroista? On luonteeltaan tempperamenttisempi, niin keho on myös mukana paljon kaikessa? En tiiä. En oo ainakaan mikään imbesili tai hahmotushäiriöinen
No jepp, itse kylläkin vaan huodon( mahdollinen hahmotushäiriö)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, meinaat, että kaikilla Italialaisillakin on hahmotushäiriö? Tämä käsilläpuhuminen on siellä hyvin yleitä ja luulen sen johtuvan juuri siitä, että on tempperamenttieroja. Halutaan korostaa vaikka jotain sanomaansa niin. Ja se tulee ihan luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, meinaat, että kaikilla Italialaisillakin on hahmotushäiriö? Tämä käsilläpuhuminen on siellä hyvin yleitä ja luulen sen johtuvan juuri siitä, että on tempperamenttieroja. Halutaan korostaa vaikka jotain sanomaansa niin. Ja se tulee ihan luonnostaan.
En sanonut että se johtusi siitä, vaan toin esille tosi seikkoja. Ymmärrän kyllä jos yrittää selittää asiaa käsillä, mutta se, että huidon ihan muuta kuin selitän on ihan eri juttu. En ite ees huomaa sitä, joten saattaa johtuakkin tempperamentostä?
Hermostossa lienee joku kytkös :-)
Puhekeskus vuotaa käsien liikkeistä vastaavaannosaan :-)
It's a feature, not a bug :-D