Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsillä puhuminen

Vierailija
14.06.2022 |

Mistä käsillä puhuminen oikein johtuu?
Itse puhun käsilläni, mutta se on enemmänkin semmoista huitomista kuin kuvailemaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostossa lienee joku kytkös :-)

Puhekeskus vuotaa käsien liikkeistä vastaavaannosaan :-)

It's a feature, not a bug :-D

Vierailija
2/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko hahmottamisen vaikeuksista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian opettajani ei pystynyt puhumaan jos hänellä oli tavaraa käsissään, hänen oli laskettava tavarat pois käsistä että pystyi selittämään käsillä. On kuulemma Italiassa ihan normaalia.

Vierailija
4/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italian opettajani ei pystynyt puhumaan jos hänellä oli tavaraa käsissään, hänen oli laskettava tavarat pois käsistä että pystyi selittämään käsillä. On kuulemma Italiassa ihan normaalia.

Tuohan oli ennen yleinen vitsi:

Italialaiset puhelinkopit tehdään tuplasti isommiksi, että mahtuu huitomaan.

Vierailija
5/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanvalvojani aina naureskeli minulle kun puhuin käsilläni. Ei ollut kovin kivaa kun se tulee vain alitajuntaisesti ja se on osa minua.

Vierailija
6/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanvalvojani aina naureskeli minulle kun puhuin käsilläni. Ei ollut kovin kivaa kun se tulee vain alitajuntaisesti ja se on osa minua.

Kaikenlaisia kiusaavia opettajia on tullut nähtyä.

Omat havainnot lähinnä 80- luvulta.

Vierailija
7/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia kiusaavia opettajia on tullut nähtyä.

Omat havainnot lähinnä 80- luvulta.

Joo omat havainnot on tosta viimevuodelta yläasteelta.

Vierailija
8/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kielii hermostuneisuudesta, ainakin telkkarissa toimittajan tai haastateltavan henkilön huitoessa ja hytkyessä on vaikea keskittyä kuuntelemaan ja alkaa ärsyttää.

Vierailija
9/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kielii hermostuneisuudesta, ainakin telkkarissa toimittajan tai haastateltavan henkilön huitoessa ja hytkyessä on vaikea keskittyä kuuntelemaan ja alkaa ärsyttää.

No en tiiä mun on vaa jotenki helpompi puhua ku kädetki liikkuu

Vierailija
10/15 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puolikuuro ollut syntyessäni jo ja kuuroudun! Syy käsillä puhuminen! Syy en kuuntele äänikirjoja!

Vierailija
11/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puolikuuro ollut syntyessäni jo ja kuuroudun! Syy käsillä puhuminen! Syy en kuuntele äänikirjoja!

No toi on aika itsestään selvää. Tarkoitin enemmän käsillä huitomista samalla kun puhuu

Vierailija
12/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se tulee yleensä silloin, jos puhun esim. innostuneesti jostain. Ei mistään jännittämisestä.

Kai siinä on kyse tempperamentti eroista? On luonteeltaan tempperamenttisempi, niin keho on myös mukana paljon kaikessa? En tiiä. En oo ainakaan mikään imbesili tai hahmotushäiriöinen

Vierailija
13/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se tulee yleensä silloin, jos puhun esim. innostuneesti jostain. Ei mistään jännittämisestä.

Kai siinä on kyse tempperamentti eroista? On luonteeltaan tempperamenttisempi, niin keho on myös mukana paljon kaikessa? En tiiä. En oo ainakaan mikään imbesili tai hahmotushäiriöinen

No jepp, itse kylläkin vaan huodon( mahdollinen hahmotushäiriö)

Vierailija
14/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaat, että kaikilla Italialaisillakin on hahmotushäiriö? Tämä käsilläpuhuminen on siellä hyvin yleitä ja luulen sen johtuvan juuri siitä, että on tempperamenttieroja. Halutaan korostaa vaikka jotain sanomaansa niin. Ja se tulee ihan luonnostaan. 

Vierailija
15/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaat, että kaikilla Italialaisillakin on hahmotushäiriö? Tämä käsilläpuhuminen on siellä hyvin yleitä ja luulen sen johtuvan juuri siitä, että on tempperamenttieroja. Halutaan korostaa vaikka jotain sanomaansa niin. Ja se tulee ihan luonnostaan. 

En sanonut että se johtusi siitä, vaan toin esille tosi seikkoja. Ymmärrän kyllä jos yrittää selittää asiaa käsillä, mutta se, että huidon ihan muuta kuin selitän on ihan eri juttu. En ite ees huomaa sitä, joten saattaa johtuakkin tempperamentostä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi