Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä viikolla Espanjassa lämpötila voi nousta jopa 45 asteeseen ja Ranskassakin yli 40 asteeseen.

Vierailija
14.06.2022 |

Huh, onneksi ei varattukaan matkaa. Ajatus oli että mennään kesäkuussa Espanjaan kun ei ole vielä niin tukalaa 🤔

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/fd224d19-259e-42d5-8102-11d9b259a…

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mulla on kylmä, niin ei mitään ilmastonmuutosta ole.

Vierailija
42/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun kaikkialla muualla hyvä sää mutta suomessa koetaan siitäkin sitten syyllisyyttä vaikka täällä ei ole ensimmäistäkään hellepäivää.

40-45 astetta HYVÄ sää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos yhdistettynä sähkön hinnan nousuun, ettei ilmastointilaitteita ole varaa pitää päällä. Kiva yhtälö.

10 vuoden päästä Etelä-Euroopassa kai talot rakennetaan maan alle, että edes jossain olisi viileää.

Vierailija
44/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun kaikkialla muualla hyvä sää mutta suomessa koetaan siitäkin sitten syyllisyyttä vaikka täällä ei ole ensimmäistäkään hellepäivää.

40-45 astetta HYVÄ sää?

Kyllä mulle kelpaisi. Olisi kerrankin kesä. Mukava käydä lenkillä ja uimassa.

Vierailija
45/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä Suomen kesäkuun sää vain on mukava, vaikka shortsikelejä ei kovin monesti ole vielä ollut. On energiaa tehdä vaikka mitä ja saa nukkua sopivan viileässä.

Vierailija
46/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, suomalaiset autoilijat pelastaa maailman kun hirmuhallitsijamme Sanna pitää ilmastokiihkossaan bensan maailman kalleimpana vaikka muualla lasketaan bensaveroa.

Älä huoli, kyllä saat ajaa rauhassa sillä kotterollasi.miten ihmiset voi olla näin tyhmiä.

Vierailija
47/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Suomen sää on kesäkuussa ollut mulle ihan täydellinen. 20-22 C.

Sama. Lämpö hellii kun aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, mutta jaksaa kuitenkin tehdä asioita ja liikkua.

Jaksaa tehdä: Täti lyllertää maski naamalla Prismaan 🤣😂

Vierailija
48/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt t-paitaa täällä Jyväskylässä koko kesäkuun, on ollut 20-22 astetta koko ajan. Oikein ihana kesäsää! Kerrostaloasunnossa vain 24,5 sisällä, joten vielä pärjää.

Vierailija
49/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla joku sairaus ihmisellä jos palelee 20 asteen lämmössä. Eilenkin vaikkei edes ollut noin lämmintä niin auringon paisteessa oli suorastaan kuuma. 

Vierailija
50/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran ollut kreikassa, kun oli 45 astetta varjossa. Ainoa mitä pystyi tekenää oli istua varjossa. Aika turha loma se.

Ja noin 18-20 on täydellistä. Voi pitää shortseja ja t-paitaa, mutta ei tule kuuma. Voi jopa istua hetken auringossa.

Vierailija
51/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siellä nyt kaikkialla tuollaista ole. Juuri katselin mielenkiinnosta esim. Barcelonan lämpötiloja ja sellaista +28 ja +30 väliltä näytti. Täydellinen kesälämpötila.

Kieltämättä täytyy kuitenkin sanoa, että on Suomenkin kesä ollut tähän mennessä ihan hyvä. Täällä päin ei ainakaan ole juuri satanut vaan pääosin ollut aurinkoista ja +20 paikkeilla. Puhumattakaan ihanasta vihreydestä ja valosta, mutta silti saisi lämpömittari nousta lisää. Pysyisi edes se +25.

Minusta taas tähän asti on ollut ihan liian viileää. Kertaakaan ei täällä Keski-Suomessa ole ollut t-paita keliä. Ei se kovin kesäiseltä kuulosta. 

Sama juttu täällä pääkaupunkiseudulla. Pari päivää on ollut sellaista että melkein pärjää t-paidalla ja shortseilla, mutta ei kuitenkaan ihan. Kova ja kylmä tuuli vielä kaiken lisäksi riesana.

Vierailija
52/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto muuttuu, vaikka lämpötilat ei muuttuisikaan. Ilmastonmuutosta torjumme parhaiten maksamalla rahaa valtioille ja yksityisille. Ahkera torjuntatyö ei tosin varsinaisesti näy missään (paitsi lompakoissamme), mutta se kertoo vain siitä, ettemme ole maksaneet tarpeeksi.

Vierailija
53/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit ei kestä hellettä

Lyhyt mies ei kasva, vaikka tulisi helle.

Vierailija
54/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Suomen sää on kesäkuussa ollut mulle ihan täydellinen. 20-22 C.

Sama. Lämpö hellii kun aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, mutta jaksaa kuitenkin tehdä asioita ja liikkua.

Jaksaa tehdä: Täti lyllertää maski naamalla Prismaan 🤣😂

Lyhyt mies ostaa vaatteet lasten osastolta

Vierailija
55/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siellä nyt kaikkialla tuollaista ole. Juuri katselin mielenkiinnosta esim. Barcelonan lämpötiloja ja sellaista +28 ja +30 väliltä näytti. Täydellinen kesälämpötila.

Kieltämättä täytyy kuitenkin sanoa, että on Suomenkin kesä ollut tähän mennessä ihan hyvä. Täällä päin ei ainakaan ole juuri satanut vaan pääosin ollut aurinkoista ja +20 paikkeilla. Puhumattakaan ihanasta vihreydestä ja valosta, mutta silti saisi lämpömittari nousta lisää. Pysyisi edes se +25.

Minusta taas tähän asti on ollut ihan liian viileää. Kertaakaan ei täällä Keski-Suomessa ole ollut t-paita keliä. Ei se kovin kesäiseltä kuulosta. 

Niin, se riippuu missä päin asuu. Olen tosin samaa mieltä siitä, että turhan viileää ja ehdottomasti saisi lämmetä lisää.

Etelä-Suomessa on kuitenkin oltu kesävaatteissa jo kohta varmaan kuukausi.

Vierailija
56/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä säävalitusta.

On liian kylmää tai liian kuumaa, ikinä ei ole hyvä.

Vierailija
57/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan pähkähullua mennä kauniista Suomesta jonnekin Espanjaan tai Kreikkaan kesällä supertukalaan helteeseen polttamaan ihonsa ja edistämään samalla ilmastonmuutosta ja luontokatoa. Typerää suorastaan.

Vierailija
58/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvitse ainakaan palella kun Espanjaan lähden heinäkuussa! On sitä odotettukin ja nautin täysillä :)

Vierailija
59/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti suomalaiset hinkuvat sinne hikoilemaan ja polttamaan ihoaan. Ylipäänsä on minusta käsittämätöntä, että ihmiset matkustavat Suomesta ulkomaille kesällä. Juuri silloin kun kesä on täällä parhaimmillaan ja lämpötilat kohdillaan.

Joo en voi käsittää miksi joku lähtis tonne helvetilliseen käristykseen. Suomessa ja esim. Pohjoismaissa ihan ihanteellinen sää aktiivisempaan lomailuun kesällä, yleensä kun on sellainen 20-25. Just olin Tukholmassa ja lämpötila noin 20 astetta oli täydellinen kaupungissa kiertelyyn.

Vierailija
60/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti suomalaiset hinkuvat sinne hikoilemaan ja polttamaan ihoaan. Ylipäänsä on minusta käsittämätöntä, että ihmiset matkustavat Suomesta ulkomaille kesällä. Juuri silloin kun kesä on täällä parhaimmillaan ja lämpötilat kohdillaan.

Katsotaan nyt millainen kesä tulee. Tähän mennessä on kahtena päivänä mittari noussut yli 20C. Minä kaipaan lämpimämpää keliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi