Tällä viikolla Espanjassa lämpötila voi nousta jopa 45 asteeseen ja Ranskassakin yli 40 asteeseen.
Huh, onneksi ei varattukaan matkaa. Ajatus oli että mennään kesäkuussa Espanjaan kun ei ole vielä niin tukalaa 🤔
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/fd224d19-259e-42d5-8102-11d9b259a…
Kommentit (67)
Olin Pariisissa joskus 40 asteen helteiden aikaan. Oli kyllä järkyttävän tukalaa. 45 on sitten jo ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Suomen sää on kesäkuussa ollut mulle ihan täydellinen. 20-22 C.
Sama. Lämpö hellii kun aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, mutta jaksaa kuitenkin tehdä asioita ja liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni menee sinne "lämpimään kohteeseen", sitten säädetään hotellihuone 20-22, istutaan ravintolassa ja aulassa, jossa on 20-22, säädetään auton ilmastointi 20-22 jne.
Tämä on aika huvittavaa.
Voisivat antaa noin 5-10 astetta tuosta tänne meille.
Vierailija kirjoitti:
Hyi ei. Haluatko 30 asteen hellettä? Mitä silloin pystyy tekemään? Korkeintaan veneillessä on ok.
Vierailija kirjoitti:
A*uksessa roskia
Kyllä mun jahti on siisti ja siivottu.
Minä menin pari vuotta sitten Espanjaan nimenomaan elokuussa siinä toiveessa että siellä olisi upeat helteet. Pskan Marjat, lämpötila oli koko viikon kolea 20 asteen molemmin puolin. Saisikohan jostakin vielä äkkilähdön? Tuskin, parhaat kelit menvät heti.
Helvetin tuli alkaa purkautumaan maan pinnalle. Siitä superhelteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ei. Haluatko 30 asteen hellettä? Mitä silloin pystyy tekemään? Korkeintaan veneillessä on ok.
Minä ainakin haluan, vaikka +40 astetta. Minulla nimenomaan riittää helteellä virtaa ja tulee oltua paljon ulkona, näin kolealla säällä ei niinkään.
Ei ilmasto ole lämpenemässä vaan viilenemässä, koska meillä jänkäjärvellä on pilvistä ja +15 öyh öyh öyh.
T: suomalainen tuulari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan, vaikka +40 astetta. Minulla nimenomaan riittää helteellä virtaa ja tulee oltua paljon ulkona, näin kolealla säällä ei niinkään.
Kuule kokeileppas tehdä raskaita fyysisiä töitä ulkona tuollaisessa säässä päivästä toiseen, arvelempa että sinulla loppuisi kunto vartin sisällä. Kumma kun jotkut ei tajua että toiset joutuvat tekemään töitä tuollaisessa kelissä päivästä toiseen joka on jo vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmasto ole lämpenemässä vaan viilenemässä, koska meillä jänkäjärvellä on pilvistä ja +15 öyh öyh öyh.
Paikallinen sää on Espanjassakin eri asia kuin ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tuplaten biokapasiteettia meidän kulutukseen nähden ja maailman puhtaimpia ilmastoja. Meillä pitää olla maailman kallein bensa ja muutenkin kiristää ilmastohumpalla suomalaisten elintaso nollaan paitsi ei koske viherpunikkien perintörahoja ja omaisuutta ja muutenkin koronan ja muun varjolla nurin ajettuja yrityksiä on saatava viherpunikkien haltuun.
t. suomalainen viherpunainenperse
Mä taas olen juuri alkanut pohtia ulkomaanreissua ja Espanja yksi vaihtoehto. Ei nyt toki mikään +40 ole haaveissa, mutta enemmän lämpöä kuin tämänhetkinen Suomen lämpötila, vaikkakin ollut ihan ok. Silti sitä kaipaa kesälle kunnon lämpöä +30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kokeileppas tehdä raskaita fyysisiä töitä ulkona tuollaisessa säässä päivästä toiseen, arvelempa että sinulla loppuisi kunto vartin sisällä. Kumma kun jotkut ei tajua että toiset joutuvat tekemään töitä tuollaisessa kelissä päivästä toiseen joka on jo vaarallista.
Niin ja jotkut saa tehdä ilmastoidussa toimistossa. Uravalintakysymys. Itse nautin lämmöstä ja helteistä. Tämä vajaa 20 astetta on liian kylmää.
No ei siellä nyt kaikkialla tuollaista ole. Juuri katselin mielenkiinnosta esim. Barcelonan lämpötiloja ja sellaista +28 ja +30 väliltä näytti. Täydellinen kesälämpötila.
Kieltämättä täytyy kuitenkin sanoa, että on Suomenkin kesä ollut tähän mennessä ihan hyvä. Täällä päin ei ainakaan ole juuri satanut vaan pääosin ollut aurinkoista ja +20 paikkeilla. Puhumattakaan ihanasta vihreydestä ja valosta, mutta silti saisi lämpömittari nousta lisää. Pysyisi edes se +25.
Saisipa sitä lämpöä vähän tänne Suomeenkin. Ei nyt toki mitään +40 mutta olisi se kiva jos kesällä tarkenisi kesävaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sää on Espanjassakin eri asia kuin ilmasto.
Totta, minkään maan paikkakuntien paikalliset säät eivät liity millään tavalla mihinkään alueelliseen tai globaaliin ilmastokokonaisuuteen, vaan ovat ihan omia pikku kupliaan sellaisen pienen soman lasikuvun sisällä. Toisessa lasikuvussa paistelee aurinko ja toisessa pikku lasikuvussa tulee vettä ja ne molemmat toimii ihan oman pikku logiikkansa mukaan.