Jos kiusasit jotain koulussa, oliko se kiusatun oma syy
Siis oletko ajatellut asiaa ollenkaam aikuisena, oliko se silloin tai vieläkin nykyään mielestäsi kiusatun oma syy.
Mitä kiusattu olisi voinut tehdä toisin ja jos olisi luokkakokous, olisisitko valmis jatkamaan samaa
Kommentit (26)
Minä kiusasin joskus siittä syystä kun vanhemmat oli eronneet ja luokkakaveri oli malli oppilas ja hikari ja äiti ja iskä aina mukana kaikessa. Itse olin aivan paska kaikissa kun no ei kiinnostanut muu kun tupakki ja alkoholi ja aivan kaikki muu paitsi koulu. No mun vanhempia ei kiinnostanu mikään minussa. Siksi kiusasin kaikkia muita. Olen Erittäin PAHOILLANI nyt kun olen jotakin kiusannut koulussa.
Ja ei ollut kiusatun oma syy vaan itse olin aivan mulkku. Kiitos vanhempieni välinpitämättömyys ja kaiki muu pask..a. Anteeksi kaikille jota kiusasin joskus 80 luvulla.
Ei ole koskaan oikein kiusata toista.
Ei mitään syytä. Surullista että yrittää oikeuttaa kiusaamista. Sen minkä toiselle annat niin sanoissa kun teoissa sen itsestäsi annat. Surullista.
Ei ollut kiusatun syy. Erottui vaan jotenkin muusta porukasta. Nykyisin voisi sanoa että hyvällä tavalla mutta silloin se oli erikoista. Kyse ei ole ulkonäköseikoista että olisi ollut kaunis tai ruma tms.
En edes tiedä kiusasinko suoraan tai epäsuoraan mutta henkilö jotenkin ärsytti minua suunnattomasti vaikka oli varmaan ihan ok ihminen.
Harmittaa jälkikäteen ja pyydän syvästi anteeksi. Kiusattu olen itsekin.
En suoranaisesti kiusannut, mutta yksi ulkoistettiin ystäväpiiristä ja yksinäinenhän siitä tuli.
Halusimme kahden ystäväni kanssa tutustua uuteen luokalle tulleeseen tyttöön ja otimme mukaan seuraamme. Tämä tyttö osoittautui kuitenkin niin oudoksi ja kummalliseksi, että emme jaksaneet häntä enää. Oli kuulemma kiusattu kaikissa muissa kouluissa, joissa oli käynyt yrittämässä. Puhui huutaen korkealta ja kovaa, epäili ja kyseenalaisti ihan kaikkia asioita, teki huomattavan epäloogisia johtopäätöksiä. Takertui ihmisiin, jotka esim. tervehtivät ystävällisesti, oletti sen tarkoittavan jotain sydänystävyyttä. Näin aikuisena ajatellen se ei tainnut olla ihan normaali.
Meillä oli sama juttu. Käsittääkseni nyt aikuisena hänellä onkin aika vaikeaa, kun ei tuota jatkuvaa kyttäämistä ja valittamista ja muiden ongelmiin hankkimista oikein hyvällä katsota missään. Missä koulussa olit?