Tämä kesä on tähän asti paras pitkään aikaan.
On ollut sadetta, pilvistä sekä sopivan lämmintä. Ei helteitä eikä ole ainakaan pariin viikkoon tulossa. Ihanaa
Kommentit (51)
Asteet eivät korkeanakaan haittaa kunhan on tuulen virettä sen verran etteivät hyttyset istu iholle.
Sepäs täydellistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään yli 25 asteen helteitä odottele, mutta 22-25 olisi hyvä.
Valitettavasti Suomessa nyt vaan on toisinaan kesiä, jolloin tuo 22-25 astettakin on tiukassa. Esim. Helsingissä ei ole aina ollut heinäkuussakaan yhtään hellepäivää eli yli 25 astetta.
Totta.
Muistan heinäkuun 2004 kun tulimme 2v:n kanssa etelän lämmöstä kotiin. 12 astetta ja vettä vaakatasossa. 3v:n tokaisu kun piti poistua koneesta vastasi varmaan kaikkien mielialaa: Mä en tuu. Mä lähden takas Epsaan VAIKKA KÄVELLEN!
Äitinsä tytär:)
Antaakin yhtä innokkaasti molempia reikiä :)
Viime päivät on ollut kylmä tuuli. Ei siitä 20 asteesta ole mitään iloa kun puhaltaa 10 metriä sekunnissa jäätävä tuuli. Olin aamupäivällä ulkona ja loppupäivän olen lämmitellyt kotona kahden täkin alla ja pipo päässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä odotan että sää lämpenee.
Joku 23-25 olisi paras.
Tänäänkun on tuullut Hesassa niin että tukka lähtee päästä.
Tuulinen sää on varmaan aika hankala, jos täytyy peruukki päässä liikkua.
Tämä on Suomen omavaraisuudelle aivan parasta - satonäkymät. Kerrankin onnea jossain asiassa.
Tämä on ollut just hyvä alkukesä! Kaikkialla on ihanan vihreää, ja lenkillekin on päässyt ilman vaaraa kuumuuteen läkähtymisestä. Kyllä niitä hellepäiviäkin ehtii vielä tulemaan, joten nautitaan nyt tästä!
Ihanan vehreää ja kaunista. Vielä kun heinäkuussa saisi muutaman asteen lisää lämpöä ettei koko vuotta tarvitsisi palella niin kaikki olisivat tyytyväisiä. Alkukesä viileämpää hellekammoisille ja keskikesä lämpimämpää vilukissoille. Kaikille jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan vehreää ja kaunista. Vielä kun heinäkuussa saisi muutaman asteen lisää lämpöä ettei koko vuotta tarvitsisi palella niin kaikki olisivat tyytyväisiä. Alkukesä viileämpää hellekammoisille ja keskikesä lämpimämpää vilukissoille. Kaikille jotakin.
Hellekammoisille 11kk sopivaa ja vilukissoille 1kk.
Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mietin että 1,5kk mennyt hukkaan jo kun ei tarkene olla ulkona mekossa tai bikineissä. Käyn kyllä uimassa mutta vesi 14 asteista. Ei mikään nautinto eikä tarkene tunnin vesijuoksua
Tänäänkin vain piipahtanut tekemässä välttämättömät pihatyöt kumppareissa ja takki tiukasti kiinni ettei jäätävä tuuli vie!
No, kohta etelään!
Oletko joutunut olemaan sisällä kaikki ihanat aurinkoiset parinkymmenen asteen lämpöiset hetket, joita toukokuun loppupuoliskolta lähtien on useina päivinä ollut käsittääkseni ympäri Suomea ehkä ulkosaaristoa ja Kilpisjärveä lukuun ottamatta, vai etkö vain ole kiinnittänyt ulkona ollessasi niihin hyvän sään hetkiin huomiota?
Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ei toukokuussa ollut yhtään 20 asteen päivää ja muutenkin ne on laskettavissa yhden käden sormin. Kesä on 2-3 viikkoa myöhässä ja mahtaako koskaan kunnolla alkaakaan.
Käyn monta kertaa viikossa avannossa karaistakseni itseäni mutta yhä vuosien jälkeenkin inhoan kylmää. Jos en 62v aikana ole oppinut siitä nauttimaan tuskin enää onnistun