Jos ei 10e/h brutto "paskaduuniin" kannattanut aikasemmin mennä, niin miten sitten nyt kun bensa, ruoka, sähkö, jne on kallistunut näin valtavasti?
Mietin vain että jos tuo raha ei ennen riittänyt ihmisarvoiseen elämään, niin miten sitten nyt?
Vuokrani on 860e, sen maksaa Kela tällä hetkellä koska olen työtön ja saan perustoimeentulotukea.
Lisäksi saan sen 510e käyttörahaa per kuukausi (ttt-perusosa)
Ei ole varaa mennä töihin noihin 10e/h "paskaduuneihin" näillä koko ajan kohoavilla peruselinkustannuksilla...Milloinkohan palkat nousevat?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
miksi olet toimeentulotuella etkä työkkärissä?
Olen myös työnhakija, ja saan työmarkkinatukea...Jos sitä tarkoitit?
ap
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on karenssi.
Ei noita tuntipalkkoja koroteta ikinä niin, että kannattaa käydä. Tuo n. 10 ekiä/tunti oli ok 20 vuotta sitten. Pitää olla kunnollinen kuukausi palkka tai ylitöitä reilusti, että työnteko kannattaa. 160h kk ei tienaa mitään säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on karenssi.
Edelleenkin saan kyllä työmarkkinatukea ja asumistukeakin, mutta kun vuokran maksamisen jälkeen jään reilusti alle ttt-perusosan.
ap
Aika kova vuokra sulla, muuta halvempaan läävään.
Vierailija kirjoitti:
Aika kova vuokra sulla, muuta halvempaan läävään.
Et näe ongelmaa siinä, että työttömällä on varaa asua leveämmin kuin työllisellä? Eli jos halajaa töihin niin pitää tinkiä elintasosta.
Ei noita kannatakaan tehdä muuten kuin muutama tunti viikossa, jolloin saa soviteltua päivärahaa.
Vielä vähemmän kannattaa mennä. Sossu ja Kela nuo korotukset maksaa, ei ne mua yhtään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita tuntipalkkoja koroteta ikinä niin, että kannattaa käydä. Tuo n. 10 ekiä/tunti oli ok 20 vuotta sitten. Pitää olla kunnollinen kuukausi palkka tai ylitöitä reilusti, että työnteko kannattaa. 160h kk ei tienaa mitään säästöjä.
Juu ei, koska tuohon päälle olet oikeutettu tt-tukeen. Nettotulot jää niin pieneksi. 1400e
Vierailija kirjoitti:
Ei noita kannatakaan tehdä muuten kuin muutama tunti viikossa, jolloin saa soviteltua päivärahaa.
Näin on. Jää vapaa-aikaakin mukavasti. 7-15 en tee näillä palkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tienasin 5v aikana kymppitonnin säästöön tekemällä 10e/h kesäisin ja hieman myös lukuvuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Jää vapaa-aikaakin mukavasti. 7-15 en tee näillä palkoilla.
Sama juttu. Tuntipalkkani on 11,50 ja teen kuukaudessa 30-40h. Työmarkkinatuki + palkka on kuukaudessa n.1000e käteen.
Älä narise täällä, vaan opiskele ammatti, josta maksetaan enempi. Koulutustarjontaa on vaikka kuinka paljon ja käytännössä ilmaiseksi tai hyvin halvalla.
20e pitäis olla minimipalkka näillä elinkustannuksilla.
millaisen asunnon pystyy ostamaan 1600e bruttotuloilla?
Tuon asenteen työntekijöitä ei kaivata työpaikoilla. Parempi, että jäät makaamaan kotisohvalle.
Lähihoitaja, tuntipalkka 12/h. Sairaanhoitaja 15/h
Miksi joku vielä ihmettelee, kun kukaan ei halua hoitajan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuon asenteen työntekijöitä ei kaivata työpaikoilla. Parempi, että jäät makaamaan kotisohvalle.
Itse olen aikoinaan (kun hintataso ei vielä ollut tämä) tehnyt noita kympin tunti hommia. Hirveää kitumista se oli silloinkin.