Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on vanhempien ihmisten seksi - siis 50+? Tekosiveät älkööt avatko!

Vierailija
04.02.2010 |

Olen itse 40+ iässä ja siksi joskus mietin tällaisia. Ja tulee se kaikille jossain vaiheessa eteen, ja tuskinpa kukaan haluaa, että seksielämä loppuu vaihdevuosien myötä kokonaan.

Vähenevätkö naisen seksihalut siis kovasti? Kuivaako paikat? Sattuuko? Orgasmiherkkyys?

Pakko kysyä, koska ikäihmisten (ärsyttävä termi, mutta tarkoitan siis 50+ ja sitä vanhemmat) seksistä puhutaan mediassa edelleen sievistellen ja kiertoilmauksin. Miten "kaunista" ja hellää se on... mutta missä vaiheessa se sellaiseksi "utuiseksi" muuttuu, meillä se on miehen kanssa ainakin vielä aika rajua ja suoraviivaista naimista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka täältä löytyisi lisää vastaajia

Vierailija
2/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos fyysisest vaivat ei estä. Eli naisella vaihdevuosioireet (niin henkiset kuin fyysiset) saadaan pysymään hallinnassa ja miehellä erektio. Ja tietysti se, että fyysinen kunto ja terveys pysyy sellaisena, että voi paukutella menemään ilman ongelmia. Toisaalta on vaikea kuvitella, että joku 80 v pari painaa tuntikausia hankalissa asennoissa ja roolivaatteisiin pukeutuneina :D Ehkä joku niin tekeekin, mutta en halua nähdä.

Aloin ajattelemaan minun mummoa roolivaatteissa ja raipan kanssa. Ihanaa, voihan sitä ilotella minkäikäisenä vain. Kiitos nauruista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole muuttunut yhtään "utuiseksi", samalla rajuudella se tapahtuu. Tosin ehkä harvemmin kuin nuorempana :)

Vierailija
4/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun löysin 78v isäni kuolinpesästä rekvisiittaa ja tuhmia filmejä:) Hänen ja 4 vuotta nuoremman tyttöystävän seksielämä oli ollut tämän ystävättären mukaan hyvää ja hellää. Mun mielestä aivan mahtavaa!

Vierailija
5/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehillä sitten hyytyy. kai se on yksilöllistä.

Vierailija
6/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen kanssa, jonka nuorempi rakastaja olen, se on ihan samanlaista kuin nuorempienkin kanssa. Ehkä ei jaksa samalla lailla taipua asentoihin, mutta miksikäs se muuttuisi? Tuo utuisuus ja hellyys vs raju ja suoraviivaisuus riippuu ihmisistä,. Joku 20 v saattaa haluta vain sitä hempeyttä kun toinen 40 v tietää ja tuntee itsensä ja siksi piiskailee...

Vierailija
7/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden aikana, me sovitaan fyysisesti mielettömän hyvin yhteen, ja seksi on pitänyt meidät yhdessä kun mikää muu ei ole ollut yhdistävä tekijä, silloin kun on mennyt huonosti. Mulla ei ole vielä mitää vaihdevuosioireita, olen 53+.

Vierailija
8/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v ja naida napsautan ekaa kertaa 50-vuotiaana.

epäilen, ettei se mikskään muutu.

Vierailija
9/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v ja naida napsautan ekaa kertaa 50-vuotiaana. epäilen, ettei se mikskään muutu.

Olen miettinyt, että onko toimittajat itse vielä niin nuoria, että eivät oikein uskalla päästää pääkoppaansa ajatusta äitinsä ikäisistä ihmisistä naimassa vai mikä siinä on, ettei siitä voida puhua SEKSINÄ vaan jonain hämäränä hellyyden ilmaisuna.

heh.

Onko sinulla jo vaihdevuodet päällä? Miten vaikuttaa, jos on?

ap

Vierailija
10/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos fyysisest vaivat ei estä. Eli naisella vaihdevuosioireet (niin henkiset kuin fyysiset) saadaan pysymään hallinnassa ja miehellä erektio. Ja tietysti se, että fyysinen kunto ja terveys pysyy sellaisena, että voi paukutella menemään ilman ongelmia.

Toisaalta on vaikea kuvitella, että joku 80 v pari painaa tuntikausia hankalissa asennoissa ja roolivaatteisiin pukeutuneina :D Ehkä joku niin tekeekin, mutta en halua nähdä.

Vierailija
11/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaihdevuosia vielä, voi olla, että myöhäinen lapsen saanti siirtää niiden alkua. ja oma äitikin oli jo yli 50 v, kun sillä alkoi.

elän ihan "normaalia" elämää.

Vierailija
12/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos fyysisest vaivat ei estä. Eli naisella vaihdevuosioireet (niin henkiset kuin fyysiset) saadaan pysymään hallinnassa ja miehellä erektio. Ja tietysti se, että fyysinen kunto ja terveys pysyy sellaisena, että voi paukutella menemään ilman ongelmia.

Toisaalta on vaikea kuvitella, että joku 80 v pari painaa tuntikausia hankalissa asennoissa ja roolivaatteisiin pukeutuneina :D Ehkä joku niin tekeekin, mutta en halua nähdä.

Vierailija
13/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42 vuotta vanha ja vasta nyt seksielämä on sitä, mitä sen kai pitäisi olla. Kai siihen vaikutti myös "se oikea mies", mutta ihan eri tavalla nautin seksistä entiseen verrattuna. Älä huoli, varmaankin hormonivalmisteilla voidaan auttaa aika pitkälle, jos niitä vaan uskaltaa ottaa. Ja kyllä se oikea rakkaus vie muutenkin pitkälle..

Vierailija
14/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan nuori mitä seksinharrastamiseen tulee. Utuisesta hellyydestä tulee tosiaa mieleen ehkä 80-vuotias pariskunta.

Vierailija
15/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että haluja on vähemmän ja orgasmin saaminen kestää hiukan pidempään. Voi olla, että pitkä avioliittokin vähentää sitä seksuaalista jännitettä. Mutta ei se seksistä erilaista sinällään tee. Olen apn kanssa samaa mieltä, aika tekosiveää se ikääntyvien seksistä puhuminen on. Seksi on ikään kuin vain 20-40-vuotiaiden, lapsentekoiässä olevien heterojen oikeus, nuorten/vanhojen/vammaisten/seksuaalisten vähemmistöjen seksistä ei puhuta vieläkään valtamediassa suoraan.

Se on tabu.

-54v.-

Vierailija
16/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42 vuotta vanha ja vasta nyt seksielämä on sitä, mitä sen kai pitäisi olla. Kai siihen vaikutti myös "se oikea mies", mutta ihan eri tavalla nautin seksistä entiseen verrattuna. Älä huoli, varmaankin hormonivalmisteilla voidaan auttaa aika pitkälle, jos niitä vaan uskaltaa ottaa. Ja kyllä se oikea rakkaus vie muutenkin pitkälle..

Olen sinua vuoden vanhempi, ja nautin seksistä. Enkä ole huolissani yhtään mistään, ainoastaan haluan herättää suoraa keskustelua aiheesta, joka koskee meitä kaikkia jossain vaiheessa.

ap

Vierailija
17/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun kuvittelin että ikäihmisiä on 80+ ihmiset.

se suurin muutos tulee vaihdevuosien aikaan. Se, missä vaiheessa muu fyysinen kunto muuttuu, on niin hurjan yksilöllistä. Sydänvika voi olla parikymppiselläkin.

Siksi kysymykseni koskee nyt vaihdevuosissa olevia/sen ylittäneitä. Ja en muistaakseni ole varsinaisesti puhunut ikäihmisistä (tai jos olen, se on ollut lapsus), vaan vanhemmista, ja lisännyt puhuvani 50+-ikäisistä.

Täällä varmaankin on hyvin niukasti kahdeksankymppisiä...

ap

Vierailija
18/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu sinänsä on hyvää ja entisellään ainakin meillä, mutta kiinnostus laskee. Ei miellä itseään tai miestään kovin seksuaaliseksi olennoksi, moni muu fyysinen nautinto ajaa edelle.

Yksilöllistä tämä, mutta näin koen itse.

(56-vuotias)

Vierailija
19/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhtikuussa kun olen täyttänyt 50v. Enpä usko että paljoakaan muuttuu... sen verran tiedän että 40+ seksi on ollut paljon täydellisempää ja nautinnollisempaa kuin koskaan aiemmin. Kaikkea löytyy rajua ja hellää tarpeen mukaan. ja vaikka joka päivä jos ehtisi ja jaksaisi.

Vaihdevuodet on alkaneet mutta miksi ne vaikuttais seksin määrään tai laatuun? Itse käytän paikallista hormonitablettia vahvistamaan limakalvoja 1-2 x viikossa (meinasi tulla hiivavaivoja). Muuta en ole tarvinnut.

Vierailija
20/30 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet on alkaneet mutta miksi ne vaikuttais seksin määrään tai laatuun? Itse käytän paikallista hormonitablettia vahvistamaan limakalvoja 1-2 x viikossa (meinasi tulla hiivavaivoja). Muuta en ole tarvinnut.

eikä sitä joka tapauksessa loppuikää kukaan voi käyttää.

Hyvä, jos ei ole vaikuttanut sinulla. Lisää kokemuksia!

ap