Mitä mä syön
Kun kaapissa ei oo yhtään mitään. Oon kuukauden eläny nollabudjetilla. Eli kuiva-ainevarastotkin alkaa olla käytetty.
Tyhjät pullot ja tölkit viety jo. Vinkkejä?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Mene leipäjonoon ja/tai pyydä diakoniasta tai pelastusarmeijasta ruoka-apua.
Katsonut jo kaikki infon asiaan liittyen. Seurakunnat (hellarit ja normi evl) keskeyttäneet/lopettaneet ruokajaon ja auttavat nyt Ukrainasta tänne muuttaneita.
Lähin ruokajonoon on 60km päässä. Autoa ei ole.
Onko ketään läheistä, joka voisi auttaa?
Soita sinne Diakoniatoimistoon. Täältä luulisi että saisi apua.
Joku seurakunta paikkakunnalla? Sinnekin voi soittaa ja sanoa, että on hätätilanne.
Vaikka seurakunnat olisivat keskeyttäneet ruokajaon, he varmaan auttavat hädässä olevaa. Soita niin moneen paikkaan, että saat avun. Voimia!
Mä olen jo kartottanut kaikki viralliset. Tt tukea en saa. Ruoka-apua en saa. Srk diakoni ottaa vastaan ajanvarauksella torstaisin. Saan rahaa perjantaina. Näin toimii yhteiskunnan turvaverkko, että jos yleensä hoidat omat asiasi niin sen kerran kun tarvitsisit apua, tarjotaan ei oota. Tää on aika turhauttavaa.
entäpä sosiaalitoimisto, harkinnanvarainen toimeentulo? oletko kysynyt?
Vierailija kirjoitti:
entäpä sosiaalitoimisto, harkinnanvarainen toimeentulo? oletko kysynyt?
Olen kysynyt. Edellyttää kielteisen päätöksen perustttuesta. Sen saamiseen menee viikko. Ei auta tähän hätään.
Onko lähellä helluntai-tai vapaaseurakunta? Soita sinne. Kerro, ettei ole yhtään ruokaa moniin päiviin.
Jos muu ei auta, niin pullojen etsintä tai roskisten dyykkaus tai kerro kivalle naapurille tilanteestasi.
Olen tosi pahoillani puolestasi. Ei saisi tapahtua tämmöistä, että avun saanti on niin vaikeaa.
Käy dyykkaamassa pikaruokapaikkojen roskiksista.
Jos on luottotiedot niin ota vaikka 20e pikavippiä. Kun sen peruu 14 päivän kuluessa ja maksaa kokonaan takaisin niin ei mene edes kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Minkä pikaruokapaikkojen? Ei täällä sellasia ole. Eikä vapaaseurakuntaa. Evl ja helluntaiseurakuntiin olen ollut yhteydessä, he kohdistavat nyt apunsa Ukrainasta tulleille. Sossuun olin yhteydessä. Ei apua. Naapureita en tunne. Ainoat tutut täällä on työkaverit. Ja heille en missään nimessä aio puhua. Työpaikka on yksi juorupesä. Mieluummin vaikka kuolen nälkään kun olen kahvitauon makein juoru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä pikaruokapaikkojen? Ei täällä sellasia ole. Eikä vapaaseurakuntaa. Evl ja helluntaiseurakuntiin olen ollut yhteydessä, he kohdistavat nyt apunsa Ukrainasta tulleille. Sossuun olin yhteydessä. Ei apua. Naapureita en tunne. Ainoat tutut täällä on työkaverit. Ja heille en missään nimessä aio puhua. Työpaikka on yksi juorupesä. Mieluummin vaikka kuolen nälkään kun olen kahvitauon makein juoru.
Tuo on hyvä, että nykyään autetaan vain Ukrainasta tulleita.
Miten aikuisella ihmisellä voi olla rahat lopussa ? Elät yli varojesi jatkuvasti. Pitää kuluttaa siten, että tulee enemmän kuin menee, vaikka olisi pelkkä toimeentulotuki tulon lähteenä.
Kun rahaa tulee, ostat makaronia varastoon. Perehdy villiyrtteihin.
Soita Kriisipuhelin 09 2525 0111.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsonut jo kaikki infon asiaan liittyen. Seurakunnat (hellarit ja normi evl) keskeyttäneet/lopettaneet ruokajaon ja auttavat nyt Ukrainasta tänne muuttaneita.
Lähin ruokajonoon on 60km päässä. Autoa ei ole.
tämä on muuten outoa, ja samoin on mun kotipaikkakunnalla
kukaan ei enää piittaa kotimaan köyhistä mutta ukrainalaisille kannetaan ruoatkin kotiin ja kaupat lahjoittaa niille ilmaiseksi tuhansien arvoisia telkkareita ja sähköpyöriä
ei mene jakeluun
Miten menee, ap? Oletko saanut mitään apua?
Jos juot vain vettä, syö vähän suolaa myös.
Huudan Taivaan Isän puoleen vuoksesi.