SARASTIA ja palkat. Oletteko saaneet maksamattomat palkat?
Itse olen jo odottanut 1,5kk loppuja saatavia. Palkkoihin olen soittanut useamman kerran ja asia luvattu laittaa eteenpäin, mutta mitään ei kuulu. Tässä mietin, olisinko jo yhteydessä liittoon?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli juttua, että Helsingin kaupunki ite töpeksi kun ei perehtynyt hyvin Sarastian järjestelmään. Helsingin kaupunki on suurin työnantaja ja heille on erikseen räätälöity järjestelmä joka ollut montakymmentä vuotta käytössä. Nyt ottivat järjestelmän Sarastialta, eikä palkat taivu järjestelmään. Sarastia ei maksa palkkoja. Suu vaahdossa haukutaan väärää puuta, eikä jakseta perehtyä asioihin.
Kyllähän siinä ohjelmassakin on ollut paljon vikaa, mitä itse olen tästä keissistä lukenut. Sarastia on vielä luvannut, että heidän järjestelmänsä taipuu tuollaiselle massalle palkkoja. On nyt haukannut liian ison palan.
Helsingin kaupunkia ei varmasti muut vaihtoehdot edes kiinnostaneet. Justhan oli Ylessä juttua tästä, että sillä naurettavan pienellä omistusosuudella kiersivät velvollisuuksiaan.
Helsingin kaupunki on kuitenkin päävastuussa, ei kukaan ole pakottanut ottamaan järjestelmää Sarastialta. Vastuuta ei voi vierittää muille.
Missä ohjelmassa ei olisi vikaa? Aina kun siirrytään uusiin ohjelmiin, niin aina alussa on lastentauteja paljon. Näin se vain menee, vaikka ei saisi mennä.
Teen itse puhelintyötä, ja puhelinjärjestelmä vaihtui. Nyt ei tule edes puhelut läpi ollenkaan, että näin, mutta eipä tuo haittaa kun liksa tulee siitä ettei tee töitä. En tajua sitä miksi firmat jatkuvasti vaihtaa järjestelmiä, ilmeisesti otetaan aina se halvin tms.
Vierailija kirjoitti:
Missä ohjelmassa ei olisi vikaa? Aina kun siirrytään uusiin ohjelmiin, niin aina alussa on lastentauteja paljon. Näin se vain menee, vaikka ei saisi mennä.
Lastentauteja ohjelmassa? Onko Sarastia alkanut kehittää ohjelmistoja?
En ole saanut ollenkaan palkkoja huhtikuun jälkeen. Pinna paloi ja irtisanoin itseni viime viikolla Helsingin kaupungilta, koska en halua työskennellä ilmaiseksi missään, olipa kyseessä julkinen tai yksityinen sektori. Palkkojen maksamatta jättäminen on huijausta ja työsopimuksen rikkomista. Huijareiden paikka on minun mielestäni vankilassa, mutta oletan, että julkisella sektorilla kukaan ei vastaa mistään ja homma saa jatkua. Minä olen tehnyt jo reilut 3 kuukautta palkatta töitä, joten joustin jo liikaakin. Työkkäristä luvattiin jo, ettei tule karenssia, vaan irtisanoutumiseen on hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli juttua, että Helsingin kaupunki ite töpeksi kun ei perehtynyt hyvin Sarastian järjestelmään. Helsingin kaupunki on suurin työnantaja ja heille on erikseen räätälöity järjestelmä joka ollut montakymmentä vuotta käytössä. Nyt ottivat järjestelmän Sarastialta, eikä palkat taivu järjestelmään. Sarastia ei maksa palkkoja. Suu vaahdossa haukutaan väärää puuta, eikä jakseta perehtyä asioihin.
Kyllähän siinä ohjelmassakin on ollut paljon vikaa, mitä itse olen tästä keissistä lukenut. Sarastia on vielä luvannut, että heidän järjestelmänsä taipuu tuollaiselle massalle palkkoja. On nyt haukannut liian ison palan.
Helsingin kaupunkia ei varmasti muut vaihtoehdot edes kiinnostaneet. Justhan oli Ylessä juttua tästä, että sillä naurettavan pienellä omistusosuudella kiersivät velvollisuuksiaan.Helsingin kaupunki on kuitenkin päävastuussa, ei kukaan ole pakottanut ottamaan järjestelmää Sarastialta. Vastuuta ei voi vierittää muille.
Vastuu voi jakaantua useammalle taholle. Kuten uskon nyt tässä tapauksessa olevan. Ei ole vain yhtä ainoaa syyllistä, vaan molemmat ovat tahollaan tehneet väärin.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut ollenkaan palkkoja huhtikuun jälkeen. Pinna paloi ja irtisanoin itseni viime viikolla Helsingin kaupungilta, koska en halua työskennellä ilmaiseksi missään, olipa kyseessä julkinen tai yksityinen sektori. Palkkojen maksamatta jättäminen on huijausta ja työsopimuksen rikkomista. Huijareiden paikka on minun mielestäni vankilassa, mutta oletan, että julkisella sektorilla kukaan ei vastaa mistään ja homma saa jatkua. Minä olen tehnyt jo reilut 3 kuukautta palkatta töitä, joten joustin jo liikaakin. Työkkäristä luvattiin jo, ettei tule karenssia, vaan irtisanoutumiseen on hyvä syy.
Muista vaatia myös odotusajan palkkaa, jos lopputili ei tule ajallaan ja oikein. Sitä voi vaatia 6 päivältä.
Muistakaa myös, että palkanlaskijat ovat todella uupuneita tämän tilanteen takia, mutta yrittävät parhaansa. Liian vähän palkanlaskijoita oli jo viime vuonna ennen Sarastiaan siirtymistä, ja tästä johtokin tiesi. Väkeä vähennetty ihan tarkoituksella jo useamman vuoden ajan, koska "automaation myötä palkanlaskenta helpottuu". Tässä johto ei ottanut huomioon ollenkaan siirtymäaikaa eikä otettu huomioon sitä, että mitä jos ohjelma onkin täysi susi. Palkansaajathan tässä kärsii kuitenkin eniten.
Helsinki laskee ja maksaa palkat. Sarastia on vain bulvaani joka on välittänyt Accountor nimisen Mepco ohjelmiston Helsingille käyttöön. Ehkä todellista syyllistä hakiessa pitää aloittaa Aasta.
Tämän tapauksen myötä ihmisten tyhmyys ainakin korostui. SARASTIAAAAAAAA, SUU VAAHDOSSA, SARASTIIAAAAAAAA. Voi pyhä morjens. Helsinki maksaa edelleen Helsingin kaupungin työntekijöille palkat itse. Miten tällaiset ihmiset osaa hoitaa edes lasta, jos eivät tiedä edes sitä mistä oma palkka tulee. Ja sitten vingutaan ja haukutaan väärää puuta. Eihän Hesalaisissa mukamas koskaan mitään vikaa ole, hah hah. Niin kyllästynyt jo koko tähän aiheeseen.
Terveisin Lappilainen
Kauniainen siirtyi myös tähän sarastiaan ja yllättäen nyt palkkoja ei saanut kukaan. Perjantaina piti tulla palkat ja kuulemma sarastiassa ongelmaa joka selvitetään ensi viikolla. En voi uskoa että tämä kyseinen järjestelmä on otettu käyttöön Helsingin palkkasotkuista huolimatta. Mikä siellä mättää
Eikös siellä ole ollut jo monta kuukautta Sarastia käytössä?
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5417319
Kauniainen otti Helsingin kaaokseen ajaneen Sarastian käyttöön: palkat varauduttiin jopa maksamaan pankkisiirtoina.
Helsingin kaupunkia ei varmasti muut vaihtoehdot edes kiinnostaneet. Justhan oli Ylessä juttua tästä, että sillä naurettavan pienellä omistusosuudella kiersivät velvollisuuksiaan.