Kaupan alan työntekijä, oletko pyytänyt suurempaa palkkaa kuin tessin taulukkopalkka?
Kuinka paljon suurempaa palkkaa olet pyytänyt? Saitko?
Kommentit (9)
Kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa automaation vuoksi seuraavan 8 vuoden aikana.
Ja tänä ja ensi vuonna irtisanotaan, kun ihmisten rahat menevät perustarpeisiin.
Myös siksi irtisanotaan, että eläkeläisiä on paljon ja heitä kuolee paljon, pelkästään tammikuussa kuoli yli 5000 ihmistä.
Taulukkopalkka olis ollu 13,15 siis tunnilta. Pyysin 15 euroa/tunti ja sain :) perustelin pitkällä kokemuksella ja iltalisien puuttumisella (liike kiinni klo 19) sekä sunnuntailisän puuttumisella.
Meillä nauretaan jos pyytää yhtään mitään.
Näistä pitäisi ihan koulussa opettaa. Esimerkiksi putkimiehet ja sähkömiehet ovat jo iät ajat osanneet hinnoitella itsensä oikein kun töitä on riittänyt.. Koronan jälkimainingeissa varsinkin mara -ala kärsii työvoimapulasta, mutta en oikein tiedä, mitä kehtaisi pyytää tuntipalkaksi.
Oon aika varma että suurin osa kaupan alalla tyytyy mukisematta siihen mitä tessissä lukee. Vaikka tosiaan sehän on vain se vähimmäispalkka, jonka liitot ovat neuvotelleet. Jotenkin siitä on kuitenkin tullut se oikea palkka eikä kukaan pyydä korkeampaa palkkaa vaikka omaisikin erityistaitoja.
Tämähän se akkavaltaisten työpaikkojen ongelma on kun ollaan kynnysmattoja eikä vaadita yhtään mitään minimin päälle.
Ei ole kukaan koskaan edes kysynyt palkkatoivetta joten taulukon mukaan on menty.
Minulla on n. 1000e koekeampi palkka. Pyysin 1500 korkeampaa ja lopputulos neuvottelujen jälkeen oli +1000e. Työnantajan moka, kun koulutti ainoastaan minut hoitamaan tiettyä tehtäväkenttää ja tarjosi samalla minulle hyvän neuvotteluvaltin.