Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SARASTIA ja palkat. Oletteko saaneet maksamattomat palkat?

Vierailija
13.06.2022 |

Itse olen jo odottanut 1,5kk loppuja saatavia. Palkkoihin olen soittanut useamman kerran ja asia luvattu laittaa eteenpäin, mutta mitään ei kuulu. Tässä mietin, olisinko jo yhteydessä liittoon?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas jonotetaan palkkoihin. Prkl sanon minä!!!

Vierailija
2/33 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni palkanmaksuissa on 3kk suoja aika, sitten voinet tehdä tuosta petos syytteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarastia on aivan peestä!

Vierailija
4/33 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös palkat makseta 15. päivä?

Kun katsoo Sarastian kotisivuja niin vaikuttaa että firma on super-hyper ihmeellinen ja osaava

Vierailija
5/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle piti palkka tulla kanssa 15.6., ei ole edelleenkään tilillä. Myöskään palkkalaskelmaa ei ole tullut ja se on aina tullut 2-3pv ennen palkanmaksua. Kukaan ei vastaa puhelimeen tai netin kautta yhteydenottoihin

Vierailija
7/33 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä jotain hämärää. 🤬

Onkohan tällä kansliapäälliköllä puhtaat jauhot pussissaan? Epäilen. Hän liittyy myös siihen Meilahden huvilajupakkaan josta A. Sinnemäkeä on myös syytetty.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/df15c3be-5dd6-4ef2-80c3-42e586e14…

Vierailija
8/33 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vihdoin omani. Tekevät nyt viikonloppuisinkin töitä siellä, että saavat ihmisille maksettua palkkansa. En tosin tiedä miten pitkät jonot edelleen on, toivottavasti saatte omanne pian. :(

Vierailija
9/33 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa tässä tapauksessa se, että mitä jos on pienipalkkainen ja säästöt syö aina joku hajoava pesukone tai kolmas sänkyyn kaatanut koronatauti putkeen ja sitä maankuulua bufferia ei ole tilillä ja palkka jää saamatta, niin:

1. onko minulla velvoite tehdä töitä työnantajan lukuun vai voinko ottaa keikkatyötä?

2. Jos joudun käyttämään luottokorttia elämiseen niin täytyykö palkan myöhässä maksaneen korvata syntyneet kulut?

Vierailija
10/33 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hoidetaan heti, kun pystytään. Et ole ainoa, jolta on osa palkasta jäänyt saamatta, joten kymmenet yhteydenotot eivät auta. Hidastaa vaan.

Vierailija
11/33 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tekisi minuuttiakaan töitä sen jälkeen jos palkka ei näkyisi palkkapäivänä.

Vierailija
12/33 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008980174.html

Hellsingin henkilöstöpolitiikan johtaja Asta Enroosin mukaan palkkavirheiden käsittelyssä meni kesäkuussa keskimäärin 6,5 päivää, eli viikon odottelun jälkeen palkka pitäisi olla tilillä.

Vierailija
13/33 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarastian 2021 tilinpäätöksen taseessa on:

varaus korvauksiin  n. 330 000e

ja oikeudenkäyntivaraus 38 000e

Vierailija
14/33 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea torkkupeitto Vartiainen johtaa ja juoksee ulkomailla.

Vierailija
15/33 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että teidän palkat on väärin, kun faktatkin jo pielessä. Sarastia EI MAKSA EIKÄ LASKE Helsingin kaupungin työntekijöiden palkkoja vaan Helsingin kaupunki on ottanut vain järjestelmän heiltä. Palkat tulee aivan muualta.

Vierailija
16/33 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosi sitten vakuutus alalla ja palkat tuli Sillalta, jolla paljon virheitä maksuissa, mutta aika paljon myös työntekijät itse syötti työaikatietoja väärin. Itselläni ei koskaan ollut palkat pielessä.

Vierailija
17/33 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, että teidän palkat on väärin, kun faktatkin jo pielessä. Sarastia EI MAKSA EIKÄ LASKE Helsingin kaupungin työntekijöiden palkkoja vaan Helsingin kaupunki on ottanut vain järjestelmän heiltä. Palkat tulee aivan muualta.

Itelläs on faktat pielessä, kun kuvittelet palkansaajien väärinkäsityksen vaikuttavan heidän palkkojensa maksuun.

Vierailija
18/33 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosi sitten vakuutus alalla ja palkat tuli Sillalta, jolla paljon virheitä maksuissa, mutta aika paljon myös työntekijät itse syötti työaikatietoja väärin. Itselläni ei koskaan ollut palkat pielessä.

Jep. Paljon on pielessä jo työaikakirjauksissa ja siinä, että poissaoloja ei merkitä oikein. Eihän sellaisesta lähtökohdasta voi seuratakaa mitään muuta kuin virheellisesti maksettuja palkkoja.

Vierailija
19/33 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli juttua, että Helsingin kaupunki ite töpeksi kun ei perehtynyt hyvin Sarastian järjestelmään. Helsingin kaupunki on suurin työnantaja ja heille on erikseen räätälöity järjestelmä joka ollut  montakymmentä vuotta käytössä. Nyt ottivat järjestelmän Sarastialta, eikä palkat taivu järjestelmään. Sarastia ei maksa palkkoja. Suu vaahdossa haukutaan väärää puuta, eikä jakseta perehtyä asioihin. 

Vierailija
20/33 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Paljon on pielessä jo työaikakirjauksissa ja siinä, että poissaoloja ei merkitä oikein. Eihän sellaisesta lähtökohdasta voi seuratakaa mitään muuta kuin virheellisesti maksettuja palkkoja.

Jep, entisessä työpaikassani jotkut työntekijät oikein leuhki sillä, ettei jaksa merkitä ylityötunteja jos kyse on vain muutamista minuuteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi