SARASTIA ja palkat. Oletteko saaneet maksamattomat palkat?
Itse olen jo odottanut 1,5kk loppuja saatavia. Palkkoihin olen soittanut useamman kerran ja asia luvattu laittaa eteenpäin, mutta mitään ei kuulu. Tässä mietin, olisinko jo yhteydessä liittoon?
Kommentit (33)
Käsittääkseni palkanmaksuissa on 3kk suoja aika, sitten voinet tehdä tuosta petos syytteen.
eikös palkat makseta 15. päivä?
Kun katsoo Sarastian kotisivuja niin vaikuttaa että firma on super-hyper ihmeellinen ja osaava
Mulle piti palkka tulla kanssa 15.6., ei ole edelleenkään tilillä. Myöskään palkkalaskelmaa ei ole tullut ja se on aina tullut 2-3pv ennen palkanmaksua. Kukaan ei vastaa puhelimeen tai netin kautta yhteydenottoihin
Tässä on kyllä jotain hämärää. 🤬
Onkohan tällä kansliapäälliköllä puhtaat jauhot pussissaan? Epäilen. Hän liittyy myös siihen Meilahden huvilajupakkaan josta A. Sinnemäkeä on myös syytetty.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/df15c3be-5dd6-4ef2-80c3-42e586e14…
Mä sain vihdoin omani. Tekevät nyt viikonloppuisinkin töitä siellä, että saavat ihmisille maksettua palkkansa. En tosin tiedä miten pitkät jonot edelleen on, toivottavasti saatte omanne pian. :(
Mua kiinnostaa tässä tapauksessa se, että mitä jos on pienipalkkainen ja säästöt syö aina joku hajoava pesukone tai kolmas sänkyyn kaatanut koronatauti putkeen ja sitä maankuulua bufferia ei ole tilillä ja palkka jää saamatta, niin:
1. onko minulla velvoite tehdä töitä työnantajan lukuun vai voinko ottaa keikkatyötä?
2. Jos joudun käyttämään luottokorttia elämiseen niin täytyykö palkan myöhässä maksaneen korvata syntyneet kulut?
Kyllä ne hoidetaan heti, kun pystytään. Et ole ainoa, jolta on osa palkasta jäänyt saamatta, joten kymmenet yhteydenotot eivät auta. Hidastaa vaan.
Itse en tekisi minuuttiakaan töitä sen jälkeen jos palkka ei näkyisi palkkapäivänä.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008980174.html
Hellsingin henkilöstöpolitiikan johtaja Asta Enroosin mukaan palkkavirheiden käsittelyssä meni kesäkuussa keskimäärin 6,5 päivää, eli viikon odottelun jälkeen palkka pitäisi olla tilillä.
Sarastian 2021 tilinpäätöksen taseessa on:
varaus korvauksiin n. 330 000e
ja oikeudenkäyntivaraus 38 000e
Surkea torkkupeitto Vartiainen johtaa ja juoksee ulkomailla.
En yhtään ihmettele, että teidän palkat on väärin, kun faktatkin jo pielessä. Sarastia EI MAKSA EIKÄ LASKE Helsingin kaupungin työntekijöiden palkkoja vaan Helsingin kaupunki on ottanut vain järjestelmän heiltä. Palkat tulee aivan muualta.
Olin vuosi sitten vakuutus alalla ja palkat tuli Sillalta, jolla paljon virheitä maksuissa, mutta aika paljon myös työntekijät itse syötti työaikatietoja väärin. Itselläni ei koskaan ollut palkat pielessä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että teidän palkat on väärin, kun faktatkin jo pielessä. Sarastia EI MAKSA EIKÄ LASKE Helsingin kaupungin työntekijöiden palkkoja vaan Helsingin kaupunki on ottanut vain järjestelmän heiltä. Palkat tulee aivan muualta.
Itelläs on faktat pielessä, kun kuvittelet palkansaajien väärinkäsityksen vaikuttavan heidän palkkojensa maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosi sitten vakuutus alalla ja palkat tuli Sillalta, jolla paljon virheitä maksuissa, mutta aika paljon myös työntekijät itse syötti työaikatietoja väärin. Itselläni ei koskaan ollut palkat pielessä.
Jep. Paljon on pielessä jo työaikakirjauksissa ja siinä, että poissaoloja ei merkitä oikein. Eihän sellaisesta lähtökohdasta voi seuratakaa mitään muuta kuin virheellisesti maksettuja palkkoja.
Jossain oli juttua, että Helsingin kaupunki ite töpeksi kun ei perehtynyt hyvin Sarastian järjestelmään. Helsingin kaupunki on suurin työnantaja ja heille on erikseen räätälöity järjestelmä joka ollut montakymmentä vuotta käytössä. Nyt ottivat järjestelmän Sarastialta, eikä palkat taivu järjestelmään. Sarastia ei maksa palkkoja. Suu vaahdossa haukutaan väärää puuta, eikä jakseta perehtyä asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Paljon on pielessä jo työaikakirjauksissa ja siinä, että poissaoloja ei merkitä oikein. Eihän sellaisesta lähtökohdasta voi seuratakaa mitään muuta kuin virheellisesti maksettuja palkkoja.
Jep, entisessä työpaikassani jotkut työntekijät oikein leuhki sillä, ettei jaksa merkitä ylityötunteja jos kyse on vain muutamista minuuteista.
Ja taas jonotetaan palkkoihin. Prkl sanon minä!!!