Paljonko maksaisit 12v lapsenvahdille 3-vuotiaan viihdyttämisestä/tunti?
Kyse siis pelkästään seuraneitinä olosta, mitään hoidollista ei hommaan sisälly ja itse olen koko ajan pihapiirissä saatavilla. Ideana lähinnä se että 12v leikkii 3-vuotiaan kanssa ettei muksu roiku puntissani koko ajan kun teen pihalla hommia jne. Mikä olisi mielestänne kohtuullinen korvaus/h?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin noh, tämä 12-vuotias ei nyt varmaan tee tätä päivittäin, vaan kyse on yksittäisitä kerroista, joten meilestäni 10e tunti on hyvä korvaus. 30 euroa on iso raha tuon ikäiselle.
10 euroa tunnista on älytön summa tuon ikäiselle. Koulutettu MLL:n tai 4H:n lapsenvahti saa vähemmän.
Yksittäisestä kerrasta ei ole.
Yksittäisiä kertoja nuo em. järjestöjen lapsenvahditkin töissä on, eikä kuukausipalkalla🤦
Kyllä 12v on aivan liian nuori huolehtimaan 3v kuin hetkellisesti, sillä hän on itsekin vielä lapsi ja tarvitsee aikuisen huolenpitoa.
En ikimaailmassa antaisi 3v 12v vastuulle, koska tuonikäisen huomiokyky ja järki ei ole vielä kehityttunyt ja asettaa 3v vaaraan.
Ja lapsityövoiman käyttö ei ole sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet aikuiset saa palkkatyöstään sen kympin tunti. Joten aika ylimitoitettu taksa 12-vuotiaalle pelkästä leikkikaverina olosta.
Toisaalta lapsityövoiman hyväksikäyttöä kympilläkin. Toisaalta 12-vuotias paremmassa asemassa, ei tarvitse maksaa veroja eikä tuollaista ole kiellettykään, isot firmat ei käytännössä saa ottaa töihin kuitenkaan.[/quote
Mistä oletus, ettei 12v tarvitse maksaa veroja.
Verovelvollisuus koskee kaikenikäisiä, oli 5v tai 15v.
Ei kannata hankkia lapsia, jos tarvitsee lapselle seuraneidin siksi ajaksi, kun äiti tekee niinkin arkisia askareita kuin puutarhatöitä.
Olen yleensä näissä rahaketjuissa se, joka maksaa enemmän, mutta nyt olen sitä mieltä, etten todellakaan maksaisi kymppiä tunti. Aikuinen saa kympin tunti.
Olen nähnyt, mitä tällainen löysä ansaitseminen tekee ihmiselle. Täysi-ikäisenä eiviitsitä mennä töihin, kun 12 e/h on liian huono palkka hanttihommasta. Tai toinen sanoi, ettei koskaan aio mennä töihin omalle alalleen, kun lähtöpalkka 16 e h on liian pieni.
Terveisiä Espoosta.
Onko ap kyllästynyt lapseensa? Väsynyt ja ylikuormittunut?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hankkia lapsia, jos tarvitsee lapselle seuraneidin siksi ajaksi, kun äiti tekee niinkin arkisia askareita kuin puutarhatöitä.
Kyllä lapselle tekee hyvää olla välillä muidenkin kuin äitinsä seurassa!
5 euroa olisi varmasti hyvä korvaus.
Ei 12-vuotiaalle makseta kymmentä euroa tunnilta käteen lapsen leikkiseurana toimimisesta. Ap:lla on joku muu ongelma.
Onko se vaikeus selvitä ihan arkisista askareista, ja siitä mies moittii? Ja äiti syyttää aikaansaamattomuudestaan puntissa roikkuvaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten äiti leikkaa ruohoa jos 3v karkaa kokoajan tai kiipeilee jossain puussa tai on päällään ojassa?
Ensinnäkin 12 vuotias on liian nuori katsomaan pikkulapsen perään edes noin pihapiirissä.
Lapsen hoitajan/ valvojan/ kaitsijan pitää olla vähintään 15 vuotta, kaikissa tapauksissa.
15 vuotiaalle sopiva rahallinen korvaus voisi olla n.10 euroa tunti.
Jos  esim. "hoitaja" syö hoitopaikassa , voi korvaus olla alle 10 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 12v on aivan liian nuori huolehtimaan 3v kuin hetkellisesti, sillä hän on itsekin vielä lapsi ja tarvitsee aikuisen huolenpitoa.
En ikimaailmassa antaisi 3v 12v vastuulle, koska tuonikäisen huomiokyky ja järki ei ole vielä kehityttunyt ja asettaa 3v vaaraan.
Ja lapsityövoiman käyttö ei ole sallittua.
Et sitten lukenut edes aloitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon halvemmalla pääset, kun istutat sen kolmevuotiaan valjaat päällä rattaisiin ja laitat naaman eteen tabletin viihdykkeeksi.
Jotkut ei halua vain päästä mahdollisimman halvalla varsinkaan jos se tapahtuu lapsen hyvinvoinnin kustannuksella.
No miksi ap kyselee palkkaa täällä? Maksaa sitten 20 €/h ja lopettaa typerät kysymykset.
Riippuu siitä, kykeneekö tuo 12-vuotias tenava viihdyttämään pikkunappulaa. Ennen suurperheissä 12-vuotiaat osasivat huolehtia pikkusisaruksistaan, mutta nykyään ainoana lapsena kasvanut voi olla täysin kädetön pikkulapsen kanssa. Eli se viihdytys voi olla lähes aina vain avun kiljumista. Eli en palkkaisi lasta lapsenvahdiksi / leikkitädiksi, vaan hoitaisin oman tenavani itse.
Ruohonleikkuun ajaksi riittäis jätskituutti ja vesimeloni ja ananasviipaleet palkkioksi viihdyttäjälle.
Sä voit ihan itse palkata alakouluikäisiä kersoja töihin vaikka 20 euroa/tunti. Kymppi nyt vaan on elämästä vieraantuneen ehdotus leikkiseurasta maksetuksi palkkioksi kun edes koulutetut lapsenvahdit ei saa niin paljon.