Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako Helsinkiin muuttaa?

Vierailija
12.06.2022 |

Ollaan mietitty kumppanin kanssa, että meitä molempia kiinnostaisi muuttaa Helsinkiin. Ollaan molemmat nuoria parikymppisiä. Mies valmistunut juuri insinööriksi ja itse vasta aloittelemassa opintoja. Ollaan kuitenkin molemmat aina asuttu Tampereella ja itseä mietityttää se miten niitä kavereita sitten saisi kun täällä on tiivis ja rakas lähipiiri. Tietysti työt ja opinnot, mutta onko muita reittejä löytää parikymppisenä kavereita Helsingistä? Onko ylipäätään kannattavaa asua joskus jossain muuallakin kun omassa kotikaupungissa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette nelikenttäanalyysin ja päätätte ihan itse.

Vierailija
2/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä pääsee pois jos ei viihdy. Moni muuttaa nuorena Helsinkiin ja pois sitten vanhempana kun perustaa perheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on Suomen kamalin kaupunki, joten sinne ei kukaan järkevä ihminen muuta. Se HEL lentolipuissa kuvaa paikkaa paremmin kuin hyvin, se toinen L pitäisi lisätä sinne, koska se kuvaa sitä paskaläpeä parhaiten.

Tappaisin itseni mieluummin kuin ikinä suostuisin asumaan Helsingissä.

Vierailija
4/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan käytännön pakosta,  (esim. työpaikan takia,) järkiperusteista syytä ei ole. ) Hesaa on pilattu n.

30 v.  Kun jouduimme töistä ulos, poistuimme n. viikon nopeammin kuin meinasimme.

Vierailija
5/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin keskivaiheilla työuraani Helsinkiin. Olen viihtynyt oikein hyvin. En muuttaisi takaisin. Julkinen liikenne hyvää - omaa autoa ei tarvi. Asuntojen hinta tuplaten kalliimpi ja jatkuvasti nousee (ajan kuluessa arvonnousu on sijoitussäästö). Meri. Yhteys Tallinnaan, Tukholmaan, lentokentälle,..

Vierailija
6/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on nykyään melkein kivempi kaupunki kuin Helsinki, ja toistaiseksi vielä halvempi. Esimerkiksi musiikkitarjonta alkaa olla kohta jo Helsinkiä parempi.

Vierailija
7/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut myös jonkin aikaa Tampereella, nyt Helsingissä 20 vuotta. Minusta Hesa on vähintään puolet kivempi paikka. Ei ole jämähtänyt ja aina kokee jotain uutta. Suurempi mittakaava. Vieläkin on monta paikkaa tutkimatta.

Vierailija
8/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan kannata muuttaa Tampereelta Helsinkiin! Ihan vaan jo asumisen kalleuden takia, mutta Tre on mielestäni myös huomattavasti kivempi kaupunki nykyään ja mennyt Helsingin "edelle".

Vierailija
9/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua siellä, missä viihtyy. Pk-seudulla on tietysti parhaat työmarkkinat.

Vierailija
10/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorenahan sitä on helpompi tehdä noita valintoja. Käytte vaikka muutaman vuoden katsomassa meininkiä ja sitten arvioitte asiaa uudelleen.

Vierailija
11/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita saa vaikka yleisötapahtumissa (joita on tosi paljon), nähtävyyksissä, jne.... Entä jo Hesaan muuttaneet ystävät?

Vierailija
12/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni muutti Helsinkiin kun jäi eläkkeelle. Hän on viihtynyt tosi hyvin ja oli tyytyväinen irtiottoon.

Vierailija
13/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelästä tuli vauhtia haettua parikymppisenä. Neljä vuotta kesti kokeilu.

Vierailija
14/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmistyypistä. Osalle sopii ehkä pienempi paikka paremmin kuin iso, ulkomaat ja sitten on Hki tyypit.

Vierailija
15/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorenahan sitä on helpompi tehdä noita valintoja. Käytte vaikka muutaman vuoden katsomassa meininkiä ja sitten arvioitte asiaa uudelleen.

Noin kaksi mun entistä kaveria teki. Itse tiesin sen jo kokeilemattakin etten tulisi viihtymään. Mutten silti mitenkään Stadia dissaa.

Vierailija
16/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on eniten vaihtoehtoja, ilman muuta kannattaa muuttaa. Aina voi palata jos ei olekaan oma juttu.

Vierailija
17/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereita saa vaikka yleisötapahtumissa (joita on tosi paljon), nähtävyyksissä, jne.... Entä jo Hesaan muuttaneet ystävät?

Kukaan mun ystävistä ei asu Helsingissä 😅

Vierailija
18/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureidenkin kanssa kannattaa aloittaa juttelu. Täällä on kyllä tosi kivoja ja persoonallisia ihmisiä, pitää vain hieman olla aloitteellinen. Siitä se sitten lähtee. Jos ei muuten, niin tietää ainakin että naapurit ovat ok. Sekin auttaa.

Vierailija
19/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...myös erilaiset kurssit ovat hyvä paikka tutustua. Saattaa olla että joku tulee juttelemaan kun istut puiston penkillä, kahvilassa,...

Vierailija
20/25 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sinä saat opinnoista kavereita, mutta mies ei mistään. Mies istuu kaikki illat ja viikonloput tietokoneella, kun sinä käyt opiskeluriennoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä