Millaisilla pienillä jutuilla viihtyisyyttä vierashuoneeseen?
Perusjutut on ok. On päiväpeitto, verhot, matto ja ihan kiva sisustus. . Mutta vähän sellainen persoonaton. Millä keinolla saada viihtyisyyttä? Samalla tapaa kuin huonekasvit/kukkaset maljakossa tuovat, mutta mahdollisten allergioiden vuoksi ei voi sellaisia laittaa. En oikein tavoita mikä tuossa huoneessa mättää, millaisia juttuja voisi kokeilla?
Kommentit (49)
Joku viltti voisi olla kiva siinä päiväpeiton päällä kivasti viikattuna.
Ääni taululle täältäkin. Peili mielellään sellaiseen paikkaan että ei näe itseään nukkumassa siinä, jos pystyy valitsemaan (levollisempi nukkua).
Onhan joku taso, tuoli tms. mihin voi riisua vaatteet yöksi? Ja mielellään myös sen verran sitä tasoa että voi nostella ne koristetyynytkin siihen yön ajaksi, ettei tarvitse lattialle laittaa (itselläni on penkki jalkopäissä tätä + päiväpeittoa varten)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkumatyynyjä eri pehmuuksilla.
Huonetuoksu.
TV ja radio.
Noiden huonetuoksujen kanssa on varmaan sama kuin kukkien/kasvien kanssa, allerginen ei varmaan arvosta. En sängyssä on kaksi tyynyä, en tiedä onko järkevää pitää siellä pyörimässä enempää? Radion voisi laittaa.
Ehdoton ei huonetuoksuille täältäkin, ajatuksestakin tulee päänsärky. Radio jäänee keräämään pölyä koristeeksi kun nykyään ihmiset ovat luurit päässä naama kiinni puhelimessaan.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun maalaama taulu mihin katse kiinnittyyy. Ei mikään tylsä mustavalko kuitenkaan.
Eikä sellainen että menee yöunet kun koittaa miettiä mitä se kuva esittää vai esittääkö mitään.
Isoin asia:
Vapaa pöytätaso, johon saa laskettua omat tavarat sekä tilaa lipastossa/vaatekaapissa omille tavaroille.
Kirjahylly, jossa kivoja ja mielenkiintoisia kirjoja. Taulu seinälle sängyn päätyyn. Yöpöydälle pieni lajitelma hotellityyppisiä kosmetiikkajuttuja. Ei mitään haisevaa minnekään. Näitä meillä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Joku viltti voisi olla kiva siinä päiväpeiton päällä kivasti viikattuna.
Ääni taululle täältäkin. Peili mielellään sellaiseen paikkaan että ei näe itseään nukkumassa siinä, jos pystyy valitsemaan (levollisempi nukkua).
Onhan joku taso, tuoli tms. mihin voi riisua vaatteet yöksi? Ja mielellään myös sen verran sitä tasoa että voi nostella ne koristetyynytkin siihen yön ajaksi, ettei tarvitse lattialle laittaa (itselläni on penkki jalkopäissä tätä + päiväpeittoa varten)
Siellä on sängyn ja yöpöydän lisäksi lipasto jonka toisella puolella tuoli. Olen ajatellut että joku kiva parin kolmen koukun naulakon voisi laittaa seinälle johon ripustaa pitovaatteet yöksi voisi olla ihan käytännöllinen. Huone ei ole iso.
Mikä siitä tekee persoonattoman? Vertaa muihin huoneisiisi - mikä puuttuu, kun vertaat niihin?
Pieni vaateteline, johon saa laitettua siististi vaatteet henkariin/ pyyhkeen kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä tekee persoonattoman? Vertaa muihin huoneisiisi - mikä puuttuu, kun vertaat niihin?
En mä tiedä, ehkä kaikki pikkusälä ajelehtimassa tasoilla😄
Vierailija kirjoitti:
Pieni vaateteline, johon saa laitettua siististi vaatteet henkariin/ pyyhkeen kuivumaan.
Tarkoitatko ns. vaatepuuta?
Hyvä, napakka sänky nukkua ja pimentävät verhot. Helteellä joku viilennin huoneeseen. Nuo asiat ovat ainakin itselleni kaikkein tärkeintä, niin kotona kuin muuallakin yöpyessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä värisävyjä huoneesta löytyy?
Lattia on harmaa, seinät keltasävyistä tapettia. Ikkunassa vaaleat verhot, lattialla kirjava räsymatto (mikä ei tosin oikein miellytä silmää, etsinnässä on paremman värinen). Päiväpeitto luonnonvalkoinen, sekin on vähän plääh.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, napakka sänky nukkua ja pimentävät verhot. Helteellä joku viilennin huoneeseen. Nuo asiat ovat ainakin itselleni kaikkein tärkeintä, niin kotona kuin muuallakin yöpyessä.
Joo ihan totta, saahan huoneen pimeäksi? Kokeile vaikka nukkua itse siellä yksi yö muka vieraana (pakkaa reppuun yhden yön tarvikkeet). Sittenpähän huomaat mitä itse sinne kaipaisit vähintään käytännön tasolla jos ei muuten mitään visuaalista sisustusnäkemystä synnykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai joku korvaava teline. Minä ostin "pyyhetelineenä" markkinoidun pienen telineen, itse laitan siihen puolipitoiset vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan totta, saahan huoneen pimeäksi? Kokeile vaikka nukkua itse siellä yksi yö muka vieraana (pakkaa reppuun yhden yön tarvikkeet). Sittenpähän huomaat mitä itse sinne kaipaisit vähintään käytännön tasolla jos ei muuten mitään visuaalista sisustusnäkemystä synnykään.
Eteen vedettävät verhot on, mutta ei ne kyllä pimennä. En edes ole ajatellut tuollaista kun itse en kaipaa pimennystä. Voisi katsella jotain rullaverhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai joku korvaava teline. Minä ostin "pyyhetelineenä" markkinoidun pienen telineen, itse laitan siihen puolipitoiset vaatteet.
Lattiatilaa ei ole paljon joten ehkä mieluummin laittaisin sen naulakon, voihan siihenkin laittaa henkarin tai pari roikkumaan jos joku sellaista mieluummin käyttää. Pyyhkeen kaiketi voi laittaa siihen tuolin selkämykselle kuivumaan.
Ideoita. Teemasisustus valintasi mukaan. Tai sitten kukkatapetti, kukkalamppu, sisustusesineet, kirjat, verhot (väriä), tyynyt, päiväpeite, matto, kivet, kukat (keinokukka ok), puuelementit, kaapit, taulut, hyllyköt, lelut, figuurit, kori, riippuvat koristeet, palohälytin, kirjoituspöytä tai muut pöydät. Kohta se onkin täyteen ahdettu ja kuin mummolassa tai mökillä.