Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin vahingossa vuokrarahan lapsen tilille ja lapsen isä ei anna lupaa siirtää niitä itselleni takaisin

Vierailija
12.06.2022 |

Pitäisi vuokra maksaa ja olen todellisessa ku*sessa tämän takia. Ollaan siis lapsen isän kanssa erottu ja lapsen tili on molempien vastuulla. Tilille ollaan laitettu nostokielto ja pankki pyysi isää antamaan suostumuksensa että saisin omani takaisin. Isä ei suostu eikä pankki siis palauta rahaa tililleni. Mitä nyt eteen? Miksi isän lupa tarvitaan tuollaiseen kun selkeästi virhe on tapahtunut?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lasta maksamaan vuokrasi vuokranantajalle. Rahathan ovat jo valmiiksi tilillä. 

Vierailija
22/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi voi nostaa rahat ja antaa ne sulle? Kais sieltä tililtä rahat saa liikkeelle, mitä sillä muuten tekee, jos ei saa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan verkkopankissa voi maksaa laskua tai tehdä tilisiirtoa ilman, että on koko viitenumeto tai viesti vadtaanottajalle.

Ei se viesti mitään muuta. Nostokielto on nostokielto. 

Pankki voi korjata virheellisen siirron. Ei ole nosto. Jos pystyy todistamaan virheen, isän voi myös haastaa... ja vaatia jopa korvaukset.

Vierailija
24/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kulliotuksesi taitaa todella vihata sinua.

Vierailija
25/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomioistuimessa voit vaatia lapselta perusteettoman edun palautusta.

Tuomioistuimen käyttö ei ole halpaa, toisen viestin kehotus ottaa asianajaja on myös kalliiksi käyvä neuvo. Nämä molemmat ovat hitaita keinoja.

Neuvottele exäsi kanssa, myy jotain, ota lainaa, neuvottele vuokranantajan kanssa maksuajasta.

Suomessa on myös saatavilla maksutonta lakineuvontaa.

Vierailija
26/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekeekö isä tätä ihan pelkän kiusan vuoksi? Tässä on yksi peruste hakea yksinhuoltajuutta, jos ei ole jo.

Vierailija
27/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia höpöjuttuja täällä taas. Rahan saaja on velvollinen palauttamaan väärälle tilille maksetun summan. Ei siinä mitään isän lupia tarvita.

Vierailija
28/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä isältä pelkkää huoltokiusaa, vai miksei hän palauta rahoja? 

Vierailija
29/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

Sulla ei kyllä ole asiat hyvin.

Vierailija
30/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi se oli mies joka siirti rahaa lapsen tilille ja nainen ei suostunut palauttamaan. Silloin(kin) ongelma oli mies ja missään nimessä ei tarvinnut palauttaa rahoja. On se jännä 😅

Vierailija
31/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan verkkopankissa voi maksaa laskua tai tehdä tilisiirtoa ilman, että on koko viitenumeto tai viesti vadtaanottajalle.

Ei se viesti mitään muuta. Nostokielto on nostokielto. 

Pankki voi korjata virheellisen siirron. Ei ole nosto. Jos pystyy todistamaan virheen, isän voi myös haastaa... ja vaatia jopa korvaukset.

Minulle kävi pari vuotta sitten niin, että yritys pyysi maksua ennen eräpäivää. Kun minulla ei ollut tietoja mukanani, menin pankkiin ja pyysin tekemään siirron. Yrityksen nimi oli muotoa X:n toimi, rahat menivät X:n seurakunnalle. Yritys soitti parin päivän päästä ja kysyi rahoja, minä vakuuttamaan, että maksettu on. Menin uudelleen pankkiin ja virhe etsittiin, yrittäjä kertoi myöhemmin, että raha kirjautui alkuperäisellä siirtohetkellä heidän tililleen ja heidän lainansa maksu oli myös kirjautunut sille päivälle.  

Vierailija
32/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia höpöjuttuja täällä taas. Rahan saaja on velvollinen palauttamaan väärälle tilille maksetun summan. Ei siinä mitään isän lupia tarvita.

Kyllä se selvästi velvollinen on, mutta minkäs teet, kun joku ei täytä velvollisuuttaan. Tie kulkee tuomioistuimen ja ulosoton kautta.

Vierailija
33/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on verkkopankissa tallennettuna pari eri maksupohjaa, olen tilisiirroista tarkka mutta onhan se nyt ihan mahdollista että nuo menisivät sekaisin ajatusvirheen takia.

Vierailija
34/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti puhua paskaaa.

Tuolla logiikalla mikä tahansa maksu jatkossa pitäisi palauttaa ilman mitään kyseenalaistamista.

Olen myös äiti, ja ihmettelen, miksi tässä nyt vedetään ex-mies, joita tällä palstalla on enemmän kuin nyksiä, konnan rooliin, vaikka virhe oli täysin Ap:n itsensä järjestämä.

Nyt naiset hieman itsetutkiskelua ja ryhtiä omaan erinomaisuuteen. Ihan totta, ei kaikki aina olen muiden vika.

Vierailija
35/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis lapsen tili ja vuokranantajan tili jotenkin kovin samannimiselle henkilölle, vai kuinka noin pääsi edes tapahtumaan 🧐?

-ohis

Vierailija
36/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti puhua paskaaa.

Tuolla logiikalla mikä tahansa maksu jatkossa pitäisi palauttaa ilman mitään kyseenalaistamista.

Olen myös äiti, ja ihmettelen, miksi tässä nyt vedetään ex-mies, joita tällä palstalla on enemmän kuin nyksiä, konnan rooliin, vaikka virhe oli täysin Ap:n itsensä järjestämä.

Nyt naiset hieman itsetutkiskelua ja ryhtiä omaan erinomaisuuteen. Ihan totta, ei kaikki aina olen muiden vika.

Virhe nyt voi sattua kelle tahansa, mutta tottakai se herättää kummastusta, miksi ex-mies ei suostu rahojen palautukseen? Huoltokiusa nyt ensiksi tulee mieleen.

Vierailija
37/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP siis maksanut vuokran vahingossa lapsensa tilille? Tällöin tilillä pitäisi näkyä tilisiirto, jonka hän on ko. päivänä tehnyt, ja summan pitäisi olla täsmälleen vuokran suuruinen. Silloin asian pitäisi olla korjattavissa sillä perusteella, että kyseessä on virheellinen tilisiirto. Eli rahat siirrettäisi lapsen tililtä suoraan sinne vuokranantajan tilille, mihin ne alun perin piti maksaa, ei AP:n tilille.

Jos taas tällaista tilisiirtoa ei tuolle ko. päivälle ole havaittavissa, AP ei voi nostaa lapsensa tililtä mitään ilman lapsen toisen huoltajan suostumusta. Ja AP:n vuokranmaksuongelmat johtuvat jostain muusta kuin virheellisestä tilisiirrosta.

Vierailija
38/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota pankkiin yhteyttä, kerro että siirsit vahingossa väärälle tilille.

Tämä!

Sitten tulee pankista sellainen ukaasi, että rahat tulee nopeasti takaisn.

Ei auta, koska siirsi rahat lapsensa tilille eikä vanhemmalla ole oikeutta käyttää lapsen omaisuutta kuin omaansa. Jos tili olisi jonkun vieraan, pankki voisi korjauksen tehdä (tai siis ryhtyä toimiin, jotta tilanne voidaan korjata), mutta tuossa tapauksessa tulkinta on se, että äiti on nappaamassa lapseltaan rahat pois. Siksihän sillä tilillä on nostokielto ja tarvitaan isän lupa.

Vierailija
39/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten voi palauttaa kun ei se isäkään pääse tililtä nostamaan tai tekemään siirtoja? Ja jos selkeä vääryys olisi tapahtunut niin miksi pankki kysyisi isältä lupaa palauttaa rahat äidille? Senkus siirtäisi vaan.

Vierailija
40/96 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis lapsen tili ja vuokranantajan tili jotenkin kovin samannimiselle henkilölle, vai kuinka noin pääsi edes tapahtumaan 🧐?

-ohis

Miksi ei pääsisi? Kun laitan tilinumeron maksulleni, niin ei se samantien yhdisty tiettyyn henkilöön ja maksun saajaksi voin laittaa vaikka A.A.