Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissoista kysymys

Vierailija
12.06.2022 |

Onko kellään kissaa joka olisi vieroitettu aijemmin kuin mikä on suositus?

Itse olen saanut kissani aikuisena, mutta hän on ollut toisessa perheessä synnyinkotinsa jälkeen, joten en tiedä milloin kissa on oikeasti vieroitettu. Olen alkanut miettimään että ehkä kissa on luovutettu tosi pienenä koska sillä on tosi kova tarve päästä syliin ja nukkua vieressä. Vai onko tämä kuinka tyypillist kissan käyttäytymistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on lämpöhakuinen ja jos se on siellä toisessa kodissa tottunut olemaan sylissä ja ihmisen vieressä niin toki se toistaa hyväksi havaitsemaansa tapaa. 

Vierailija
2/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kissan käytöstä tuo sylissä oleminen ja vieressä nukkuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia käytöstä.

Kissa leimautuu ihmiseen kuten pentu emoon ja koska kissa on pieni saaliseläin (sen lisäksi, että on pieni saalistaja), se hakeutuu turvaan. Siksi se tykkää myös kiivetä korkeisiin paikkoihin.

Ruumiinlämpökin sillä tosiaan on korkeampi kuin ihmisellä, joten sitä paleltaa herkemmin.

Mun vieressä tuhisee öisin kaksi kissaa.

Vierailija
4/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi hommaa kissoille.

mies54v

Vierailija
5/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitoksia vastauksista. Ehkä mun kissa sitten on tältä puolin hyvinvoiva ja terve

Vierailija
6/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä aikuisina tulleita, että ihan liian aikaisin emästä vieroitettuja kissoja ja kaikki nukkuvat vieressä ihan samalla tavalla :)

Vierailija
7/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan luonnekysymys. Toiset ovat sylikissoja, toiset kaipaavat enemmän omaa tilaa.

Vierailija
8/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille otettiin 1980-luvulla urospentu 7-viikkoisena. En tiedä, milloin se oli erotettu emostaan, mutta emo ei ollut siinä perheessä, josta pennun haimme. Siihen aikaan nuo suositellut ikärajat olivat alhaisempia, eivätkä läheskään kaikki tienneet niistä.

Pennusta kasvoi terve, reipas kolli, mutta yksi outo tapa sillä oli: se tykkäsi imeä ja pureskella villavaatteita, johonkin villapaitaan puri ihan reiänkin. Ajattelimme aina, että tuo tapa johtui liian aikaisesta vieroituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä