tukihenkilö kokemuksia
oon siis saamassa tukihenkilön sossun kautta. mulla on hieman mielenterveys ongelmia ja oon yleensä yksin omassa huoneessa puhelimella ku ei oo ketään kenen kanssa olla. en tiiä jaksaisinko edes vaikka olis. mut siis nyt mul tulee oleen ja haluisin kuulla muitten nuorten tai aikuisten joilla on ollu nuorempana tukihenkilö kokemuksia ja mitä kaikkee ootte tehny yhdessä
Kommentit (3)
Kannattaa ainakin kokeilla. Saat sellaisen henkilön jolle ei tarvitse esittää reipasta ja sosiaalista. Ei sinne luultavasti hakeudu juurikaan sellaiset jotka eivät ole ymmärtäväisiä ongelmista.
Itsellä oli/on kaikenlaisia ongelmia ja "ratkaisin" asian lähtemällä opiskelemaan. Itse asiassa ongelmat ovat vähän helpottaneet siedätyksellä (sosiaalisuuspakko kursseilla) mutta on kyllä ollut vähän liian raskasta ja takaiskuja on tullut, kun ei ole ollut ketään tukena. Et siinä mielessä suosittelen kyllä ottamaan apua vastaan, jotta pystyisi saamaan ns pehmeän laskun niistä ongelmista takaisin ihmisten pariin ja muutenkin tukea.
Tukihenkilöt ovat vapaaehtoisia, jotka haluavat auttaa. Heidän kanssaan voi tehdä asioita myös omien toiveiden mukaisesti, käydä kävelyllä, kahvilla, leffassa mitä vaan.
Varmsti siitä on apua ja juttuseuraa.
Varmasti on amatti taitoinen henkilö ja saa sinut kiinni takaisin elämään!