Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvipuistoranneke lähemmäs 50 ! Sitten vielä hotelli, matkat, ruoat... Lapsiperheen viikonloppureissu Suomessa, hinta lasketaan tuhansissa!

Vierailija
12.06.2022 |

Taidetaan mennä vaan sukulaisen mökille ja säästää lomarahat ulkomaan reissuun ensi kesänä. Eihän näissä hinnoissa ole mitään järkeä.

Kommentit (1480)

Vierailija
1341/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, ja heidän kanssaan on ollut ihan normijuttu, että tehdään omat eväät lennolle, huvipuistoon ym. Majoituksista ollaan valittu aina halvin, ei juurikaan hotellia, koska se olisi viisihenkiselle perheelle todella kallis. Matkat ja huvitukset suunnitellaan etukäteen, ja koko perhe säästää siihen. Mietitään, missä voidaan säästää ja kuinka paljon. Olemme kyllä töissä, mutta meistä lasten on hyvä oppia säästämään ja muutenkin järkevää rahankäyttöä.

Huivipuistorannekkeissa kannattaa miettiä myös, mistä niitä hankkii ja tarvitseeko koko perhe rannekkeen. Itse en esim. Lintsille osta ranneketta, koska alueella saa olla muutenkin. En mene laitteisiin itse. Prismasta ostettuna rannekkeet on jonkun verran halvempia, ja kun niitä ostaa monta, säästöä jo tulee. 

Vierailija
1342/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan helkkarin kallista se on ulkomaillakin. Just tultiin Kreikasta, oltiin siellä 11 päivää minä, vaimo ja meidän 2 lasta. 4600 euroa maksoi kaikkinensa (siis ihan kaikki, käteisostoja myöten). Ennen koronaa tuon sai tehtyä noin 1500 eurolla. Toki lapset on nyt 3 vuotta vanhempia eli isompia hotellihuoneita tarvitaan, mutta kumminkin.

Järjetön hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan helkkarin kallista se on ulkomaillakin. Just tultiin Kreikasta, oltiin siellä 11 päivää minä, vaimo ja meidän 2 lasta. 4600 euroa maksoi kaikkinensa (siis ihan kaikki, käteisostoja myöten). Ennen koronaa tuon sai tehtyä noin 1500 eurolla. Toki lapset on nyt 3 vuotta vanhempia eli isompia hotellihuoneita tarvitaan, mutta kumminkin.

Tärkeintä tietysti, että pääsee leuhkimaan reissulla! Kuka hullu lähtee sellaiseen pätsiin vapaaehtoisesti?!?

Vierailija
1344/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä tietysti, että pääsee leuhkimaan reissulla! Kuka hullu lähtee sellaiseen pätsiin vapaaehtoisesti?!?

Ja hankkimaan tulevaisuuden melanoomaa😁

Vierailija
1345/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roihin lento 274 kallis menopaluu.

Niin se on oma valinta kun on sinne puolelle Suomea muuttanut, sieltä Rovaniemeltä on taas lyhyt matka lähteä vaeltamaan Norjaan ja tuntureille.

Minusta tuonkin ihan ok hinta noin pitkälle lentomatkalle Finskillä. Ja tosiaan halvemmallakin on saanut kun ois vähän aikaisemmin jaksanut lentoja katsella jos rovaniemeläisen on pakko sinne linnanmäelle päästä eikö esim. Powerpark kelpaa.

Vierailija
1346/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta huonetta tarvitsette oikein?

Vierailija
1347/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tivoli tai sirkus tai molemmat olla vaihtoehto lintsireissulle?

Tivolit ja sirkukset vierailevat ympäri Suomen.

Vierailija
1348/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hotellit on kyllä törkykalliita mutta monesti on myös hyviä tarjouksia, itse ostan sokoshotellit aina -40% alesta (näitä on pari krt vuodessa) ja näissä on vielä ilmainen peruutus.

Air bnb käytetään myös paljon, ja välillä vaihdetaan ystävien kanssa kotia viikoksi.

Kaikkea on tullut kokeiltua kun raha on ollut tiukassa. En myöskään ikinä osta itselleni mitään rannekkeita, mulle on tärkeintä että lapset viihtyy, mä en nauti noista vempeleistä niin paljon.

Tonnia en saisi ikinä kulumaan viikonloppuun, eikö sen puoleen että olis varaakaan, onneks on järkeä sen verran että osaan suunnitella halvemmankin reissun.

Vierailija
1349/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sitä ei varmasti Suomen auringosta saa..

Vierailija
1350/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemeltä Helsinkiin on yli 800 kilometriä ja sitten hirveä poru kun matkustaminen maksaa, en ymmärrä, pitäisikö jonkun mielestä sitten päästä vaikka 100€ edestakas tuollainen matka? Vai mikä tässä rutinassa on idea?

Vierailija
1351/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemeltä Helsinkiin on yli 800 kilometriä ja sitten hirveä poru kun matkustaminen maksaa, en ymmärrä, pitäisikö jonkun mielestä sitten päästä vaikka 100€ edestakas tuollainen matka? Vai mikä tässä rutinassa on idea?

Tätä minäkään en ymmärrä, valitetaan että ulkomaille (halpamaihin) pääsee edullisemmin, no voi päästäkin, Suomi on kallis maa eikä mikään halpalandia.

Vierailija
1352/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein vertailun ulkomaille vs. kotimaahan, kun alkoi kiinnostamaan. Yrittämättä mitään erikoista optimointia Rovaniemeltä Helsinkiin vrt. Rovaniemeltä Espanjaan, niin Espanja oli hinnaltaan vähintään kolminkertainen. Äkkilähdöt tai useamman viikon päähän, eli välttelin aivan kalleimpia.

Esim elokuvat maksaa 20 EUR ja kestää maks 2h joten 10 EUR/h. Itse ollut aina likimain juuri tuon 5h eli olis sama tuntihinta kuin elokuvissa. Tosin itse olen vältellyt Lintsiä, koska ei ole hinta-laatu -suhteeltaan paras, jos ei asu vieressä.

Vierailija
1353/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blue1:llä lensin aikanaan usein 60EUR:lla :) Nykyään ajan henkilöautolla, kun on niin paljon halvempaa kuin kaikki joukkoliikenne. Aikaa menee se päivä, niin kuin käytännössä jokaisessa vaihtoehdossa. Joskus pitkä päivä, joskus lyhyt päivä.

Vierailija
1354/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla heinäkuussa (varma aurinko) viikko..yhteensä 2000e/2 aikuista, syömiset ja juomiset, lennot, kuljetukset, vakuutukset.

Juu..en pidä pahana. Ollaan jo monta vuotta tultu tänne.

Vierailija
1355/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sitä ei varmasti Suomen auringosta saa..

Sattuu tuo UV-säteily olemaan voimakkaampaa etelän maissa...

Vierailija
1356/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö yhteiskunnan kustantaa huvipuistoissa käynnit?

Vierailija
1357/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ap on Rovaniemeltä. Kuka muka muuttaa Suomesta sinne ja alkaa sitten valittaa matkakuluista? On harmillista, että vauvapalstalla trollataan niin paljon.

Vierailija
1358/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistoja on muuallakin kuin Helsingissä ja Tampereella.

Saksassa on hyvä huvipuisto - Spandau.

Auki tosin vain aamusta klo 17:00

Vierailija
1359/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi tehdä muutakin, jopa paljon mielenkiinoisempiakin ja elämyksellisempiä juttuja, kuin mennä huvipuistoon.

Jos löytyy rahaa hotelliin ja käytössä on auto, menkään esim. Vaasaan, jonka läheisyydessä on kivoja edullisia todella mielenkiintoisia paikkoja lapsiperheille. Esim. Stundars, perinnekylä - siellä menee helposti pari kolme tuntia ja sisäänpääsy on muutaman euron :). Ylistarossa on Wanha Markki, jossa on eläinten vanhainkoti. Eläimiä saa ruokkia ja silittää, osa kuljeskelee vapaana pihapiirissä, pohjalaistalossa on putiikki ja ihana tupakahvila. Tänne maksaa sisään 8 euroa. Vaasassa on lisäksi aivan ihana Hietasaaaren hiekkaranta ja esim. Tropiclandia (25e), jos haluaa käyttää siihen rahaa :). Alueelta löytyy B&B majoitusta vaikkapa pohjalaisesta miljööstä. Raippaluodon silta on mieletön ja Raippaluoto itsessään uimarantoineen jne.

Vierailija
1360/1480 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Huvipuisto=tyhmiltä rahat pois kirjoitti:

Kaiken huipuksi noiden huvipuistojen vehkeiden pyöritys ei maksa kuin pari senttiä/asiakas. Tyhmiltä koijataan rahat pois. Huvipuistot yhdeksi kesäksi boikottiin niin eiköhän hinnat putoa.

Kyllä meidän palkka nyt pikkuisen parempi on 😎

No, ammattiosasto tarjoaa 2 lippua hintaa 24e kpl.

Jos menisi perheenä (4) maksaisi kaikkien liput 36e/hlö - kohtuullista sanoisin.