Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka
Kommentit (1988)
Vierailija kirjoitti:
Puhelin = lankapuhelin
Kännykkä = GSM matkapuhelin
Älypuhelin = nämä nykyajan vekottimet
No joka tapauksessa kännykkä on kauhea sana ja sitä käyttämättä voi hyvin elää. Esim kotona voi kysyä muilta, ootko nähnyt mun puhelinta ilman että tarvii eritellä mitä noista yllämainituista tarkoitetaan. Vai kysyttekö te lapsilta, että ootko nähnyt mun ÄLYpuhelinta?
Vierailija kirjoitti:
Tuhero
Pimpero on toinen yhtä ärsyttävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin = lankapuhelin
Kännykkä = GSM matkapuhelin
Älypuhelin = nämä nykyajan vekottimet
No joka tapauksessa kännykkä on kauhea sana ja sitä käyttämättä voi hyvin elää. Esim kotona voi kysyä muilta, ootko nähnyt mun puhelinta ilman että tarvii eritellä mitä noista yllämainituista tarkoitetaan. Vai kysyttekö te lapsilta, että ootko nähnyt mun ÄLYpuhelinta?
Vieläkö joku sanoo matkapuhelin? 🤔 Ei ole lankapuhelimiakaan enää, joten eikö sellainen erottelu ole jo pikkusen turhaa.
Toimesta, tehtiin tytön toimesta. Miksi hitossa ei voi sanoa, että tyttö teki?
Kasvis, en käsitä, mikä siinä minua ärsyttää!
Nepsy, kaikki on nykyään nepsy lapsia.
Toinen inhokki on sana mieletön. Kaikki asiat ja ihmiset on mielettömiä.
Resilienssiä on nyt hoettu viimisen päälle.
Tänn Sale hoki ainakin 20 kertaa ja eilen
Alkoi koronahokijoista
Kestäkää paskuaiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huikea
Nykyään kaikki on aina huikeaa, huikea työyhteisö, huikeaa lomaa, huikea sitä ja tätä
Joo. Samaan syssyyn "äärimmäinen", "mieletön", "uskomaton" jne.
Katsoin joku vuosi Suomen kaunein koti -ohjelmaa ja meinasi palaa kiinni, kun kaikki oli vaan niin "Äärettömän mielettömän huikeaa!"
Nämä sanat menettävät täysin merkityksensä moisessa käytössä. Ihan kuin ei voisi sanoa enää esim. "Onpa hieno!" Vissiin koetaan nykyään vähätteleväksi. Pitää ny vähintään olla huikea ellei mieletön.
Tuleekohan tämä hehkutustyyli USA:sta? Kun joskus tuntuu siltä, että siellä on joidenkin puhe täynnä fabulous amazing fantastic...
Tämä on mielestäni oikein osuva teoria sille, miksi tämä ärsyttävä hehkuttaminen on oikein räjähtänyt.
Tuli itseasiassa mieleen yksi Ismo Leikolan sketsi:
Podium.
Miksi ei voisi vain sanoa palkintokoroke.
Hernari
Rokata (vaatteen tai asusteen käyttämisestä)