Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka
Kommentit (1988)
Makkara, paroni, dinneri ja roadmap tulevat mieleen ihan ensimmäisenä.
2.0. autolla lähdetään liikkeelle ykkösvaihteella sitten vaihdetaan 2.0 vaihde.
Sukkamehu. Ei helkkari. Jossain facen siivousryhmässä (josta kohta eroan) ihan naisoletetut pähkäilevät, miten päästä eroon sukkamehun hajusta tennareissa.
Iapsivesi meni, outoa sama kun juostessa meni hiki ja kyyneleet meni häissä ja räkäkin meni flunssassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaakku
Minä rakastan tuota murretta, tulee suoraan (edesmenneeltä) isoisältäni ja joka kerta kaakusta puhuessani hän tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivinen. Miksei voi sanoa suoraan että läski.
Minä haluaisin olla kehopositiivinen, mutta sinunkaltaiset ihmiset pitää huolen että häpeän jatkossakin kroppaani - joka sattuu olemaan lihavan sijasta karvainen. Sinun kaltaiset ovat tehneet tuosta termistä haukkumasanan, mutta kai se teitä ylentää että muut voivat huonosti omissa nahoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra
Bilderberg-Valtonen-Lepomäki.
Bilderberg on ulkomailta johdettu salajärjestö, johon ulkoministerimme kuuluu (ei aja Suomen kansa asiaa, vaan salaisen Bilderberg-salaryhmän asiaa)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/038e8e80-a983-45b8-9a0d-c6cdc5326…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija ko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäosainen. Ihan kuin ihmisillä olisi joku osa joka tulee täysin hänen ulkopuoleltaan ja sille ei voi mitään. Käytetään syyllistämismielessä. Samoin sen vastakohta hyväosainen. Itselläni oli asiat huonosti lapsena ja nuorena, nyt on paremmin keski-ikäisenä. Ihan itse paransin asioitani ja elämääni, en kaivannut sääliä nuorempanakaan.
Mitä sanaa sitten pitäisi käyttää niistä, jotka ovat köyhempiä? Köyhä? Tuo "vähäosainen" taitaa tulla jostain sosiologiasta tmv. tilastonikkarointitieteestä.
Köyhä on hyvä, neutraali ja kuvaava termi. Kannatan tätä. Rikas tai varakas toisessa päässä.
Vähäosainen on paljon laajempi käsite: köyhä tarkoittaa vain sitä ettei ole rahaa. Ja se on negatiivinen ilmaisu.
Löhötä- tulee mieleen vetelä isoruhoinen henkilö sohvan nurkassa.
Naisoletettu tai miesoletettu, hyi. Joko mies tai nainen.
Mietein. Eli siis mietin jotain. Seuraan yhtä vloggaajaa ja on alkanut ärsyttää tuo murre. Kokkola.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten viljelemä "peisetti" Mikä halvatun peisetti, kuulostaa ihan saunan persalukselta. Miten vaikeaa on vääntää siitä englannin kielen "based" sanasta vaikka beised??
"Peisetti" kuulostaa lestadiolaisten korvikekirosanalta.
Raavatti, persetti, ryöttä, piessa, rumahenki...
Hyi, niinpä onkin! Ja sitten on vielä limpsa...