Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka
Kommentit (1988)
Imarrella, kun puhutaan muodista: "Nämä housut imartelevat lyhytjalkaisia." tms. Tuli nyt toinenkin muotijuttujen ärsyttävä sana mieleen. Pukea, tämän tapaisessa lauseessa käytettynä: "Näin kauluspaita puetaan päälle nykyään " (tarkoittavat miten se paita yhdistetään muiden vaatteiden kanssa muodin mukaiseksi asukokonaisuudeksi). En tiedä miksi nämä just tulivat mieleen, kun ei edes muoti niin kiinnosta. Myös "tavan tallaaja", joka ei mielestäni tarkoita mitään, kun tavallinen tallaaja (tai ihan vaan tavallinen ihminen) jo olisi ymmärrettävä käsite. Ja sitten se "ketä" käytettynä "kuka" merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on metukka?😳
Meetvurstia
Mitä on meetvursti??
Ettekö te pöljät oikeasti tiedä mikä on meetvursti vai viisasteleeko joku vain sen kirjoitusmuodolla.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Meetvursti
Meetvursti kirjoitetaan Suomessa juuri näin, jotkut vaan kirjoittaa sen joskus virheellisesti saksalaistyyppisesti Meetfursti
"Some raivostui" kun pari tyyppiä twiittasi takaisin.
Thaimaaseen. Istutatteko myös sipulit maaseen? Se on Thaimaa, eli mennään Thaimaahan!
Vierailija kirjoitti:
kodari
Myöskin skodari. Ja devari.
Toimesta. Tutkinta on tehty poliisin toimesta (vertaa: poliisi on tehnyt tutkinnan)
Omata. Minä omaan koiran. Koska ei osata sanoa minulla on koira
Relevantti. Olennainen on jo olemassa niin ei tarvita anglismia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on metukka?😳
Meetvurstia
Mitä on meetvursti??
Sama kuin saksan kielen meetwurst. Eräänlainen makkara.
... mettwurst.
Lisäksi saksan kielessä kaikki substantiivit kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
https://en.wiktionary.org/wiki/Mettwurst
Die Mettwurst (monikossa Mettwürste).
Suomessakin luultavasti aika moni on joskus opiskellut saksaa toisena vieraana kielenä. Itse opiskelin aikoinaan koulussa 5 vuotta saksaa, 2 vuotta peruskoulun yläasteella ja 3 vuotta lukiossa. Muistan lkyllä paremmin omituisia kielioppisääntöjä ja saksan ääntymisen kuin varsinaista sanavarastoa.
"Kehitys kehittyy" on ehkä ärsyttävin ja samalla typerin ilmaus mitä olen ikinä kuullut.
Mieletön. Että sitä hoetaan ja moneen kertaan.
Simmottinen, tommottinen, tämmöttinen
Vierailija kirjoitti:
"Some raivostui" kun pari tyyppiä twiittasi takaisin.
Thaimaaseen. Istutatteko myös sipulit maaseen? Se on Thaimaa, eli mennään Thaimaahan!
Juuri näin. Vastaavasti Loimaa > Loimaahan ja Saimaa > Saimaahan.
Resilienssi
Woke
cancel
- näitä sanoja viljellään nykyään joka paikassa niin paljon ja välillä ihan virheellisissäkin merkityksissä, että ärsyttää.
alutoppi