Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs välittäjä, tuo katala kettu, ei kerro minulle myyjän yhteystietoja!

Vierailija
12.06.2022 |

Aivan naurettavaa. Haluan keskustella myyjän kanssa suoraan, kysellä ja tinkiä. Kuitenkin tämä välittäjä, tämä katala kettu, ei suostu kertomaan minulle myyjän nimeä! Onkos hölmömpää kuultu? Kyllä välittäjä saisi yksinoikeudellaan myyntiin palkkionsa pois vaikka neuvottelisin hinnan SUORAAN myyjän kanssa. Haluan kuulla tiedot siltä, joka asunnossa on asunut. Siksi vaadin keskustella suoraan myyjän kanssa, en välittäjän. Kerta kaikkiaan naurettava tilanne! Antaako välittäjä tosiaan kauppojen mennä sivu suun? USKOMATONTA!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi käytetään välittäjää että ap kaltaisten persaukisten jankkaukselta vältytään.

Vierailija
22/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn kaltaisten takia niitä välittäjiä käytetään. Ja siksi, ettei itsellä ole aikaa/mielenkiintoa/osaamista hieroa kauppaa.

Itse olen myynyt asuntoa sekä välittäjän kautta että suoraan. Suoraan myydessä tuli ties miten monta kyselyä, että vuokraisinko, vaikka ilmoituksessa luki selvällä suomen kielellä myydään. Eräskin antoi ymmärtää, että on ostamassa asuntoa ja näytöllä vasta selvisi, ettei hänellä ole resursseja ostaa, mutta vuokraisi kovin mielellään. Aivan hukkaan meni se ilta meiltä molemmilta.

Suoraan minä sen luukun lopulta kuitenkin myin, toki rajulla tappiolla, muttei siitä enempää olisi saanut välittäjänkään kautta ja heidän palkkio vielä vähennettynä tietysti.

Silti, jos nyt lähtisin asuntoa myymään, käyttäisin välittäjää, koska ei niiden tinkijöiden ja vinkujien kanssa jaksa erkkikään puljata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APn kaltaisten takia niitä välittäjiä käytetään. Ja siksi, ettei itsellä ole aikaa/mielenkiintoa/osaamista hieroa kauppaa.

Itse olen myynyt asuntoa sekä välittäjän kautta että suoraan. Suoraan myydessä tuli ties miten monta kyselyä, että vuokraisinko, vaikka ilmoituksessa luki selvällä suomen kielellä myydään. Eräskin antoi ymmärtää, että on ostamassa asuntoa ja näytöllä vasta selvisi, ettei hänellä ole resursseja ostaa, mutta vuokraisi kovin mielellään. Aivan hukkaan meni se ilta meiltä molemmilta.

Suoraan minä sen luukun lopulta kuitenkin myin, toki rajulla tappiolla, muttei siitä enempää olisi saanut välittäjänkään kautta ja heidän palkkio vielä vähennettynä tietysti.

Silti, jos nyt lähtisin asuntoa myymään, käyttäisin välittäjää, koska ei niiden tinkijöiden ja vinkujien kanssa jaksa erkkikään puljata.

Minä teen kaupat asunnon oikealla hinnalla. Eikö kauppa ole parempi kuin ei kauppaa?

AP

Vierailija
24/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjät on vähän niin kuin vuokratyöntekijä firmat kauheasti puhuu paskaa ja lupailee vaikka mitä mutta mitään ei kuitenkaan tiedetä ja rahaa ollaan heti vaatimassa

Vierailija
25/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaupat asunnon oikealla hinnalla. Eikö kauppa ole parempi kuin ei kauppaa?

AP

Sittenhän sulla on entistäkin vähemmän syytä olla myyjään mitenkään yhteydessä, kerta maksat oikean hinnan eli sen mitä ilmoituksessa on hinnaksi laitettu.

Vierailija
26/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sittenhän sulla on entistäkin vähemmän syytä olla myyjään mitenkään yhteydessä, kerta maksat oikean hinnan eli sen mitä ilmoituksessa on hinnaksi laitettu.

Ilmoitettu hinta on toiveunta. Unesta herätään todellisuuteen. Minä maksan asunnon todellisen hinnan.

AP

Vierailija
27/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ilmoitettu hinta on toiveunta. Unesta herätään todellisuuteen. Minä maksan asunnon todellisen hinnan.

AP

Onnea vaan asunnon etsintään, kannattaa varmaan katsella vaan niitä kämppiä mitkä omistajat myy suoraan itse, niin voit sitten niille koettaa lässytellä niitä sun oikeita hintojasi ja toivoa että joku reppana alistuu painostukseesi.

Omalle kohdalle kun tulis tommonen selittelee, nostaisin hintaa että pääsee eroon sunlaisesta.

Vierailija
28/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi välittäjänkin välityksellä yrittää tingata, mutta on toki hölmöä olettaa, että välittäjä alkaisi soittamaan omistajalle jos tarjous on härskisti vedetty alakanttiin, sössöttäkööt ostaja kuinka paljon tahansa sen olevan mielestään oikea hinta, monesti välittäjälle on kerrottu ehdoton alaraja valmiiksi ettei tarvii just turhan takia soitella.

Vierailija
29/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea hinta on se, jolla myyjä myy ja ostaja ostaa. Sitä kutsutaan markkinataloudeksi.

Vierailija
30/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän parhaimmat kaupat "oikealla hinnalla" saisi huutokaupassa, sinne vaan muiden kanssa kilpailemaan oikeasta hinnasta.

Vierailija
31/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei. Aina ei ole pakko myydä. Ja sinä vaikutat ihmiseltä, jonka kanssa ei normaali ihminen muutenkaan halua keskustella kodistaan tai muusta omaisuudestaan. Välittäjälle voit esittää haluamasi tarjouksen. Et tarvitse mihinkään suoraa kontaktia. Asunnon myyjä maksaa siitä paljon rahaa, ettei hänen tarvitsisi kuunnella mielipiteitäsi. Kunnioita sitä.

Vierailija
32/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi välittäjänkin välityksellä yrittää tingata, mutta on toki hölmöä olettaa, että välittäjä alkaisi soittamaan omistajalle jos tarjous on härskisti vedetty alakanttiin, sössöttäkööt ostaja kuinka paljon tahansa sen olevan mielestään oikea hinta, monesti välittäjälle on kerrottu ehdoton alaraja valmiiksi ettei tarvii just turhan takia soitella.

Kyllä välittäjä kertoo myyjälle kaikki viralliset tarjoukset. Sellaisen voi aina tehdä.

Vierailija
33/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin miksi myyjät haluavat käyttää välittäjää. En minääkään haluaisi olla tekemisissä ap:n kaltaisen raivohullun kanssa.

Vierailija
34/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan ap asunnon ostamiseen.. 🙄🤭

Vierailija
35/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta myimme asuntoamme. Otimme välittäjän, joka hinnoitteli järkevästi. Asunnon sijainti ei ollut silloin mikään huippusuositulla alueella. Joten oletus oli, että menee pyyntihintaan tai hiukan alle. Kun ilmoitus oli laitettu nettiin, seuraavana aamulla pihalle tuli pyörimään ostajaehdokkaat. He olisivat halunneet neuvotella hinnasta, esittelyn jne. Pyysimme ottamaan yhteyttä välittäjään.

Ja hyvä niin,että emme alkaneet mihinkään kauppoihin. Välittäjä soitti iltapäivästä Kiinnostuneita oli niin paljon, että yleinen näyttö järjestettiin nopeasti. Siellä annettiin jo useita tarjouksia ja lopulta tuli hintakilpailu. Saimme reilusti yli pyyntihinnan.

Nämä pihalla pyörineet ostajaehdokkaat soittelivat välittäjälle jatkuvasti ja painostivat myymään heille. Vaikka toki hyväksyimme korkeimman tarjouksen, jota he eivät tehneet. Ilman välittäjää olisivat olleet ovemme takana neuvottelemassa. Ja vetoamassa milloin mihinkin syyhyn, miksi heille pitää myydä.

Vierailija
36/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että mistähän johtuu että ostaessamme taloa hinta putosi myyjän toimesta. En nyt valitakaan toki.

Hintapyynti täysin asuttavasta 100v hirsitalosta oli alunperin 39000e jonka tarjosimmekin heti, ilman mitään noloa tinkuuta.

Myyjä mietti viikon ja pudotti hintaa samalla 21000euroon. Viikon sisällä tarjouksestamme teimme kaupat.

Siis ihan 20 000 asukkaan kaupungin taajamasta talo ostettiin. Täysin kunnossa, iso mummonmökki ja iso tontti ulkosaunoineen.

Oli outo tapaus mutta jostain syystä halusikin 18000e vähemmän kuin alunperin pyysi.

Välittäjä oli hänellä, vanhalla mummolla.

Vierailija
37/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että mistähän johtuu että ostaessamme taloa hinta putosi myyjän toimesta. En nyt valitakaan toki.

Hintapyynti täysin asuttavasta 100v hirsitalosta oli alunperin 39000e jonka tarjosimmekin heti, ilman mitään noloa tinkuuta.

Myyjä mietti viikon ja pudotti hintaa samalla 21000euroon. Viikon sisällä tarjouksestamme teimme kaupat.

Siis ihan 20 000 asukkaan kaupungin taajamasta talo ostettiin. Täysin kunnossa, iso mummonmökki ja iso tontti ulkosaunoineen.

Oli outo tapaus mutta jostain syystä halusikin 18000e vähemmän kuin alunperin pyysi.

Välittäjä oli hänellä, vanhalla mummolla.

Ettei välittäjä vetänyt jotenkin häntä höplästä?

Vierailija
38/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapas ap numerosi tänne palstalle. Sinulla on kuitenkin jotain myytävää ja minä ja moni muukin haluaisi jutella nimenomaan sinun kanssasi ja sopia hinnasta.

Vierailija
39/40 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus haluaisin myös puhua asunnossa asuneen kanssa, olkoon se sitten omistaja tai vuokralainen. Ei välittäjä tiedä eikä voi tietääkään kaikkea. Tietää toki tekniset asiat ja faktat mutta ei välttämättä esim lähiympäristön miinuksia ja plussia tai taloyhtiön asioita, joita ei ole papereissa.

Vierailija
40/40 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus haluaisin myös puhua asunnossa asuneen kanssa, olkoon se sitten omistaja tai vuokralainen. Ei välittäjä tiedä eikä voi tietääkään kaikkea. Tietää toki tekniset asiat ja faktat mutta ei välttämättä esim lähiympäristön miinuksia ja plussia tai taloyhtiön asioita, joita ei ole papereissa.

Me kyseltiin aina naapureilta. Ne kertoo luotettavammin myös niistä huonoista puolista, kuin myyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme