Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opin palstalta ilmaisun kylmä lähestyminen ja eilen vieras mies teki minulle sellaisen

Vierailija
12.06.2022 |

Eräässä kesätapahtumassa olimme. Hän kertoi nimensä, minä kerroin omani. Hän katsoi kauniisti silmiin ja kysyi, tanssitaanko.

Ei ollut tanssitilaisuus eikä musiikki soinut. Mutta jos en olisi pitkässä suhteessa, olisin kyllä lähtenyt! Oli suorastaan kuuma tunnelma hetken aikaa.

Kiitin kauniisti ja vastasin, että kiitos ei nyt, ehkä myöhemmin. Hurmuri hymyili takaisin ja jatkoimme eri suuntiin.

Onko tarinalla opetus?

Ympärillä oli ihmisiä ja tilanne turvallinen, siksi olisi ollut helppo suostua.

Mies hurmasi minut lähestymistavallaan, joka oli suora, mutta kohtelias. Torjuin hänet oman tilanteeni takia, en siksi, että miehessä olisi ollut mitään vikaa.

Toivon sinulle J kuumaa romanssikesää, ja kaikille muillekin sellaista haluaville!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä lähestyminen (cold approach) = lähestyä kadulla vierasta kiinnostavaa naista (erittäin vaikeaa 2020-luvun länsimaissa)

Lämmin lähestyminen (warm approach) = lähestyminen tilanteissa, joissa lähestyminen on täysin hyväksyttävää ja luonnollista, esim. työpaikan tutustumistilanteet, kaverin kaverit yms...

Miksi kadulla? Miksei festareilla tai muussa naisen kannalta turvallisemmassa ympäristössä? Jos siis tuloksia toivoo.

Kadulla lähestyminen on lähinnä pelottavaa.

No en minä tiedä, hyppäisin mieluummin lentokoneesta ilman laskuvarjoa, kuin lähestyisin naista kadulla.  Minkä vuoksi festarit ovat naisen kannalta turvallisempia paikkoja? Siksi, että siellä ollaan kännissä? Vai nainen saa siellä todisteen, että mies on kaveripiirin ympäröimänä ja status käy selväksi?

Vierailija
22/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä lähestyminen kuulostaa siltä, että mies haukkuu naisen lyttyyn, mutta suosiollisesti kumminkin tarjoaa treffiseuraa. Deittipalstoilla tuollaisia miehiä näkyy.

Eikö tuo ole joku pokauseksperttien suosima "lyödään nainen ällikällä ja raahataan hänet luolaan"- taktiikka.

Eipä ihme että naisten lähelle pääsy on nykyään työn ja tuskan takana, jos keinot ovat tuota tasoa.

Tällaisen viban minäkin siitä noista uliketjuista sain. Tyypillisesti siellä anonyymi tivaa naiselta, *tekeekö* hän *kylmiä lähestymisiä* miehille esim ruokakaupassa, tai tietääkö suhteita, jotka olisivat näin alkaneet.

Kyllä tuollainen (taide)tapahtuma on paljon parempi lähtökohta lähestymiselle kuin katu tai ruokakauppa.

Tarkoitat ilmeisesti minua, kun puhuit siitä taidetapahtuman helppoudesta löytää kumppaneita +35-vuotiaana. Eli nyt sinä valitset paikan, mikä sopii sinulle hyväksi tutustumispaikaksi ja nykyajan modernin miehen pitäisi ymmärtää lähestyä juuri noissa tilaisuuksissa? Miksi minua miehenä ei haittaisi ollenkaan, jos nainen lähestyisi ruokakaupassa kylmällä lähestymisellä?

* Miksi minua miehenä ei haittaisi ollenkaan, jos nainen lähestyisi ruokakaupassa kylmällä lähestymisellä?*

Eniten siihen, minkä useimmat naiset kokevat turvallisesti, vaikuttaa se, miten jotkut miehet kohtelevat heitä.

Nainen kokee tyypillisesti paljon enemmän ahdistelua, häirintää ja seksuaalista väkivaltaa kuin mies.

Jos haluat lähestyä ihmisiä, jotka kokevat lähestymisen samoin kuin sinä, LÄHESTY MIEHIÄ.

Jos haluat tutustua naisiin, se ei oikein onnistu naisille epämiellyttävillä tavoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoikka.

Ap

Vierailija
24/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä lähestyminen kuulostaa siltä, että mies haukkuu naisen lyttyyn, mutta suosiollisesti kumminkin tarjoaa treffiseuraa. Deittipalstoilla tuollaisia miehiä näkyy.

Eikö tuo ole joku pokauseksperttien suosima "lyödään nainen ällikällä ja raahataan hänet luolaan"- taktiikka.

Eipä ihme että naisten lähelle pääsy on nykyään työn ja tuskan takana, jos keinot ovat tuota tasoa.

Tällaisen viban minäkin siitä noista uliketjuista sain. Tyypillisesti siellä anonyymi tivaa naiselta, *tekeekö* hän *kylmiä lähestymisiä* miehille esim ruokakaupassa, tai tietääkö suhteita, jotka olisivat näin alkaneet.

Kyllä tuollainen (taide)tapahtuma on paljon parempi lähtökohta lähestymiselle kuin katu tai ruokakauppa.

Tarkoitat ilmeisesti minua, kun puhuit siitä taidetapahtuman helppoudesta löytää kumppaneita +35-vuotiaana. Eli nyt sinä valitset paikan, mikä sopii sinulle hyväksi tutustumispaikaksi ja nykyajan modernin miehen pitäisi ymmärtää lähestyä juuri noissa tilaisuuksissa? Miksi minua miehenä ei haittaisi ollenkaan, jos nainen lähestyisi ruokakaupassa kylmällä lähestymisellä?

* Miksi minua miehenä ei haittaisi ollenkaan, jos nainen lähestyisi ruokakaupassa kylmällä lähestymisellä?*

Eniten siihen, minkä useimmat naiset kokevat turvallisesti, vaikuttaa se, miten jotkut miehet kohtelevat heitä.

Nainen kokee tyypillisesti paljon enemmän ahdistelua, häirintää ja seksuaalista väkivaltaa kuin mies.

Jos haluat lähestyä ihmisiä, jotka kokevat lähestymisen samoin kuin sinä, LÄHESTY MIEHIÄ.

Jos haluat tutustua naisiin, se ei oikein onnistu naisille epämiellyttävillä tavoilla.

Mitä ne kaikkien naisten epämiellyttäviksi kokemat tavat sitten ovat? Nyt puhutaan lähestymisestä, ei ahdistelusta tai jostain muusta jäätävästä käytöksestä.

Vierailija
25/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIten niin kylmä lähestyminen?

No, tunnelma oli kyllä lämmin.

Kylmästä lähestymisestä puhuvat palstan uliteoreetikot noissa en-saa-naista-koska-naiset-ovat-liian-rumia-ketjuissa, silloin kun ihminen lähestyy kylmiltään toista isku-tai flirttitarkoituksessa.

Enpä muuten usko, että eilen kohtaamani mies päätyy palstalle valittamaan, todennäköisemmin jonkun itseäni kuumemman kissan syliin :)

Ap

Eikös toi ole vaan lähestyminen? Tai suora lähestyminen?

Vierailija
26/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmästä lähestymisestä puhuvat palstan uliteoreetikot noissa en-saa-naista-koska-naiset-ovat-liian-rumia-ketjuissa, silloin kun ihminen lähestyy kylmiltään toista isku-tai flirttitarkoituksessa.

Enpä muuten usko, että eilen kohtaamani mies päätyy palstalle valittamaan, todennäköisemmin jonkun itseäni kuumemman kissan syliin :)

Ap

Kylmä ja kylmiltään ovat kaksi eri asiaa. Sinä olet nyt kokenut odottamattoman lähestymisen, et kylmää.

Vierailija
27/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suora lähestyminen "yöelämässä", vaikka olisikin päivä. Kyseessä ei ole pelimiesslangin "cold approach" vaan "night game". Sori englanninkieliset termit, suomenkieliset kuulostavat hölmöiltä.

Vierailija
28/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Ap jäi haikailemaan tuon ukon perään. Ei tiedä hyvää parisuhteelle.

Vierailija
29/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä lähestyminen (cold approach) = lähestyä kadulla vierasta kiinnostavaa naista (erittäin vaikeaa 2020-luvun länsimaissa)

Lämmin lähestyminen (warm approach) = lähestyminen tilanteissa, joissa lähestyminen on täysin hyväksyttävää ja luonnollista, esim. työpaikan tutustumistilanteet, kaverin kaverit yms...

Miksi kadulla? Miksei festareilla tai muussa naisen kannalta turvallisemmassa ympäristössä? Jos siis tuloksia toivoo.

No en minä tiedä, hyppäisin mieluummin lentokoneesta ilman laskuvarjoa, kuin lähestyisin naista kadulla.  Minkä vuoksi festarit ovat naisen kannalta turvallisempia paikkoja? Siksi, että siellä ollaan kännissä? Vai nainen saa siellä todisteen, että mies on kaveripiirin ympäröimänä ja status käy selväksi?

Siksi, että festareilla on lähtökohtaisesti paljon samanhenkisiä ihmisiä, siellä ollaan muutenkin hyvällä tuulella, vapaalla, ja kyllä juu, usein pienessä maistissa. Alkoholi vähentää sosiaalisia estoja ja rentouttaa.

Siksi voit lähestyä festareilla helpommin, tulla juttelemaan bändistä, säästä, lomasta, jostain sellaisesta. Ja sinulle voi hymyillen vastata, että voi hitsit, oon varattu.

Kaupassa käydään arkielämään kuuluvana pakkopullana, mietitään vaan, että täältä voihyllyltä juustohyllylle. Siinä vaiheessa jos tulet viereen ja kysymään treffeille, saat superjäätävän vastaanoton ja ylenkatseisen mulkaisun.

On mulla silti sen verran sosiaalista pelisilmää, etten ikinä lähestyisi ketään ilman etukäteisvalmisteluja. Katsekontaktia, hymyä, jotain yhdistävää juttua. "Ai mäkin käytän Oivariinia!" ei ihan sellaiseksi riitä.

Vierailija
30/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoinnin puolelta lainattu termi

Vierailija
31/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että festareilla on lähtökohtaisesti paljon samanhenkisiä ihmisiä, siellä ollaan muutenkin hyvällä tuulella, vapaalla, ja kyllä juu, usein pienessä maistissa. Alkoholi vähentää sosiaalisia estoja ja rentouttaa.

Siksi voit lähestyä festareilla helpommin, tulla juttelemaan bändistä, säästä, lomasta, jostain sellaisesta. Ja sinulle voi hymyillen vastata, että voi hitsit, oon varattu.

Kaupassa käydään arkielämään kuuluvana pakkopullana, mietitään vaan, että täältä voihyllyltä juustohyllylle. Siinä vaiheessa jos tulet viereen ja kysymään treffeille, saat superjäätävän vastaanoton ja ylenkatseisen mulkaisun.

On mulla silti sen verran sosiaalista pelisilmää, etten ikinä lähestyisi ketään ilman etukäteisvalmisteluja. Katsekontaktia, hymyä, jotain yhdistävää juttua. "Ai mäkin käytän Oivariinia!" ei ihan sellaiseksi riitä.

Ok. No eipä minulla ole pelkoa siitä, että kaupassa lähtisin puhumaan Oivariineista. Eiköhän tämä absolutisti pysy neljän seinän sisällä jatkossakin :)

Vierailija
32/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No eipä minulla ole pelkoa siitä, että kaupassa lähtisin puhumaan Oivariineista. Eiköhän tämä absolutisti pysy neljän seinän sisällä jatkossakin :)

Haaveilemassa, että joku tulisi iskemään sinut kaupassa niin, että sinun ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään.

Vierailija
33/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinoinnin puolelta lainattu termi

???

https://www.itewiki.fi/opas/kylmasoitto/

Vierailija
34/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilemassa, että joku tulisi iskemään sinut kaupassa niin, että sinun ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään.

En voi tehdä mitään, koska en juo alkoholia, olen 35-vuotias työelämässä, enkä ehdi käymään baareissa tai festareilla.

Vierailija
35/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suora lähestyminen "yöelämässä", vaikka olisikin päivä. Kyseessä ei ole pelimiesslangin "cold approach" vaan "night game". Sori englanninkieliset termit, suomenkieliset kuulostavat hölmöiltä.

En sanoisi tuota tilaisuutta yöelämäksi. Itselleni se oli itse asiassa työelämää.

Ap

Vierailija
36/36 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman turhia hymyilyitä. Tuolla tavalla varatut osoittavat, että homma pysyy salaisena eikä sitä paljastefa turhilla eleillä tai tunteiden näyttämisillä vaikka missä muussa tilanteessa tavattaisinkin. Heti kun ovet suljetaan ja ollaan kahdestaan alkaa julmetun kiihkeä ja kuuma sek*sisessio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi