Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta annosta mies saa ottaa "kuppia" viikossa, ennen kuin ajattelet että hänellä on alkoholiongelma?

otan
12.06.2022 |

Ja vaikuttaisiko tämä mahdollisesti siihen haluaisitko deittailla tällaista kaveria?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon noin kuusi 0,5l keskiolutta päivässä ja ennen nukkumista 1-2 lasii punkkua että uni tulee. En silti koe olevani alkoholisti, koska en ole ikinä kännissä sen verran hyvä on tämä viinapää.

-mies

Aika kalliiksi tulee ja maksa kärsii.

Vierailija
62/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoksina en lähtisi mittaamaan, vaan enemmän vaikuttaa se tyyli miten alkoholia käyttää. Mulle itselle alkoholi on melko yhdentekevä asia, joskus tekee mieli ja joskus ei, joskus on helpompaa liikkua autolla vaikka bileisiin ja kotiin, joten sitten olen nollalinjalla, joten ärsyttää jos miehellä on pakonomainen tarve juoda. Mulla oli miesystävä, jolle alkoholi liittyi olennaisesti sosiaaliseen kanssakäymiseen, eikä hän esimerkiksi halunnut lähteä illanviettoon jos olisi joutunut menemään autolla ja olemaan selvin päin, jäi mieluummin sitten kotiin. Tuo kertoo jo mielestäni jonkintasoisesta vääristymästä suhtautumisessa alkoholiin. Samoin vaikka olisi muuten lähes absolutisti, joisi humalanhakuisesti harvemmin, mutta juo silloin ihan liikaa, siten että joka kerta menee muisti ja kusee vaatekaappiin, siinä lopahtaa kiinnostus. Kyllä mullakin menee joskus yli ja olen krapulassa jälkikäteen, mutta muisti ei mene, ja toisaalta voin ihan hyvin olla ilman alkoa vaikka kuukausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkulutuksen raja miehillä on tietääkseni 24 annosta viikko. En laskisi sitä vielä suurkulutukseksi, jos väliin ottaa "pari neuvoa antavaa". Alkoholin käyttö voi olla viikottaista, ja silti turva-rajojen sisällä.

ap

Vierailija
64/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaus "ottaa kuppia" on aika wt. 

Juominen kännäystarkoituksessa olisi mulle täysi ei. Käytän itsekin alkoholia, mutta kuin normaalit ihmiset: aterioilla, joskus illan istujaisissa, juhlissa tms. En kännää, enkä pyri tarkoituksella humaltumaan. 

Vierailija
65/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkulutuksen raja miehillä on tietääkseni 24 annosta viikko. En laskisi sitä vielä suurkulutukseksi, jos väliin ottaa "pari neuvoa antavaa". Alkoholin käyttö voi olla viikottaista, ja silti turva-rajojen sisällä.

ap

Onhan tuo todella paljon. Esim: joisit 4 pulloa viiniä viikossa, 24 pulloa keskaria (yli 3 päivässä) jne. 

Minusta tuo olisi ehdottomasti liikaa. 

Vierailija
66/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että se pyörii porukassa jossa käytetään ilmaisua "ottaa kuppia" 

Tuota käyttävät olisi jopa 1970-luvulla luokiteltu humalahakuisesti dokaaviksi junteiksi saati sitten 2022

Vierailija
67/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Aivan sama mulle onko kyseessä suurkulutus vai ei, paljon tuo on joka tapauksessa. Mun mielestä on suurta tyhmyyttä vapaaehtoisesti pilata terveytensä tuollaisilla aineilla, jos ilmankin pystyy olemaan. Useimmissa tapauksissa kyse lienee siitä, että ilman ei pysty olemaan, vaikka asiaa itselleen miten selittelisikin.

Vierailija
68/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakoot vaikka ämpärillä, ei liikuta minua. Minun elämääni mies jolle alko on niin tärkeää ei mahdu.

Vierailija
69/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikeaa sanoa mitään annosmäärää ja tarkkaa lukemaa, mutta jos aina joka arkipäivä joisi jotain, vaikkei edes humalahakuisesti, niin alkaisin ehkä hieman karsastamaan. Sanotaanko näin, että jos ei pystyisi olemaan juomatta yhtään päivää, se on ongelma. Olisi se sitten viiniä ruoan kanssa tai töiden jälkeen otettu olut tms. "palkinnoksi", ihan sama.

Vierailija
70/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee siis noin 15 annosta viikossa. Näyttäisi olevan isokin ongelma joillekin.

ap

Voihan tuon miettiä niinkin, että mitä jos syöt 15 suklaalevyä viikossa. Voisiko se olla puolisolle ongelma?

Toki sen voi miettiä noinkin. Sen voi miettiä myös niin, että mitä jos syö 15 kg ruokasuolaa viikossa. Voisiko se olla puolisolle ongelma (no ensimmäisenä päivänä jo kuolisi siihen suola-annokseen joten kai se jotain ongelmia puolisolle aiheuttaisi). Edellinen ainoastaan siksi, ettet voi verrata kahta täysin eri asiaa keskenään. Tai tietenkin voit, mutta ne eivät korreloi toistensa kanssa mitenkään.

Vierailija
71/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali 200g suklaalevy on epäterveellisempi pommi kuin yksi mallasjuoma.

ap

Vierailija
72/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee siis noin 15 annosta viikossa. Näyttäisi olevan isokin ongelma joillekin.

ap

Voihan tuon miettiä niinkin, että mitä jos syöt 15 suklaalevyä viikossa. Voisiko se olla puolisolle ongelma?

Onko suklaalevy mielestäsi päihde?

Ei, se jotain, mikä vähän käytettynä on nautintoaine, joka lisää elämänlaatua, mutta suurina määrinä aiheuttaa elämään epämiellyttäviä vaikutuksia. Kuten alkoholikin.

Vierailija
73/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Käytät paljon kiertoilmauksia kuten "ottaa kuppia", "ottaa pari neuvoa antavaa".

Mikä tarve sinulla on alkoholinkäyttöön?

Vierailija
74/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko suklaalevy mielestäsi päihde?

Ei, se jotain, mikä vähän käytettynä on nautintoaine, joka lisää elämänlaatua, mutta suurina määrinä aiheuttaa elämään epämiellyttäviä vaikutuksia. Kuten alkoholikin.

Alkoholi huonontaa unenlaatua ja lisää masennusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi