Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta annosta mies saa ottaa "kuppia" viikossa, ennen kuin ajattelet että hänellä on alkoholiongelma?

otan
12.06.2022 |

Ja vaikuttaisiko tämä mahdollisesti siihen haluaisitko deittailla tällaista kaveria?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin se on ongelma kun viinakset eivät vaan millään huushollissa säily. Ja olutta on pakkko olla aina ja lähes päivittäin juoda edes yksi. Johonhan se useimmiten ei jää. Vielä yksi merkki, silloin kun niitä juotuja tölkkejä ja pulloja täytyy alkaa piilotella. Ja myös juomille alkaa olla jemmoja.

Tehkää testi: ostakaa itseänne varten joku juoma, jonka avaatte sen verran, että se on auki. Ilmoitatte puolisolle, että tämä on minun vaikka jälkiruokalikööri. Viikon parin päästä ehdotatte, että otetaas siitä jälkiruoaksi hömpsy, jos puolisolla ongelma, niin on se senkin jo ryystänyt kuiviin viinanhimoonsa.

Vierailija
22/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on sellainen, jonka on pakko juoda. Minä juon koska saan.

ap

Mikset anna itsellesi lupaa olla raitis? Vapaa riippuvuudesta, joka turruttaa, väsyttää ja lopulta vaan vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo, että pitää ottaa joka viikko, on iso miinus. Keksipä elämääsi muuta tekemistä kuin juominen ja sen miettiminen.

Vierailija
24/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika valtavasti siitä, että mitä se "kupin otto" tarkoittaa. Ei periaatteessa haittaa, jos juo ruoan kanssa viinilasin tai oluen vaikka joka päivä, mutta se haittaa enemmän, jos juo joka viikonloppu tonkallisen tai lavallisen sitä viiniä tai olutta.

Vierailija
25/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatoleranssi. En voi sietää alkoholin hajua ja alkoholin vaikutuksen alla olevia ihmisiä.

Vierailija
26/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sellainen scenaario, jossa pudottaisin viikon alkoholiannokset puoleen? Eli esim. 6-8 annosta. Kuulostaako jo paremmalta? Tuo olisi ihan mahdollinen.

ap

Vierailija
27/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on sellainen, että se pitää nostaa pöydälle ja kysyä, niin silloin se on jo ongelma.

Vierailija
28/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on sellainen, jonka on pakko juoda. Minä juon koska saan.

ap

Ihan pikkuinen vinkki: me kaikki saamme juoda ihan miten paljon haluamme. Mutta emme juo. Haluamme elämältä muuta.

Vierailija
29/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunakaljan saa juoda, ja se sauna ei lämpiä ku kerran viikossa. Semmoistakin sattunut että joka päivä piti sauna lämmittää että sai juoda, ja tölkkejä tyhjeni joka kerta enemmän, ukko lähti samantien. Vissy on terveellisempi saunajuoma koska siitä saa menettämiään suoloja takaisin, olut vain lisää nestehukkaa.

Vierailija
30/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa ottaa niin paljon kuppia kuin haluaa. Minä en kuitenkaan halua olla paikalla tai suhteessa miehen kanssa, joka "ottaa kuppia". Olin joskus, ihan naimisissa asti, ja hän on nykyään exä.

Hänkin kysyi aluksi tuon kysymyksen, ja minun olisi pitänyt ymmärtää juosta jo siitä.

Se tarkoitti, että hänen exänsä olivat yrittäneet rajoittaa hänen kupitteluaan. Ja siihen oli hyvät syyt. Niinpä nykyään kupin ottaminen on ihan hänen omassa harkinnassaan, minä otin talon ja lapset ja olen nykyään onnellinen miehen kanssa, joka ei ole alkoholiongelmaa.

Vierailija
31/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta viikoittainen tissuttelu on kuvottavaa. En halua myöskään katsella miestä joka juo joka viikonloppu. Olen absolutisti jonka lähiomainen menehtyi alkoholismiin. Tiedoksi ap:lle (joka on vähintään suurkuluttaja) että se on kauhea tapa kuolla. Joka vuosi siihen kuolee n. 4-5000 henkilöä. Ei mikään pieni luku. Surullisella polulla on moni suomalainen (ja hänen läheisensä) tälläkin hetkellä.

Vierailija
32/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on, että jos on kova tarve joka viikonloppu saada juoda humalanhakuisesti niin se on jo liikaa. Muutama annos vaikkapa saunan jälkeen tai ruuan kanssa, mikä ei aiheuta humalaa niin on mulle vielä okei. Kunnolla juominen ja esim. baariin lähtö ihan max kerran kuukaudessa, sen enempää en itsekään ryyppää niin en myöskään deittailisi tyyppiä, joka vetää monta kertaa kuukauden aikana pään täyteen.

Vierailija
33/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Mä en haistele enää yhtään alkoholinkatkuista miestä enkä kattele. Jos näin hyvän naisen menettää alkoholin vuoksi niin voi voi, ei ole mun ongelma. Mulla on terveelliset elämäntavat joten toisellakin pitää olla.

Vierailija
34/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sellainen scenaario, jossa pudottaisin viikon alkoholiannokset puoleen? Eli esim. 6-8 annosta. Kuulostaako jo paremmalta? Tuo olisi ihan mahdollinen.

ap

Haluat itse uskoa, että olisi mahdollinen.

Jos sanot ottavasi 16 annosta viikossa,

Uskon että oikeasti otat enemmän, koska myös valehtelu ja itsepetos kuuluu kuvioon.

Vierailija
35/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sen yhden saunakaljan ottaa viikossa, niin ok, mutta jos se on aina pakko saada, niin sekin on sitten liikaa. Satunnaiskäyttöä vastaan ei ole mitään, mutta viikottainen käyttö voi olla liikaa. 15 annosta viikossa on todellakin järkyttävästi liikaa.

Vierailija
36/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Minua kyllä otti päähän sekin, että joka päivä miehen piti saada se tölkki. Nykyinen mies ottaa joskus saunakaljan, mutta viikolla ei koske alkoholiin ollenkaan.

Vierailija
37/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee siis noin 15 annosta viikossa. Näyttäisi olevan isokin ongelma joillekin.

ap

Voihan tuon miettiä niinkin, että mitä jos syöt 15 suklaalevyä viikossa. Voisiko se olla puolisolle ongelma?

Onko suklaalevy mielestäsi päihde?

Kyllä se on.

Vierailija
38/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka "saa ottaa kuppia" on alkoholisti. Alkoholi ja alkoholin ajatteleminen hallitsee miestä. Annosmäärällä ei ole väliä. 

En ole absolutisti (viimeksi eilen join pari olutta ja lasin viiniä), mutta en myöskään ajattele, että alkoholi jotenkin kuuluu arkeen (tai edes juhlaan) tai ylipäätään aikuisen elämään. Itselläni saattaa mennä viikkoja ja kuukausia, ettei käy edes mielessä, jotta voisinpa ottaa saunaoluen tai pitääpä käydä Alkossa tai mennä baariin.

Vierailija
39/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen viikko tuntuu jo liialta, vaikka olisi vain pari.

Treenaan suht. tavoitteellisesti ja syön puhtaasti. En tykkäisi seuralaisesta joka huvikseen syöpöttelee tai juo jatkuvasti.

Vierailija
40/74 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nuo selittelysi ja maininta viikkoannosten puolittamisen mahdollisuudesta, olet alkoholisti. Eli et pysty olemaan viikkoakaan ilman alkoholia, et päivääkään. Ainoa oikea tie on lopettaa kokonaan tai sitten jatkat. Ryyppäät itsesi hengiltä, se sinun asiasi. Mutta yksin saat sen tien kulkea, ellet löydä samanhenkistä pubiruusua. Kukaan normaali ei tuota katsele viikkoakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi