Anoppi osti meille toista kertaa peräkkäin mansikoita, vaikka en halua niitä
Viime viikolla osti. Sanoin, etten pidä mansikoista, enkä halua perata niitä. Hän pakotti ottamaan ne. Hampaat irvessä perkasin ne.
Tällä viikolla hän oli ostanut taas mansikoita meille. Mitä mieltä?
Kommentit (69)
Käske anoppi tänne pihaan. Täällä kaivataan mansikoita. :s
Eikös mansikat oo parempi tuliainen kuin karkit?????
Vierailija kirjoitti:
Käske anoppi tänne pihaan. Täällä kaivataan mansikoita. :s
No voi h elvatti eiyritetä etuilla siellä. määkin haluun.
Hyvä ele anopilta. Jos tarkoittikin mansikat pojalleen ja mahdollisille lapsenlapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käske anoppi tänne tuomaan ne mansikat. Kotimaiset mansikat 250 gramman pakkaus on täällä nyt 7,70. Isompia ei edes saa.
Miksi muuten sinä perkasit, kun teillä on anopin poikakin?
Koska perkaaminen on naisten hommaa jopa minun mielestäni. ap
Miten typerä voi ihminen olla! Näin typerä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poikansa tykkää niistä? Vähän outo aika ostaa noin usein mansikoita, ovat kalliita. Miksi perkaat niitä erikseen? Eikö voi vaan irrottaa kannan aina kun syö? Tuskin tähän aikaan pakastat.
Tämä. Miksi ostaa? Ja tein selväksi viime viikolla, etten halua niitä. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Silti osti uudelleen. Muutenkin aina tekee tasan mitä haluaa, eikä kuuntele muita. Minusta loukkaavaa. ap
Jospa kamala anoppi ajatteli lastaan ja lapsenlapsiaan, että joskus saisi mansikoita, sinä et niitä varmaan osta, itsekäs!!
Tämähän lähti ihan hyvin lentoon. ap
Eiköhän tämä ole taas Silpun trollailua. Jouluna se oli kärmeissään, kun sisko oli tuonut joululahjapussin oven viereen, vaikka eivät ole väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole taas Silpun trollailua. Jouluna se oli kärmeissään, kun sisko oli tuonut joululahjapussin oven viereen, vaikka eivät ole väleissä.
En tiedä, kuka on Silppu. ap
Eiiih, nyt kyllä nolo provo 🙈 0/5
Jos hänen poikansa ja lapsenlapsensa pitävät mansikoista?
Ei sinun tarvitse koskea niihin, koska miehesi osaa varmasti poistaa kannat mansikoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tähän aikaan pakastat.
Häh? Jos mulla olisi viiden kilon laatikko mansikka, niin todella pitäisi osa pakastaa tai tehdä hilloksi koska ei me kolmestaan tuollaista määrää syötäisi.
Sitä en tiedä paljonko ap:n anoppi toi mansikoita.
Mulla ei haittaa. Jos anopille ei mene jakeluun, mun puolesta saa tuhlata rahansa mihin haluaa. Sekin ostaa kassikaupalla kaikenlaista, mutta vaikka sanon ettei meillä kukaan niitä syö, niin silti ostaa. Avaamattomia paketteja sitä sun tätä on viime kesältäkin vielä kaapeissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut jostain, että sen mansikan kannankin voi syödä, eli ei sitä tarvitsisi välttämättä poistaa siitä. Olen itsekin joskus syönyt niitä kantoineen, eikä minulle ole mitään oireita tullut.
Penskana ollessani kuivatettiin kannat, mansikoista ja lakoista (erikseen, tietysti :) ) ja tehtiin niistä teetä. Oli hyvää. Sitä en kylläkään muista, miksi se tapa loppui.
Mitä anoppisi lapsi sanoo niistä? Peratkoon hän äitinsä tuomiset.
Kylläpä sinun marttyyrikruunusi loistaa tänne saakka niin, että ihan silmiäni häikäisee. Älä vaan katso peiliin, ettet sokaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut jostain, että sen mansikan kannankin voi syödä, eli ei sitä tarvitsisi välttämättä poistaa siitä. Olen itsekin joskus syönyt niitä kantoineen, eikä minulle ole mitään oireita tullut.
Penskana ollessani kuivatettiin kannat, mansikoista ja lakoista (erikseen, tietysti :) ) ja tehtiin niistä teetä. Oli hyvää. Sitä en kylläkään muista, miksi se tapa loppui.
Ei lakoissa ole kantoja, jos niitä ei ole revitty raakoina. Sen sijaan niiden lehdistä tulee erinomaista teetä hiostettuina. Pitääkin lähteä keräämään niitä nyt kun muistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lakoissa ole kantoja, jos niitä ei ole revitty raakoina. Sen sijaan niiden lehdistä tulee erinomaista teetä hiostettuina. Pitääkin lähteä keräämään niitä nyt kun muistin.
Niinhän se taisi olla, muistin väärin. Sen muistan, että ei vaan ollut enää lakkapaikkoja, missä käytiin tai siis ei ollut autokyytiä niille soille. Äiti sitä joskus teki.
Ei voi olla puolen Suomen naiset tällaisia, eihän? Yksi kantaa mansikoita tietäen toiveen, että ei tuotaisi ja toinen hyväkäs selittää, että mansikankantojen perkaaminen on naisten - vain ja ainoastaan naisten - hommaa.
Jälleen kerran totean, että onneksi minun elämänpiiriini kuuluvat ihmiset ovat tapa- ja sukupuolirooliajattelussaan aika joustavia. Yhtään näin ankeata, kankeata ja jämähtänyttä ihmistä en tunne.
(En halua ilkeillä, mutta vauva-palstalta lukemani perusteella tuohon kuvioon kuuluu sekä anopin että aloittajan jurottavat miehet, jotka eivät tee muuta kuin pyrkivät parhaansa mukaan karkaamaan kavereidensa kanssa kaljalle. Älä vaan sano, että kuuluu.)
Sinäkö päätät teillä kaikkien puolesta mitä halutaan ja mitä ei?