Muita, jotka häpeävät perintöään?
Perin hyvin kaukaiselta sukulaiselta mukavan summan rahaa. Tuli aivan yllättäen.
Olen aina ollut periaatteen ihminen, mielestäni jokaisen tulisi ansaita itse omat rahansa eikä luovia elämässä eteenpäin toisten avustuksella.
Tiedän että rahat voi aina lahjoittaa eteenpäin ja koko homma on tyystin first world problem. Koronan aikana olin pitkän pätkän työttömänä joten sinäänsä tämä tuli kyllä ihan tosi hyvällä hetkellä, sitä en kiellä. Mutta jotenkin vaan hävettäisi jos tulisi ikinä ilmi että kaukaisen sukulaisen avulla maksoin kämppäni käsirahan tai jotain muuta vastaava.
Olenko ainut joka painii tälläisen ajatuksen kanssa?
Kommentit (7)
Raha on vain energiaa ja se tulee eri kanavia ihmisen elämään. Ei sitä tarvi "ansaita". Jotkut tykkäävät keskittyä siihen ja sellaisilla ihmisillä on usein paljon rahaa. Nämä ihmiset hoitavat rahaa kuten toiset hoitavat kasveja tai eläimiä.
Hyväksyisin ne rahat ihan iloisin mielin ilman mitään syyllisyyttä.
Jos et sinä niitä rahoja kehtaa käyttää niin moni muu kyllä keksii niille käyttöä.
Tämä oli aika huono yritys ylpeillä rahalla. Olen minäkin saanut ison perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli aika huono yritys ylpeillä rahalla. Olen minäkin saanut ison perinnön.
Se ylpeily voisi toimia paremmin paikallisessa pubissa kuin täällä palstalla.
Älä murehdi, tosi moni saa perintöä. Olet vaan hissukseen siitä, niin ei kukaan saa tietää eikä ala kateelliseksi. Nauti perinnöstäsi :) Osaat kyllä käyttää sen järkevästi, vaikutat sellaiselta. Varsinkin kun olet jo kokenut köyhyyttäkin työttömyyden takia, nauti nyt.
Ehkä tää on myös ihan hyvä hetki pysähtyä miettimään omia aiempia asenteitaan. Onko ihminen paha jos hän on saanut rahaa tekemättä mitään? Onko työtönkin sitten paha? Kannattaa kyseenalaistaa ikävät ajatukset.
Eipä tuosta kannata ongelmaa tehdä, nauttia vaan.